Gå til innhold

To katter i samme leilighet, en for en viss tidsperiode bare


Irene456

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettop flyttet inn til moren min for tre måneder da jeg venter på innflytting i ny leilighet. Mamma har allerede en kattunge på 12 uker, og jeg har en ragdoll på 1 år. Kattungen er gutt og min ragdoll er en jente. Hun knurrer og freser på den nye katten og vil ikke at han skl nærme seg henne, når vi holder den andre så går hun gjerne fritt rundt å lukter osv og bryr seg ikke om kattungen, det er bare når han nærmer seg. Han er er ekstremt leken så vet ikke om det er derfor han er så ivrig mot hun! Det ender opp med at ragdoll min holder seg i sitt "eget territorium" som er to forskjellig soverom og en gang, mens den kattungen har stuen? Kjøkken, annet soverom og badet! Større rom enn ragdoll. Så mitt spørsmål er da hvis det ende ropp med at de ikke kan være i samme rom, er det skikkelig ille hvis min ragdoll bare befinner seg i dette mindre arealet for disse månedene?:/ Tidligere leilighet var ikke så stor den heller, på 40 kvm, men da kunne hun jo selvfølgelig bevege seg litt mer. Hun er en innekatt da hun ikke liker å være ute heller.  Hun spiser og går på do normalt, kosete og ellers som hun pleier å være. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er flink til å aktivisere pusen din så vil nok ikke 3 mnd skade :) å det er sjeldent at katter blir venner første uken, så bare gi det tid. Dere kan prøve å lage ut teppe/håndkle (evt gni hver katt med hvert sitt) og bytte slik at de blir vandt til den andre lukten. 

Anonymkode: 7cd0c...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er flink til å aktivisere pusen din så vil nok ikke 3 mnd skade :) å det er sjeldent at katter blir venner første uken, så bare gi det tid. Dere kan prøve å lage ut teppe/håndkle (evt gni hver katt med hvert sitt) og bytte slik at de blir vandt til den andre lukten. 

Anonymkode: 7cd0c...269

Ja, håper på det❤️🙏🏼.. Det med å gni lukten på hverandre har jeg prøvd på, men pusen min bare freser med engang hu kjenner den andre kattens lukt på feks hendene våre! Men må bare fortsette med det sikkert mtp at det er bare gått to døgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Irene456 skrev:

Ja, håper på det❤️🙏🏼.. Det med å gni lukten på hverandre har jeg prøvd på, men pusen min bare freser med engang hu kjenner den andre kattens lukt på feks hendene våre! Men må bare fortsette med det sikkert mtp at det er bare gått to døgn

Bare la det du gnir med ligge på rommet. Ikke inviter til at de MÅ lukte der og da, noen trenger gjerne lang tid :) 

Når det bare har gått to døgn kan du ikke forvente mye. Pusen din er for det første på et nytt sted og der skal det attpåtil være en annen katt? Ikke rart det kommer reaksjoner :P 

Anonymkode: 7cd0c...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...