Gå til innhold

Hjelpes, aggressiv samboer:-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skaper vel ikke avhengighet av hasj slike abstinenser på stabile mennesker. Samboeren din sliter antagelig med noe psykisk og selvmedisinerer seg med hasj. Får han da ikke hasjen sin blir han aggressiv, mer enn hva han ville blitt av kun de psykiske problemene. Da kommer abstinensene oppå der igjen. Dessuten røyker han nok helt feil sort, så han får aldri bearbeidet tankene. Skal man medisineres trenger man en lege, man kan også få resept på marihuana i Norge, men det er vanskelig. Uansett skal man aldri bruke et rusmiddel til å medisinere seg selv. 

En annen grunn til at det virker som han sliter psykisk er det at han hverken vil ha dame eller venner. Det er vanlig å dytte folk unna, enten fordi man ikke vil såre de eller fordi man føler man ikke fortjener de. 

Jeg har vært sammen med to deprimerte menn i mitt liv. Han første var rett og slett farlig. Han gikk opp i strupen på meg om han ble sur og forsøkte å drepe meg etter at det ble slutt. Han har i dag tatt livet av seg selv. Den andre er min samboer. Han kan bli fryktelig sur og si ting han ikke mener, men er aldri voldelig. Han prøver å dytte meg vekk for å ikke såre meg når ting er som verst. Det er tungt. Men han er klar over at han sliter og angrer oppriktig hver gang. Jeg kan se hvordan episodene ødelegger han også (og det blir færre og færre av de). Han er også grunnen til at jeg kan litt om medisinsk marihuana da han har lest endel om dette. Han selvmedisinerer ikke (lenger, han gjorde det før meg, men hadde sluttet da vi møttes), men han har sett gode resultater på andre som har fått det på resept. Vi flytter nå til et land der det er større muligheter for å få det på resept, så han kan få sorten som kanskje kan gjøre han frisk igjen. 

Uansett skal du aldri godta vold. Du bør sette et ultimatum, enten får han skaffe hjelp eller så går du. Dette har gått alt for langt. Er han i det hele tatt klar over eget problem? Angrer han? Hvor ofte skjer dette (en gang er forsåvidt mer enn nok)? Han klarer tydeligvis ikke kontrollere seg overhode uten hasjen, det er ikke noe du skal godta. Og er det i det hele tatt noen grunn til å bli igjen? Elsker du han? