Gå til innhold

Gravid? Hvor langt på vei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ustabile sykluser. Prøvd å bli gravid i over et år og klarer hellet ikke å måle noen EL.

Forrige mens startet 24.06.

Siste samleie 11.07. 

Den 20.07. fikk jeg først 1 dråpe blod og så helt rødt papir da jeg gikk på do. Så jeg tenkte at da kom mensen igjen. Men det kom bare 1 dråpe til neste dag og så var det slutt. Begynte å håpe det var en festeblødning så den 22.07. Tok jeg en graviditetstest. Negativ.

27.07. Tok jeg en graviditetstest til, veeeldig svak men positiv.

Siden jeg har mange billigtester tok jeg to til idag 29.07. En veldig svakt positiv og en negativ (forskjellige merker).

Hvis jeg hadde en festeblødning - og utifra dato for siste samleie - så burde jeg vært rundt 14 DPO nå, eller har jeg regnet helt feil?

Burde ikke testene være skikkelig positive nå, ikke negative/må virkelig legge godviljen til for å kunne tolke det som strek...

Anonymkode: a800d...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er 2 uker og 3 dager siden siste samleie og det seneste du kan være blitt gravid og testen stadig ikke sterk er det stor fare for at det bare er en skyggestrek eller at det er noe galt med graviditeten som kjemisk eller noe. Ville sett det an noen dager til én uke og sett om ikke mensen kommer og tatt en ny test hvis det ikke skjer noe. 

Anonymkode: bc3d0...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tester var svakt positive/negativ på det tidspunktet i syklus som du beskriver. Jeg er gravid. 

Anonymkode: a00dd...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dpo betyr dager etter eggløsning?  Det er ikke vanlig å ha positiv test før forventet menstruasjon, noen har det riktignok. Ofte får de ikke positive før 1-2 uker etter menstruasjon også så du må bare vente å se. 

Anonymkode: e3bae...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må legge godviljen til, så er du ikke gravid.

Anonymkode: fc563...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ved bilder av tester fra de tre dagene (ser jeg skrev feil dato i går).

På testene idag er jo den ene fin og sterk (riktignok med en test som gikk ut på dato i 2016)... men den andre er fremdeles så svak at jeg ikke er overbevist om at det er strek.

1 "skikkelig" positiv av 5 er vel fremdeles positiv?

 

Til AB..224: jeg vet at "DPO" betyr Days Past Ovulation ja, jeg har ikke snøring på når jeg egentlig har eggløsning pga. ustabile sykluser, men er rimelig sikker på at det må ha vært i perioden 12.-15. juli engang, siden den 12. juli er eneste gangen jeg hadde noe som lignet eggløsningsslim. Hvis jeg setter den 14. juli som eggløsningsdato skulle jeg ha hatt mensen i går. 

Jeg har hatt både MA og SA tidligere, så skulle ikke forundre meg om jeg klarte å få en kjemisk graviditet også, og det er grunnen til at jeg normalt nekter meg selv å teste før det er gått minst 30 dager siden starten på forrige mens (denne gangen testet jeg fra dag 29)... men med ustabile sykluser så er blir det allikevel fort rot og usikkerhet. 

 

20170727.jpg

20170728.jpg

20170729.jpg

Anonymkode: 79f9d...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Bildene er fra 27.07., 28.07. og 29.07. i den rekkefølgen. Altså at det øverste er det eldste.)

Anonymkode: 79f9d...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU HAR JO HELT TYDELIG TO STREKER PÅ NEDERSTE BILDET.

HERREGUD.

Anonymkode: 3376f...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo streker på alle, bortsett fra nr to fra toppen. Hvis det nederste er det nyeste, er jo streken tydeligere der!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Hvis du må legge godviljen til, så er du ikke gravid.

Anonymkode: fc563...9a8

Deet er bullshitt!:)

Anonymkode: a00dd...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer👏🏼 Mine tester så slik ut noen dager før ikm😃

Anonymkode: b0b38...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...