Gå til innhold

Hun er sur, krevde at jeg skulle betale.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på besøk hos en venninne. Hun har bil og vi kjørte på en jentetur. Jeg betalte hotell, maten og avtalte at jeg også skulle betale for drivstoff, pluss frem og tilbake til flyplassen der hun hentet meg.

Det er en ny bil, diesel. Når hun så skulle kjøre meg til flyplassen sa hun at : Da overfører du tusen kroner for diesel når du kommer hjem.

Jeg sa : Eh, javel.

Og etter det ble jeg litt stum.

Vi har kjørt 65 mil. Bruker bilen så mye drivstoff? Det er umulig.

Det er første gang jeg har vært der, og i nesten to uker. Jeg har handlet inn nesten alt av mat fordi jeg har bedre økonomi enn henne.

Jeg betalte frisørtime for henne (venninne-gave).

Nå har hun gått helt inn i offerrollen, etter at jeg sendte melding at tusen kroner er vel litt for mye, hun svarer ikke på telefon, leser ikke meldinger på face. ... Hun er kristen, så Jesus snakker til henne, med andre ord er hun feilfri, alt hun gjør og sier...det er Jesus som snakker til henne. Ja, jøie meg.

Hun prakker ikke troen sin på meg, jeg er den jeg er, men mener at yoga er fra den mørke siden.

Glem det, men skal jeg virkelig betale tusenkroner (har overført pengene, ferdig med saken på den måten, men hun lager drama nå. Hun kaller andre for dramaqueen, sin egen svigerdatter f.eks. Det er en annen historie.

Dette ble bare trist. Var fine dager, fin ferie, og så dette! Nå er hun sint, jeg er visst ikke velkommen der mer. Hun har vært på besøk hos meg også, men da bare par netter.

En venninne råder meg til å la det gå noen dager, men jeg kjenner hun jeg var hos. Hun er hard som et fjell, og som sagt, hun er jo alltid snill og får sine svar fra himmelen.

Hva gjør jeg? Parkerer bare henne som venninne? Vi har vært venninner siden vi var tretten år. Men, aldri tilbrakt fjorten dager sammen.

What to do? Sende henne et brev som kanskje kan få frem min side av saken? Hun leser ikke mine meldinger på facebok.

Anonymkode: 00c04...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være vigslet vann den bilen går på til de ågerprisene der.

Anonymkode: 6f30f...83a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hjelpes. Jeg tilbød meg å betale for å vaske bilen på bensinstasjon, men nei, det skulle hun gjøre selv.

Jeg hadde glatt gitt henne tusen kroner, men måten hun sa det til meg på. Dette er bare trist. Men, hun har begynt på nye medisiner, og de kan gå på psyken, agressivitet osv. Ikke anti-depressiva, men mange bivirkninger. Det kan hende at hun ikke klarer se om hun får humørforandringer.

Hun tar heller ikke telefonen når jeg ringer. Vi ga hverandre en klem på flyplassen før jeg dro hjem.

For meg virker det som om det er hun som er dramadama. Hun liker ikke svigerdatteren sin, og har hørt at hun går i fistel når de har snakket i telefonen. Og skylder på meg, at jeg er sliten, da kan hun ikke ha barnebarna der. Jeg sa - du dette skal du ikke blande meg inn i, det er jo du som er sliten, hvorfor sa du ikke det? Joda, sa hun, men jeg tenkte at de ville forstå (på grunn av min lidelse /sykdom).

Jeg sa ikke mer.

Anonymkode: 00c04...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Spør om hun og jesus kan sende deg kvitteringene.

Jeg så beløpet når vi tanka. Det var litt over sju hundre kroner.

Vil helst ikke sende henne frekke meldinger, vil bare glemme dette, men vennskapet blir aldri det samme. Kan hun være misunnelig bare fordi jeg har en sparekonto?

Hun har alt, bolig, bil, walk-in-garderobe på sju kvadrat full av klær og kjoler. Jeg sa, at hun kanskje burde sette opp et budsjett  når utgiftene til tv-lisens og bil, og en konto til vedlikehold av huset. Nei, hun gjorde det selvsagt på sin måte.

Men da trenger hun ikke klage og sutre? Det er jo lov, men å ødelegge et vennskap...er rimelig trist. For meg virker hun som en med psykopatiske trekk nå. Jeg vil ikke skrive alt her inne.

ts

Anonymkode: 00c04...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere om denne damen? Hun er jo offer, og jeg er den store svarte kjipe. Rollene hun har tildelt oss.

Ts

Anonymkode: 00c04...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så beløpet når vi tanka. Det var litt over sju hundre kroner.

Vil helst ikke sende henne frekke meldinger, vil bare glemme dette, men vennskapet blir aldri det samme. Kan hun være misunnelig bare fordi jeg har en sparekonto?

