Gå til innhold

Help! Jeg vil ha mer sex enn ham. Begynner å gå lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en super kjæreste. Vi var venner en god stund siden vi ble sammen, som er noen måneder siden. Problemet er at det virker som vi har veldig ulik sexdrift og jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg vil ha sex ganske ofte. Vi har snakket om dette (også før vi ble sammen) og han har sagt han også har ganske mye sexdrift. Denne føler jeg at jeg ser lite av. Han er ofte trøtt (må opp tidlig), for full eller et eller annet annet. Vi har sex kanskje 1-3 ganger i uka, og jeg tar ofte iniativ. Han har sagt jeg er personen han har hatt best sex med og det er det beste han vet i hele verden. Jeg vet også han er veldig forelsket i meg. Hvorfor har vi da ikke mer sex? Det at forholdet er så ungt bekymrer meg også. Det er jo liksom nå vi skal ha mest seksuelle følelser for hverandre. Jeg savner også å føle meg "ønsket" på samme måte som med andre, den desperate seksuelle kjemien, kraften osv. Jeg er fryktelig tiltrukket av ham, men vi har altså sex sjelden, og ikke spesielt spennende.

Hva kan grunnen være? Hvordan kan jeg få oss til å passe bedre? Altså, hvordan kan jeg tilpasse meg? Eller hvordan få ham til å tilpasse seg? Hvordan kan jeg snakke om dette uten å virke som en masekjerring?

Anonymkode: 515d0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har nok bare en lav sexlyst uten at det direkte har noe med deg å gjøre. Spørsmålet er om du kan leve med det eller ikke.

Anonymkode: d1522...7b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forvirrer meg. Han snakker en del om at han har sterk sexdrift (med venner av ham osv) og har hatt veldig mange sexpartnere. Da føler jeg litt sånn: "hvorfor vil han ikke ha mer sex med meg? Hva er galt?"

Anonymkode: 515d0...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har nok bare en lav sexlyst uten at det direkte har noe med deg å gjøre. Spørsmålet er om du kan leve med det eller ikke.

Anonymkode: d1522...7b1

Ja, kanskje. Men er det noen råd du har hvordan jeg kan jobbe med det, akseptere det? Det får meg til å bli så frustrert, savner tidligere sex og blir usikker på meg selv.

Anonymkode: 515d0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, snakk om det på en ikke-klandrende måte. Kanskje si at "jeg kunne tenke meg å ha sex der og der, er du med?" være litt leken, men samtidig gi rom for at han sier nei uten at du blir synlig skuffet. Men sex 1-3 ganger i uka er helt innenfor normalen, så ikke forvent så mye mer.

Mest sannsynlig gjør du saken større i hodet ditt enn den egentlig er. Det som er sterk sexdrift for ham, kan være mindre for deg. Hvor ofte skulle dere hatt sex om det var opp til deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje tosken selv tror at han har en stor appetitt på sex? I begynnelsen på  et forhold er det jo vanlig å humpe rundt iallfall et par ganger om dagen hvis man har en god bedrift.

Anonymkode: 31f8d...d9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha😆 Mente sexdrift. 

Anonymkode: 31f8d...d9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Silje Lien skrev:

Vel, snakk om det på en ikke-klandrende måte. Kanskje si at "jeg kunne tenke meg å ha sex der og der, er du med?" være litt leken, men samtidig gi rom for at han sier nei uten at du blir synlig skuffet. Men sex 1-3 ganger i uka er helt innenfor normalen, så ikke forvent så mye mer.

Mest sannsynlig gjør du saken større i hodet ditt enn den egentlig er. Det som er sterk sexdrift for ham, kan være mindre for deg. Hvor ofte skulle dere hatt sex om det var opp til deg?

God idé å ta iniativ om steder! Kan hende jeg bare må lære meg å godta å ta mer initiativ. Har blitt bedre på det bare etter de siste ukene. 

Tror også 1-3 ganger i uken er helt innenfor normalen, spesielt siden han har jobbet veldig mye i det siste og kanskje er litt ekstra sliten. For min egen del ville idealet kanskje vært mellom 5 og 15 ganger i uka. Kan helt fint gå en uke uten, eller ha sex tre-fire ganger dagen en periode. Jeg ville nok syntes 3-4 ganger som snitt i uken hadde vært helt fint, så det er ikke SÅ langt fra realiteten. Men sånn som det er nå er det faktisk et stort problem for meg. Spesielt siden jeg er i det stadiet vi "akkurat" har blitt sammen og jeg ikke vil knytte meg for mye uten å vite at vi kan fungere langsiktig. 

