Gå til innhold

Burer man å få første stipend tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne på første året på suykepleien. Har søkt lån og stipend, og fått det innvilget. Men når bruker første utbetalingen å komme? Det står vilkår ikke oppfylt. Og at studiestedet må bekrefte opptaket. 

Gjør de dette snart? Får man pengene før studiestart?

Anonymkode: fca02...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Bruker, ikke burer😅👆

Anonymkode: fca02...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale semesteravgiften først. Tror vi får informasjon om den i løpet av første studieuka hvor det også er opprop som du må møte opp på.

Anonymkode: df8b2...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først starte opp på studie og betale semesteravgiften. Så godtar studiestedet at du er elev der, og du får søknaden godkjent. 

Anonymkode: a60b2...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått det tidlig i august, i god tid før første skoledag.
Har ikke måtte vente til etter første skoledag, nei. Det eneste er at man må betale semesteravgift før man får stipend.
Jeg studerer på NTNU.

Anonymkode: afc37...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å vente til første skoledag. 

Studieinstitusjonen vil gi beskjed til Lånekassen at du er tatt opp på studieprogrammet. Når dette skjer er alle vilkår oppfylt (så lenge man har registrert seg og betalt semesteravgift) og pengene er da like rundt hjørnet.

Anonymkode: 08d54...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her. 

Takk for svar. Jeg håper jeg får de i litt god tid før den 20., for da må keg betale husleien min😅

Anonymkode: fca02...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standarddato for utbetaling av stipend er den 14. men jeg har pleid å få auguststipend rundt den 4. Det gjelder bare når jeg har betalt semesteravgift tidlig. Det fikk jeg ikke gjort det første året da for jeg måtte få en bruker på universitetet før jeg kunne logge inn og få fakturaen... men det kan jo godt være annerledes på din skole :) 

Anonymkode: 1257e...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn på "mine sider" på lanekassen.no så finner du alle utbetalingsdatoene dine.

Anonymkode: 884ae...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte vente til ca 15-20 august første året. Deretter kom det inn tidlig i august. Første året fikk jeg ikke betalt studieavgiften før jeg begynte.

Anonymkode: 66ed1...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inn på studentweb og betale semesteravgift, også må du registere deg og melde deg til eksamen. Ved de fleste studiesteder kan man ikke melde seg til eksamen (ved nytt studie, 1 året), før 1 eller 2 august. dersom du har betalt fra før, kan du få rundt den 5 aug. Normalt blir det vel utbatalt rundt den 15

Anonymkode: d4184...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utbetalt tidligst 3. august :)

Anonymkode: 415e1...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...