Gå til innhold

Help! Jeg vil ha mer sex enn ham. Begynner å gå lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

God idé å ta iniativ om steder! Kan hende jeg bare må lære meg å godta å ta mer initiativ. Har blitt bedre på det bare etter de siste ukene. 

Tror også 1-3 ganger i uken er helt innenfor normalen, spesielt siden han har jobbet veldig mye i det siste og kanskje er litt ekstra sliten. For min egen del ville idealet kanskje vært mellom 5 og 15 ganger i uka. Kan helt fint gå en uke uten, eller ha sex tre-fire ganger dagen en periode. Jeg ville nok syntes 3-4 ganger som snitt i uken hadde vært helt fint, så det er ikke SÅ langt fra realiteten. Men sånn som det er nå er det faktisk et stort problem for meg. Spesielt siden jeg er i det stadiet vi "akkurat" har blitt sammen og jeg ikke vil knytte meg for mye uten å vite at vi kan fungere langsiktig. 

Anonymkode: 515d0...655

Jeg synes ikke du forventer for mye. I starten av forhold har jeg og partner hatt sex ved hver anledning, i alle mine forhold. 1-3 ganger i uka er det jeg og mannen har, og vi har full jobb, to barn og vært sammen i 10 år... 

Kjæresten din har kanskje litt lavere sexlyst bare. Noen er slik. Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 36f18...343

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, asterix skrev:

En god del menn tror selv at de har høy sexdrift fordi de hopper på en hver anledning til å få seg noe, men når sjansen byr seg bare et par ganger i mnd så er jo ikke det så rart. Når de så kommer i et fast forhold viser det seg at de egentlig ikke har lyst så veldig ofte, det var bare fordi de så sjelden fikk sjansen at de var konstant kåte.

Helt korrekt!

Anonymkode: 36f18...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo snakke med han isteenfor å spørre oss :) Og jeg synes ikke en av dere må tilpasse seg den andre. Enten kommer dere frem til en løsning eller så er det best å gjøre det slutt om dette skaper stor frustrasjon.

Anonymkode: 65b6f...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3 ganger i uka er lite. Når meg og mannen min var "nye" holdt vi på ved hver anledning vi fikk. 5-6 ganger til dagen. Nå etter mange år er det 1-3 ganger i uka. Han har nok smurt tjukt på angående sexdriven sin for dette var latterlig.

Anonymkode: 84222...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare snakke om det. Forholdet er ennå så ungt at dere kan avslutte, uten alt for mye styr. Du kan si at dette var en viktig grunn for å gå inn i forhold med ham, men at du føler deg litt lurt. 

Vær glad for at det viser seg tidlig. Det vanligste mønstret er vel at skjevhet i lyst, først viser seg etter at forelskelsesfasen er over.

Jeg har ofte fått høre fra samboeren at jeg har veldig høy lyst, men det er trolig fordi det er så mye ubalanse mellom oss. Når vi nå har prøvd en periode med hyppigere sex, så kjenner jeg at 2 ganger i uka kan være innafor. Utgangspunktet før det var 20 års samliv, og vi var nede i 1-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: e0214...356

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta det som en mann må. Kanskje du må gjøre deg fortjent til å få pikk, som så mange menn må for å få seg fitte av kona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt behov er nok skyhøyt fordi du er stormforelsket som jeg var, men du får bruke dildo , eller han får bruke den på deg av og til. Man kan ikke tvinge noens sexlyst frem, men sjansen er stor for at han blir kåt av å se deg bruke dildo eller få bruke dildo på deg.
Så går forelskelsesfølelsen over og behovet er ikke like eksploderende lenger .

Anonymkode: ad3cf...373

Min normale lyst ligger nok på 5-15 ganger i uka. Faktisk så er sex mindre viktig for meg når jeg er forelska (som nå begynner å dappe av, og kanskje derfor jeg er mer desperat). Han derimot sier i hvert fall hele tiden at han er veldig forelsket i meg, og har hørt det fra venner av ham, at han aldri har vært så forelska. Dette gjør meg jo ekstra redd, at om 1-3 ganger uka er normalt for en forelska mann, hva vil vi da ende på etter et år? Å onanere gjør jeg ofte, men det hjelper egentlig ikke noe for behovet mitt.

Ellers skal jeg prøve å snakke med ham om det, prøve å ikke trekke inn ekser eller generalisere, men sette søkelyset på hvor lyst jeg har på HAM. Er det en god idé?

Anonymkode: 515d0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skal jeg ta dette opp som et ønske eller et problem?

Jeg tenker at å ta det opp som et ønske, kan bli mottatt lettere, men det har jeg prøvd før. Dette er faktisk et problem for meg, et så stort et at jeg synes det kan ødelegge for en framtid sammen.

Anonymkode: 515d0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min normale lyst ligger nok på 5-15 ganger i uka. Faktisk så er sex mindre viktig for meg når jeg er forelska (som nå begynner å dappe av, og kanskje derfor jeg er mer desperat). Han derimot sier i hvert fall hele tiden at han er veldig forelsket i meg, og har hørt det fra venner av ham, at han aldri har vært så forelska. Dette gjør meg jo ekstra redd, at om 1-3 ganger uka er normalt for en forelska mann, hva vil vi da ende på etter et år? Å onanere gjør jeg ofte, men det hjelper egentlig ikke noe for behovet mitt.

Ellers skal jeg prøve å snakke med ham om det, prøve å ikke trekke inn ekser eller generalisere, men sette søkelyset på hvor lyst jeg har på HAM. Er det en god idé?

Anonymkode: 515d0...655

Ja, det er en god idé. Og jeg vil råde deg til å være klar på at det er et problem, ikke bare et ønske. Det er ikke det verste han kan få høre, at kjæresten hans har grådig, umettelig lyst på han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du legger veldig mye inn i sex. Når man er i starten i et forhold er man full av hormoner, og man starter ferden på å bli kjent med hverandre. Når forholdet går over i en ny fase er det normalt at sexen kan være dalende, men det betyr ikke nødvendigvis at det er et dårlig tegn. Det kan være et tegn på at man finner andre ting å knytte seg til en annen person.

Feks kjøpe favorittsjokoladen til kjæresten når man er butikk kan være tegn på omtanke, det å dele et lidenskapelig kyss når man lager middag, og det å ha felles interesser kan være med å knytte seg til en person.

Man kan selvfølgelig ha forskjellig sexdrift, men da må man finne en balanse begge kan trives med. 

Jeg personlig synes at det høres slitsomt ut å ha sex 15 ganger i uka. Ikke fordi at jeg ikke liker sex, men jeg har så mange andre måter å uttrykke kjærlighet, lyst og glede på. 

Hvis sex blir desperat, og masete så kan lysten forsvinne helt hos den andre parten. Snakk med kjæresten din om dette. Det å snakke om sex burde være like naturlig som å ha sex. Det er ikke godt for deg om du føler deg avvist hele tiden, men klarer du å se kjærlighet, lyst og glede i andre ting enn sex? Kan det hende at kjæresten din gir deg masse lidenskap og omtanke på andre arenaer enn sex?

Anonymkode: 3809f...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du lever bare en gang, det er ingen grunn til at du skal dempe deg selv, for å tilpasse deg dette, finn noen som har samme lysten som deg, mens du fortsatt er ung og kåt. Det finnes menn som passer deg mye bedre der ute, og de er ikke så vanskelige å finne heller. Nå, som jeg faktisk er i et forhold med en som begjærer meg hele tiden skjønner jeg faen ikke hvorfor jeg rota rundt med denne eksen så lenge. 

Anonymkode: 61878...d5f

Det finnes nok menn som passer bedre seksuellt der ute. Men er det sikkert det finnes en mann der ute som har like god kjemi med ts? Altså at hun vil kunne få den samme personligheten og godheten og allt det positive denne mannen gir Ts?