Anonymkode: 515d0...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hans forståelsen av stor sexlyst er 2-3 ganger i uken. Dere burde nok snakke om dette mer enn dere har gjort. 

Anonymkode: 56f8d...3a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hans forståelsen av stor sexlyst er 2-3 ganger i uken. Dere burde nok snakke om dette mer enn dere har gjort. 

Anonymkode: 56f8d...3a9

Jeg vil veldig gjerne snakke med ham om det. Men vil ikke presse ham til noe, er redd han vil være redd for å miste meg og da prøve å ha mer sex bare for å holde forholdet sammen, som er en strategi jeg ikke kan tenke meg vil funke i lengden. Og tenker masing kan være det mest usexye som finnes, leser det i hvert fall overalt. Noen tips til hvordan snakke om det? 

Anonymkode: 515d0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig når man har vært sammen litt at sexlivet dabber av. Det er ikke noe galt med deg fordet, må du vite!
Det er bare at hormonene ikke lenger pumper så mye kåtskap fordi man ikke er forelsket lenger.

Akuratt det samme skjedde i mitt forhold, og i omtrent alle vennindene mine sitt også. Jeg opplevde det som et så stort problem at jeg vurderte å slå opp fordi jeg fikk ikke mitt behov dekt og følte meg rett og slett ikke elsket nok når jeg hele tiden ble avvist og så sjeldent begjært, men 1-3 ganger i uka  skulle jeg få finne ut at slett ikke er sjeldent for nå er vi sammen på andre året og har sex max 1-3 ganger i måneden.
Mitt behov har tilpasset seg hans, det er helt greit å ikke ha sex hele tiden lenger syns jeg.

Ditt behov er nok skyhøyt fordi du er stormforelsket som jeg var, men du får bruke dildo , eller han får bruke den på deg av og til. Man kan ikke tvinge noens sexlyst frem, men sjansen er stor for at han blir kåt av å se deg bruke dildo eller få bruke dildo på deg.
Så går forelskelsesfølelsen over og behovet er ikke like eksploderende lenger .

Kvinner knytter som kjent sex til følelser, så i forhold føler man for å vise kjærlighet og motta kjærlighet hele tiden ved å ha sex, men for menn er det ikke samme greia med sex og kjærlighet så ikke tenk at han ikke elsker deg i hvertfall . Å nagge han på det kan være ødeleggende for forholdet, men snakk med han rolig og konkret om deres forskjellige behov. Så neste gang du skal onanere så spør du om han vil komme inn å se eller hjelpe til ;)


 

Anonymkode: ad3cf...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i hvertfall sikkert: Alkohol nedsetter produksjonen av testosteron, som er ekstremt viktig for menns seksualdrift. 

Hvis han drikker alkohol ofte sånn som han lever nå, kan han ha mye å tjene på å trappe ned alkoholforbruket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts sin pule-partner har svært dårlig sex-drift til å være i et nytt forhold. Normalen er 1-3 ganger pr dag, her er det mye mindre.

Din sex-partner lyver om sin seksualitet, og du tar han seriøst. Verden vil bedras.

Anonymkode: 53c16...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god del menn tror selv at de har høy sexdrift fordi de hopper på en hver anledning til å få seg noe, men når sjansen byr seg bare et par ganger i mnd så er jo ikke det så rart. Når de så kommer i et fast forhold viser det seg at de egentlig ikke har lyst så veldig ofte, det var bare fordi de så sjelden fikk sjansen at de var konstant kåte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts sin pule-partner har svært dårlig sex-drift til å være i et nytt forhold. Normalen er 1-3 ganger pr dag, her er det mye mindre.

Din sex-partner lyver om sin seksualitet, og du tar han seriøst. Verden vil bedras.

Anonymkode: 53c16...984

Lol, dette er LANGT fra normalen...

Anonymkode: fdc1d...c2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som eksen min. Han hadde også høy sexlyst, og var veldig eksperimentell og dyktig. I hvert fall når han snakket om sex, spesielt med andre. Det gir visst noe slags status for menn å være litt sånn testo-bomber, så det hender de smører litt tjukt på. I løpet av mer enn ti år sammen så jeg lite til det. Og i lengden sleit det ut forholdet. For meg er sex viktig, og i etterkant er jeg bare lei meg for at jeg brukte så lang tid på dette tullet. Du har sett lyset på et tidlig stadie, bare gå, før du roter deg inn i noe som er vanskeligere å gå fra.