Hun har alt, bolig, bil, walk-in-garderobe på sju kvadrat full av klær og kjoler. Jeg sa, at hun kanskje burde sette opp et budsjett  når utgiftene til tv-lisens og bil, og en konto til vedlikehold av huset. Nei, hun gjorde det selvsagt på sin måte.

Men da trenger hun ikke klage og sutre? Det er jo lov, men å ødelegge et vennskap...er rimelig trist. For meg virker hun som en med psykopatiske trekk nå. Jeg vil ikke skrive alt her inne.

ts

Anonymkode: 00c04...c56

Det høres litt merkelig ut av henne å ødelegge et vennskap for 300 kroner. Hva slags medisiner er det? Ja, medisiner kan gjøre mye med psyken. Hva kan motivet for de 300 kronene være tror du? Er hun helt blakk?  Om hun ikke svarer deg, så bli helt stille selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være vigslet vann den bilen går på til de ågerprisene der.

Anonymkode: 6f30f...83a

Ja, soleklart.

ts

Anonymkode: 00c04...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er nok ikke så feil sum siden man ikke kun kan se på drivstoffutgiftene. Marginalkostnaden for å kjøre én km er grovt regnet 2 kr.

Anonymkode: f1b30...e78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Det høres litt merkelig ut av henne å ødelegge et vennskap for 300 kroner. Hva slags medisiner er det? Ja, medisiner kan gjøre mye med psyken. Hva kan motivet for de 300 kronene være tror du? Er hun helt blakk?  Om hun ikke svarer deg, så bli helt stille selv. 

Jeg kan ikke fortelle alt, men hun er nesten avhengig av medisinen, hun har en sykdom. Og kan velge mellom pest og kolera, og det er ikke en type som gir rus. Hun har reuamatisme, i den grad at kroppen angriper seg selv.

Hun har fem tusen de neste tre ukene, etter at alt av regninger er betalt. Hun røyker ikke, og drikker ikke. Så jeg vil ikke kalle henne blakk, dessuten har hun full tank på bilen nå. Hun har adhd som en tilleggsdiagnoe, men det betyr ingenting, jeg kjenner flere som har det. De bruker sunn fornuft, og liker ikke drama, har gått på høyskole osv og lever et godt liv.

Dette gjorde meg trist. Jeg er ikke sinna. Jo, litt. Så nå må jeg ha fokus på de som er rundt meg, venner og familien. Jeg må glemme sjokket. Det tapper energi.

Ingen jeg kan ringe nå, er for tidlig på morgenen. Hva er nummeret til krisetelefonen? (men kanksje jeg får henne på øret, eller en av hennes venninner - det siste lite trolig, hun har ikke mange venninner, men nå forstår jeg jo det.


Skal ha, skal ha, skal ha - for det har Jesus sagt - en indre stemme.

Kiss my as.

ts

 

Anonymkode: 00c04...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1000 kr er nok ikke så feil sum siden man ikke kun kan se på drivstoffutgiftene. Marginalkostnaden for å kjøre én km er grovt regnet 2 kr.

Anonymkode: f1b30...e78

Greit, men det var måten hun sa det på. Hun er superintelligent, med sine meninger, jeg har aldri hatt bil, så hvordan kan jeg vite det.... men har overført pengene.

Jeg er bare så lei meg og trist, skal dette ødelegge et vennskap som har vart i over 25 år?

ts

Hun har tydeligvis bestemt seg. Og hun tar ikke telefonen, leser ikke meldinger. Og skrev, for to dager siden at - da ble dette besøket bare med denne gangen, lille venn. Hun skrev ikke lille-venn, men klem.

Dette er bare trist, og jeg må innrømme at jeg ikke har lyst å dra dit igjen, når hun er lunefull. samtidig kan det være kommunikasjonsvikt. Hun hater hvis jeg sier faen.

F.eks. Men det har vi brukt å le av.

 

Anonymkode: 00c04...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldigvis ikke der at vi har blokkert hverandre på facebok. Da er det kanskje håp i enden av snøret? Hun tror jeg er rik, jeg er ikke det, de pengene jeg har skal vare i minst tjue år.

Anonymkode: 00c04...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært hos henne i 2 uker så det høres sannsynlig ut at dere har kjørt for en tusenlapp på denne tiden inkl tur retur flyplass som ofte er et stykke unna. 

Det er du selv som valgte å avtale at du skulle betale dieselen, selvom jeg skjønner du syntes det er skjevfordeling så kan du ikke ha så dårlig økonomi når du har råd til å gi bort frisørtimer så jeg syns det er på sin plass at du holder avtalen.

