Gå til innhold

Hvor mye av arbeidsdagen bruker dere egentlig på å jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage. Har 30 min pause og en tur på do, ellers er det full fart.

Dagene går fort for å si det sånn.

Anonymkode: fcafe...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 7-7.5timer eller så, 20-30min til lunsj og 10-20min til små-pauser for å hvile armene, toalettbesøk osv.

Elektriker.

Anonymkode: 82274...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i teorien to 10-minutters pauser i løpet av dagen, de bruker jeg til å forflytte meg mellom de tre stedene jeg jobber. Vaskejobb. Har altfor lite tid hvert sted.

Anonymkode: 8a6aa...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At en har krav på pause følger jo av loven - ikke av tariffavtaler. Det er noen typer arbeid som er unntatt fra loven, men det er svært få.

Anonymkode: f47e3...e37

Da jeg jobbet som vanlig sykepleier hadde vi betalt lunsj og kunne ikke gå fra arbeidsplassen, i tilfellet arbeidets art gjorde at vi trengtes i posten. Det var mer vanlig å ikke få spise lunsj enn å få spise lunjs, og to tygg av en skive med en halvtimes mellomrom var måten å få i seg mat på. Det er veldig lett å si at "loven sier", men i praksis er det ikke slik. Nettopp det var utrolig luksus med å bli spesialsykepleier, jeg får spise lunsj nesten hver dag. Ikke alltid en halvtime, men kan spise en hel skive om gangen i alle fall. Så dere sykepleier som ikke få mat, do og drikkepause ila dagen, kom dere videre til et bedre sted, de finnes!

Anonymkode: 27eed...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier på en sykehuspost som er under umenneskelig høyt trykk 95% av året. Noen ganger roligere vakter hvor det blir tid til litt fjas, men som regel har man verken tid til å spise, drikke eller gå på toalettet i løpet av 8 timer. 

Anonymkode: 13a1b...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de fleste av dere har et helt for jævlig liv. Tenk å kaste bort 40 år på å slave for at andre mennesker skal tjene gode penger på bedriften sin, kjøpe luksusbåter og reise til syden, mens dere selv jobber dere til utbrenthet og depresjon og kan kanskje få råd til båt om dere sparer i 7 år

Anonymkode: c1603...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber hele dagen, men det betyr ikke at jeg ikke kan ta en faglig diskusjon med sidespor

Lunch inkludert i arbeidstiden.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som de fleste av dere har et helt for jævlig liv. Tenk å kaste bort 40 år på å slave for at andre mennesker skal tjene gode penger på bedriften sin, kjøpe luksusbåter og reise til syden, mens dere selv jobber dere til utbrenthet og depresjon og kan kanskje få råd til båt om dere sparer i 7 år

Anonymkode: c1603...a29

Mye morsommere å ha litt mye å gjøre enn litt for lite

De eierne du snakker om kan ikke kjøpe seg private luksusbåter for det vi gjør ;)

 

 

Anonymkode: c0210...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite :fnise: Jobber i bofellesskap. Varierer veldig da men i gjennomsnitt mye dødtid når beboere vil være alene, slappe av, ikke er til stede etc. Og iom. Jeg jobber en liten deltidsstilling så har jeg ikke mye papirarbeid og sånt jeg kan bruke tiden på.

Men synes det er deilig. Jobbet på kjøkken før og da var det aldri en pustepause.

Anonymkode: d6d58...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber kanskje 2-3 timer effektivt nå. I resepsjon så mye døtid, spesielt om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

De eierne du snakker om kan ikke kjøpe seg private luksusbåter for det vi gjør ;)

 

 

Anonymkode: c0210...b60

Kommer selvsagt helt an på. Om du jobber i en stor butikkjede e.l så lever de i toppen godt...

Anonymkode: c1603...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 6-7.5 time. Hjemmetjenesten. Jobber ikke effektivt hele dagen nei. Har tid til pause mellom hver bruker+lang lunsjpause. Stort sett da;)

Anonymkode: 7a46c...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som de fleste av dere har et helt for jævlig liv. Tenk å kaste bort 40 år på å slave for at andre mennesker skal tjene gode penger på bedriften sin, kjøpe luksusbåter og reise til syden, mens dere selv jobber dere til utbrenthet og depresjon og kan kanskje få råd til båt om dere sparer i 7 år

Anonymkode: c1603...a29

Alle kan dessverre ikke være rike bedriftseiere, for at noen skal kunne være det, så er man avhengig av noen som kan jobbe. Visst er det tøft og potensielt helseutfordrende å stå i et yrke med lange dager og mye stress, men man har egentlig ikke så mye valg dersom man ønsker mat på bordet. 

Anonymkode: 838d3...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer helt vanvittig, fra måned til måned og fra år til år. Rolige perioder på sommeren ? Et par timer hver dag, travle perioder, hele tiden. Liker dette faktisk, greit å ha litt tid til å få orden i sakene, men ikke for lange perioder om gangen. Nå har jeg en veldig behagelig jobb :) 

Anonymkode: ec03d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som de fleste av dere har et helt for jævlig liv. Tenk å kaste bort 40 år på å slave for at andre mennesker skal tjene gode penger på bedriften sin, kjøpe luksusbåter og reise til syden, mens dere selv jobber dere til utbrenthet og depresjon og kan kanskje få råd til båt om dere sparer i 7 år

Anonymkode: c1603...a29

Vi slipper ihvertfall å være de som får andre til å slite ræva av seg. Vil heller ha god samvittighet og føle at jeg gjør en forskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber natt annenhver uke, og har vel 2 effektive arbeidstimer totalt. 6 timer går til å se serier, dokumentarer, lese, betale regninger, scrolle, drikke kaffe etc. Gjør ikke akkurat noe "meningsfylt" og jobber alltid alene, men har mye dødtid. De ukene jeg ikke jobber reiser jeg til nye steder utenlands. 

Anonymkode: edf9b...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i rykk og napp med prosjekter. Noen ganger blir det en uke med overtid, andre ganger går dagene bort i surfing på nettet o.l. 

Anonymkode: 651d2...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan dessverre ikke være rike bedriftseiere, for at noen skal kunne være det, så er man avhengig av noen som kan jobbe. Visst er det tøft og potensielt helseutfordrende å stå i et yrke med lange dager og mye stress, men man har egentlig ikke så mye valg dersom man ønsker mat på bordet. 

Anonymkode: 838d3...82c

Men er det en bra unnskyldning? Er det en god nok grunn for deg å bruke store deler av livet sitt på dette fjaset?

Anonymkode: c1603...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forventer at jeg tar lunsj. Så jeg bruker 45 minutter av min 14 timers arbeidsdag til å stirre ut av vinduet og drikke kaffe. Hater pauser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å regne ut hvor mange timer jeg faktisk jobber hver dag, spesielt ikke nå om sommeren. Tar imot kundehenvendelser, så når det er rolig har jeg stort sett ikke annet å gjøre, men jeg trives med å kunne surfe litt på jobb :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Ingen dag er lik, det kommer an på hva jeg er satt opp til å gjøre. Noen dager er det fullt kjør mesteparten av dagen (ofte i 10 timer), andre ganger gjør jeg ingenting i det hele tatt (om jeg f.eks har reserve og ikke blir oppringt av vakta). Hender at jeg sover meg gjennom en hel nattreserve uten å bli forstyrret ;)

Til gjengjeld jobber jeg annenhvert helg og masse netter (10 netter på 6 uker). Begynner også så tidlig som 04:00 innimellom.

Jobber som lokomotivfører.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...