Du lever bare en gang, det er ingen grunn til at du skal dempe deg selv, for å tilpasse deg dette, finn noen som har samme lysten som deg, mens du fortsatt er ung og kåt. Det finnes menn som passer deg mye bedre der ute, og de er ikke så vanskelige å finne heller. Nå, som jeg faktisk er i et forhold med en som begjærer meg hele tiden skjønner jeg faen ikke hvorfor jeg rota rundt med denne eksen så lenge. 

Anonymkode: 61878...d5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lol, dette er LANGT fra normalen...

Anonymkode: fdc1d...c2c

Er det det når forholdet er helt ferskt? 

I begynnelsen av mine forhold eller når jeg har datet en ny fyr (uten at det blir forhold) har vi iallefall hatt sex 1 gang om dagen hvis ikke mer. 

Eksen min sa også han hadde ekstremt høy sexlyst, og han hadde det i begynnelsen. Etter 2-3 mnd gikk det litt ned og de siste årene hadde vi sex 2-3 ganger i året. Har du forsøkt å snakke med han om det? 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa

Å gå rundt og savne hyppighet og, som du skriver, "den desperate seksuelle kjemien, kraften" og det å bli begjært er ikke noe særlig, jeg har vært der i et av mine lengre forhold og æsj, det er frustrerende. Men det er noe man kan snakke om! Jeg trodde lenge at det ble feil å snakke om det med han fordi da var det liksom jeg som hadde bedt om det, var redd det ikke skulle oppleves ekte. Etter en alvorsprat hvor jeg var brutalt ærlig på hva jeg savnet (men vektla at jeg savnet det fra han, ikke generelt, ingen sammenlikning med tidligere partnere), så hadde vi plutselig hyppigere og råere sex enn vi noengang hadde hatt. Tror rett og slett han lærte et eller annet om kvinnelig seksualitet, og at det tente noe i han.

1 time siden, Inwe skrev:

Er det det når forholdet er helt ferskt? 

I begynnelsen av mine forhold eller når jeg har datet en ny fyr (uten at det blir forhold) har vi iallefall hatt sex 1 gang om dagen hvis ikke mer. 

Eksen min sa også han hadde ekstremt høy sexlyst, og han hadde det i begynnelsen. Etter 2-3 mnd gikk det litt ned og de siste årene hadde vi sex 2-3 ganger i året. Har du forsøkt å snakke med han om det? 

I begynnelsen er det vel sjelden lysten som begrenser, men hvor ofte man har anledning til å se hverandre. Med kort avstand og mye fritid vil jeg tro det er ganske vanlig med daglig sex i begynnelsen, med lengre avstand, hektiske jobber og andre forpliktelser kan selv tre ganger i uka bli krevende. Det viktige er at det ikke er lysten som setter begrensningene, det er da det blir et problem!

Endret av impressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, impressa skrev:

I begynnelsen er det vel sjelden lysten som begrenser, men hvor ofte man har anledning til å se hverandre. Med kort avstand og mye fritid vil jeg tro det er ganske vanlig med daglig sex i begynnelsen, med lengre avstand, hektiske jobber og andre forpliktelser kan selv tre ganger i uka bli krevende. Det viktige er at det ikke er lysten som setter begrensningene, det er da det blir et problem!

Selvfølgelig. Nå mente jeg jo når vi så hverandre. Er litt vanskelig å ha sex når man ikke møtes. Gikk ut i fra at ts møtte kjæresten sin oftere enn de hadde sex, ellers hadde det vil ikke vært noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
8 minutter siden, Inwe skrev:

Selvfølgelig. Nå mente jeg jo når vi så hverandre. Er litt vanskelig å ha sex når man ikke møtes. Gikk ut i fra at ts møtte kjæresten sin oftere enn de hadde sex, ellers hadde det vil ikke vært noe problem. 

Når noen skriver at de har sex daglig så tolker jeg det som daglig, ikke bare at de møtes to eller fire dager i uka og har sex de dagene. Men da er det kanskje jeg som har misforstått hele tiden.

Uansett så er vi enige, og jeg tviler selvfølgelig ikke på at dette er et problem for TS, jeg synes jo hun beskriver det bra og jeg kjenner meg igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...