Og at du drar inn religion her hva var poenget med det? Det hadde NULL å gjøre med situasjonen og problemet ditt, med mindre du tror at hun mener det er Jesus som har bedt hun kreve dieselpenger da. Det å dra opp og rakke ned på hennes personlige forhold religion og holdningen hennes til yoga nevner du bare for å skape et dårlig bilde av henne, så jeg vil si det virker ikke som dere er så gode venninder med respekt for hverandre, hvertfall ikke du for henne når du slenger dritt bare for å slenge dritt, så det er kanskje greiest for hennes del at dere fader ut vennskapet deres. Ikke holder du avtalet med venninda di, og atpåtil går du på nett å skriver helt urasjonelt dritt om henne. Voksent!

Anonymkode: 2e173...950

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere om denne damen? Hun er jo offer, og jeg er den store svarte kjipe. Rollene hun har tildelt oss.

Ts

Anonymkode: 00c04...c56

Hun vet helt sikkert at du har bedre økonomi og oppfører seg som om hun da er berettiget at du skal betale mest, helst hele kalaset.

"Det skulle jo bare mangle, du som har så god økonomi", - er vel tankegangen hennes...

 

Hun utnytter deg og behandler deg dårlig. Trekk deg unna! Hun føler nok at hun har deg rundt lillefingeren, og vet sikkert at du blir stresset og lei deg over dette. Så hva er noen hundrelapper da liksom..

Men; handler ikke lenger om pengene, men at hun dupperer deg, tar det for gitt at du skal "bla opp" dominerer og utnytter deg.

Jeg skjønner at du sikkert synes det er kjedelig, og blir trist over at ferien endte slik. Men ærlig talt.. Du fortjener bedre!

Hør på din andre venninne, ikke ta kontakt med henne mer. La det bare gå. Så kan du se om hun svarer når ting roer seg. Uansett så må dynamikken i forholdet mellom dere jobbes med, hun tar deg åpenlyst for gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært hos henne i 2 uker så det høres sannsynlig ut at dere har kjørt for en tusenlapp på denne tiden inkl tur retur flyplass som ofte er et stykke unna. 

Det er du selv som valgte å avtale at du skulle betale dieselen, selvom jeg skjønner du syntes det er skjevfordeling så kan du ikke ha så dårlig økonomi når du har råd til å gi bort frisørtimer så jeg syns det er på sin plass at du holder avtalen.

Og at du drar inn religion her hva var poenget med det? Det hadde NULL å gjøre med situasjonen og problemet ditt, med mindre du tror at hun mener det er Jesus som har bedt hun kreve dieselpenger da. Det å dra opp og rakke ned på hennes personlige forhold religion og holdningen hennes til yoga nevner du bare for å skape et dårlig bilde av henne, så jeg vil si det virker ikke som dere er så gode venninder med respekt for hverandre, hvertfall ikke du for henne når du slenger dritt bare for å slenge dritt, så det er kanskje greiest for hennes del at dere fader ut vennskapet deres. Ikke holder du avtalet med venninda di, og atpåtil går du på nett å skriver helt urasjonelt dritt om henne. Voksent!

Anonymkode: 2e173...950

Når religion og psykisk helse brukes som argument for å hevde at man alltid har rett er det selvfølgelig relevant å ta det inn i diskusjoner som dette. Det handler ikke om å rakke ned på noens tro, men enkelte har godt av å få vite at ens personlige tro eller psyke/helsetilstand ikke alltid skal kunne brukes som frikort for å oppføre seg dårlig. Slik det fremstilles forsøker denne venninna relativt åpenbart å spille på dårlig samvittighet hos TS og det er faktisk ikke greit. Jada, TS avtalte å betale for diesel, men man bruker ikke 1000 kroner på 65 mil med mindre man har en veldig gammel bil. Om venninna også krevde at man skal betale for avskrivninger km. kostnad i tillegg så hadde det vært høyere, men da måtte hun jo i så fall si det først. Uansett virker det meget urimelig at TS skal betale for diesel i det hele tatt når hun faktisk betalte for både hotell og mat, noe som fort blir noen tusenlapper. Dessuten var vel venninna med på denne turen selv også, så da er det også urimelig at passasjeren skal betale hele drivstoffutgiften. 

Hadde det vært meg som hadde blitt utsatt for den behandlingen hadde det vennskapet hengt i en tynn tråd for å si det sånn. 

 

Anonymkode: 1873e...6ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk hos en venninne. Hun har bil og vi kjørte på en jentetur. Jeg betalte hotell, maten og avtalte at jeg også skulle betale for drivstoff, pluss frem og tilbake til flyplassen der hun hentet meg. Du betalte altså for deg selv, slik som forhåndsavtalt. Hva er problemet da?