Jeg vil tro det er vanskeligere å erstatte en bra personlighet, enn det er å erstatte bra sex, men det er kanskje bare meg? Der meste kan snakkes om og løses om man er sammen med en person som ønsker det beste for den andre. Desuten kan sexlyst svinge i perioder. Det kan ta seg veldig opp for allt TS vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har sex 1-3 ganger i uka og snakker med han om dette så er jeg sikker på han klarer å strekke seg til et par ganger ekstra i uken. Da ligger det på 3-5 ganger i uken som er helt innenfor det normale.

Forøvrig er det ekstremt irriterende å lese den dømmende og anklagende holdningen som er mot menn som ikke alltid vil ha sex når de kan og "når jeg vil". Da snakker ejg ikke om deg TS, men mange andre som svarer i tråden. Og hvem i hel***** foreslår en dame de ikke kjenner å dumpe kjæresten på bakgrunn av dette, når hun ellers sier de har det fantastisk sammen.

Som sagt TS, SNAKK med han. Jeg er sikker på han er villig til å strekke seg litt for din skyld, samtidig kan det jo hende han burde ta en tur til legen og sjekke hvordan det er med helsen. Min sexlyst varierer ekstremt fra en periode til en annen, så det mye som spiller inn.

Anonymkode: 39ec5...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en super kjæreste. Vi var venner en god stund siden vi ble sammen, som er noen måneder siden. Problemet er at det virker som vi har veldig ulik sexdrift og jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg vil ha sex ganske ofte. Vi har snakket om dette (også før vi ble sammen) og han har sagt han også har ganske mye sexdrift. Denne føler jeg at jeg ser lite av. Han er ofte trøtt (må opp tidlig), for full eller et eller annet annet. Vi har sex kanskje 1-3 ganger i uka, og jeg tar ofte iniativ. Han har sagt jeg er personen han har hatt best sex med og det er det beste han vet i hele verden. Jeg vet også han er veldig forelsket i meg. Hvorfor har vi da ikke mer sex? Det at forholdet er så ungt bekymrer meg også. Det er jo liksom nå vi skal ha mest seksuelle følelser for hverandre. Jeg savner også å føle meg "ønsket" på samme måte som med andre, den desperate seksuelle kjemien, kraften osv. Jeg er fryktelig tiltrukket av ham, men vi har altså sex sjelden, og ikke spesielt spennende.

Hva kan grunnen være? Hvordan kan jeg få oss til å passe bedre? Altså, hvordan kan jeg tilpasse meg? Eller hvordan få ham til å tilpasse seg? Hvordan kan jeg snakke om dette uten å virke som en masekjerring?

Anonymkode: 515d0...655

Du beskriver  eit problemstilling  som mange menn vil oppfatte som eit  luksusproblem....Skrur du tiden noen år tilbake var kvinner heilt fraværende når det gjaldt å ta initiativet til sex,og noe de sjelden snakket om.........Nå har menns sexualitet de senere årene  liksom komt heilt i skyggen av fokusen på kvinners sexualitet....Det er nok  ofte  en samanheng mellom menns kåthet,og sædproduksjonen....De fleste menn får også  en kjensle av å bli psykisk / Fysisk  utslått etter en orgasme,og ønsker ofte bare å slappe av,og det kan ta 1-2  dager før kåtheten bygger seg ordentleg oppatt... ...Dette til tross for at det ofte har synt seg at dei fleste menn har både mer psykisk / fysisk utholdenhet en  kvinner flest...Det tar nemlig 1-2 dager før "rognposen"  fylles tilstrekkeleg  oppatt,og derfor blir  par som ønsker seg barn gjerne  oppfordret å vente m/ samleie noen dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er litt som asterix sier - har han vært singel ganske lenge, så har han gått rundt og tenkt mye på sex, og derav dratt konklusjonen at han har sterk sexlyst. Men det å tenke mye på sex eller å runke mye betyr ikke nødvendigvis at man vil ha samleie like ofte. Det er mer "jobb" og det gir også en annen tilfredsstillelse. Så når det kommer til stykket er kanskje 1-3 ganger i uken nok til at han 'mettes'.

