Gå til innhold

Katter som bæsjer utenfor kassa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips/råd! Vi har 3 kattunger på 10 uker, pluss Mammakatt. Hun har kattedo i kjelleren men da kattungene ble så store at de begynte og løpe rundt var de også oppe i stua. Så jeg plasserte en kattedo til dem i stua slik at det ikke ble så langt for dem og gå på do. Problemet er at når jeg har den doen i stua så bruker også mammakatten denne og hun treffer ALDRI kassa, hun bæsjer bare utenfor!! Tilslutt måtte vi bare fjerne denne doen. Derfor må de nå være i kjelleren så sant ikke vi er hjemme og passer på, for nå gjør kattungene fra seg der doen deres sto. Nå bruker de da samme do i kjelleren, men nå i det siste har de gjort fra seg på gulvet på flere steder der nede. Kattendoen renser vi vær gang de har bæsjet, vi skifter sand kanskje hver 14 dag eller oftere også, siden de er 4 som bruker den. Men jeg skjønner ikke hvorfor de nå gjør fra seg på gulvet😩

Anonymkode: c1d27...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De virker forvirret. Hvorfor ikke skaffe en større do til å ha oppe? Vanskelig å få nye hjem til katter som ikke er skikkelig husrene. 

Anonymkode: bc3b8...35c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om doen er for liten, prøv med en større :) Du kan kjøpe billige plastkasser på ikea som fungerer supert som kattedo.

Anonymkode: 178d5...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig og få tak i større kattedo, jeg kjøpte nemmelig en som er beregnet på store rasekatter med tak. Er heller ikke så veldig gira på ha en sånn type do midt i stua😩

Idag da jeg sto opp var det første den ene kattungen gjorde og bæsje i stua! Enda da hadde den vært nede og hatt tilgang til doen sin hele natten og jeg vet at de bruker den også. 

Men jeg tenkte litt på at det kanskje fortsatt lukter der de gjør fra seg? Har lest et sted at eddik skal kunne fjerne lukt/katten liker det ikke. Kunne kanskje være en idé og prøve det🤔

Anonymkode: c1d27...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må nok ha litt hjelp nå siden doen har blitt fjernet fra et sted de er vant til å gå, jeg ville satt en do på stua der de bruker å gå, og om de gir tegn til å gå på do så plasserer du de bare forsiktig i doen. Om de går ut igjen er det helt greit, men om de setter seg til for å gå på do løfter du dem i kassen igjen.

Vask med eddik ja, men jeg vil anbefale flere doer - og sørg for at de alltid blir rensa, noen katter er kresne og vil ikke gå om det er noe i den fra før av :fnise: Min kommer og klager høylytt om begge doene hans har noe der, selv om jeg fjerner alt både morgen og kveld.

Det er kjempedumt om kattungene ikke blir husrene, så midlertidig er det nok mye bedre å ha flere kattedoer, selv om det ikke ser så pent ut.

Anonymkode: 178d5...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fem katter må du ha flere kattedoer. Ha doen der den stod, med avispapir under så det er enkelt å rydde opp om kattemor ikke treffer.  Og ungene er gamle nok til at mor kan kastreres, det kan hjelpe mot mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om jeg har flere doer bruker de jo uansett bare den samme🤣har vaska med eddik der de har gjort fra seg flere ganger, de gikk fort vekk fra der nå😅

 

Anonymkode: c1d27...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må nok ha litt hjelp nå siden doen har blitt fjernet fra et sted de er vant til å gå, jeg ville satt en do på stua der de bruker å gå, og om de gir tegn til å gå på do så plasserer du de bare forsiktig i doen. Om de går ut igjen er det helt greit, men om de setter seg til for å gå på do løfter du dem i kassen igjen.

Vask med eddik ja, men jeg vil anbefale flere doer - og sørg for at de alltid blir rensa, noen katter er kresne og vil ikke gå om det er noe i den fra før av :fnise: Min kommer og klager høylytt om begge doene hans har noe der, selv om jeg fjerner alt både morgen og kveld.

Det er kjempedumt om kattungene ikke blir husrene, så midlertidig er det nok mye bedre å ha flere kattedoer, selv om det ikke ser så pent ut.

Anonymkode: 178d5...951

Vi renser ikke kattedoen bare morgen og kveld, vi renser den hver gang de har brukt den så det er ivertfall ikke fordi den ikke e ren nok for dem☺️

Anonymkode: c1d27...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...