Det er en ny bil, diesel. Når hun så skulle kjøre meg til flyplassen sa hun at : Da overfører du tusen kroner for diesel når du kommer hjem. Her er du misunnelig.

Jeg sa : Eh, javel.

Og etter det ble jeg litt stum.

Vi har kjørt 65 mil. Bruker bilen så mye drivstoff? Det er umulig.

Det er første gang jeg har vært der, og i nesten to uker. Jeg har handlet inn nesten alt av mat fordi jeg har bedre økonomi enn henne. Her er du nedlatende mot venninnen din.

Jeg betalte frisørtime for henne (venninne-gave). Så snill du er, men hva krever du tilbake da?

Nå har hun gått helt inn i offerrollen, etter at jeg sendte melding at tusen kroner er vel litt for mye, hun svarer ikke på telefon, leser ikke meldinger på face. ... Hun er kristen, så Jesus snakker til henne, med andre ord er hun feilfri, alt hun gjør og sier...det er Jesus som snakker til henne. Ja, jøie meg. Nedlatende, igjen

Hun prakker ikke troen sin på meg, jeg er den jeg er, men mener at yoga er fra den mørke siden. Din venninne, ditt valgt om du bryr deg.

Glem det, men skal jeg virkelig betale tusenkroner (har overført pengene, ferdig med saken på den måten, men hun lager drama nå. Hun kaller andre for dramaqueen, sin egen svigerdatter f.eks. Det er en annen historie. Nei, det er nå din historie starter på KG hvor du forventer å få moralsk støtte for din sverting av en venninne.

Dette ble bare trist. Var fine dager, fin ferie, og så dette! Nå er hun sint, jeg er visst ikke velkommen der mer. Hun har vært på besøk hos meg også, men da bare par netter. Hvis du er like nedlatende mot henne i virkeligheten som her på KG så skjønner jeg henne godt.

En venninne råder meg til å la det gå noen dager, men jeg kjenner hun jeg var hos. Hun er hard som et fjell, og som sagt, hun er jo alltid snill og får sine svar fra himmelen. Nedlatende igjen.

Hva gjør jeg? Parkerer bare henne som venninne? Vi har vært venninner siden vi var tretten år. Men, aldri tilbrakt fjorten dager sammen. Du fortjener kanskje ikke henne som venninne mer.

What to do? Sende henne et brev som kanskje kan få frem min side av saken? Hun leser ikke mine meldinger på facebok. Stakkars venninne som har slike venner som deg.

Anonymkode: 00c04...c56

 

Anonymkode: e3fe9...99b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo bra sans for dramatikk begge to da... Dette er en bagatell. Slutt å sende en haug med meldinger samt å utlevere henne her, og så får du se om litt om dere er interessert i å bare gå videre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært hos henne i 2 uker så det høres sannsynlig ut at dere har kjørt for en tusenlapp på denne tiden inkl tur retur flyplass som ofte er et stykke unna. 

Det er du selv som valgte å avtale at du skulle betale dieselen, selvom jeg skjønner du syntes det er skjevfordeling så kan du ikke ha så dårlig økonomi når du har råd til å gi bort frisørtimer så jeg syns det er på sin plass at du holder avtalen.

Og at du drar inn religion her hva var poenget med det? Det hadde NULL å gjøre med situasjonen og problemet ditt, med mindre du tror at hun mener det er Jesus som har bedt hun kreve dieselpenger da. Det å dra opp og rakke ned på hennes personlige forhold religion og holdningen hennes til yoga nevner du bare for å skape et dårlig bilde av henne, så jeg vil si det virker ikke som dere er så gode venninder med respekt for hverandre, hvertfall ikke du for henne når du slenger dritt bare for å slenge dritt, så det er kanskje greiest for hennes del at dere fader ut vennskapet deres. Ikke holder du avtalet med venninda di, og atpåtil går du på nett å skriver helt urasjonelt dritt om henne. Voksent!

Anonymkode: 2e173...950

TS har betalt hotell, og all maten de har spist. At TS har god økonomi gjør ikke at venner kan komme å kreve at hun skal betale hele sulamitten. Det er heller ikke venninnen sin sak hvor mye penger TS har på konto. 

Snu det på hodet; om jeg har besøk er det som regel jeg som spanderer! Jeg er jo verten! Har jeg dårlig økonomi ville jeg faktisk velge å korte ned besøket eller usette det. Jeg forventer ikke at andre skal brødfø meg i to uker fordi vi tar ferien sammen... 

Normen er faktisk sånn at verten også bidrar litt økonomisk. At TS valgte å ta på seg spanderbuksene betyr ikke at det er fritt frem til å forsyne seg av lommeboka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge like ille. 

Anonymkode: d76bb...919

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...