Eller kanskje det rett og slett er en egosak for ham. Mange menn føler at det å ha lyst på sex hele tiden er noe av det som gjør dem til menn, og dersom han nevner ting som dette foran kamerater, så kan det være litt spill for galleriet. 

Jeg skjønner at det er frustrerende dersom du ble "forespeilet" en som vil ha mye sex, bare for å finne ut at det ikke var realiteten. Var situasjonen snudd, ville nok de fleste menn følt seg litt snytt eller løyet til og konkludert med at det er en typisk ting kvinner sier for å lokke dem inn i forhold.

Du trenger ikke ta det opp dersom det er noe han selv snakker om. Neste gang han sier han har sterk sexlyst, så kan du (vennlig) nevne det, at utifra sexen dere har virker det ikke slik, med mindre det er du som er unntaket?

Anonymkode: 42053...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er litt som asterix sier - har han vært singel ganske lenge, så har han gått rundt og tenkt mye på sex, og derav dratt konklusjonen at han har sterk sexlyst. Men det å tenke mye på sex eller å runke mye betyr ikke nødvendigvis at man vil ha samleie like ofte. Det er mer "jobb" og det gir også en annen tilfredsstillelse. Så når det kommer til stykket er kanskje 1-3 ganger i uken nok til at han 'mettes'.

Eller kanskje det rett og slett er en egosak for ham. Mange menn føler at det å ha lyst på sex hele tiden er noe av det som gjør dem til menn, og dersom han nevner ting som dette foran kamerater, så kan det være litt spill for galleriet. 

Jeg skjønner at det er frustrerende dersom du ble "forespeilet" en som vil ha mye sex, bare for å finne ut at det ikke var realiteten. Var situasjonen snudd, ville nok de fleste menn følt seg litt snytt eller løyet til og konkludert med at det er en typisk ting kvinner sier for å lokke dem inn i forhold.

Du trenger ikke ta det opp dersom det er noe han selv snakker om. Neste gang han sier han har sterk sexlyst, så kan du (vennlig) nevne det, at utifra sexen dere har virker det ikke slik, med mindre det er du som er unntaket?

Anonymkode: 42053...e2a

Mange kvinner har ofte gjitt utrykk for at det virker som  menn de stifter bekjentskap  tenker "kun " sex...Ja, har en vert singel lenge,og  tillegg kanskje  gått rundt å fantanisert om sex,så bygges "kåtheten" selvsagt  sakte med sikkert seg opp....Mange kvinner legger nok også  eit forventningspress på menn at de skal kunne gji dama en skikkeleg orgasme.......Og når dama ikkje får orgasme,så er det selvsagt menn det er noe galt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Mange kvinner legger nok også  eit forventningspress på menn at de skal kunne gji dama en skikkeleg orgasme.......Og når dama ikkje får orgasme,så er det selvsagt menn det er noe galt med...

Nei, det er nok ikke så ofte tilfelle som menn tror. Kvinners orgasme er noe de i stor grad finner ut av selv, og så "inkorporerer" i sexen. Dvs. du får orgasme ved å onanere, og jobber så inn klitorisstimulering i sexen. 

Kvinner forventer ikke orgasme med partner hver gang, og mange stresser langt mer om hvorvidt mannen forventer at de skal komme, eller tror de fleste kvinner kan komme vaginalt. Beviset på det er jo alle kvinnene som faker. 

Dette var en avsporing. Uansett, greia rundt at mannen skal få kvinnen til å komme er et press menn ofte legger på seg selv. Kvinner forventer mye av menn, men "GI meg en orgasme" er ikke noe menn flest i stor grad utsettes for. 

 

Anonymkode: 42053...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...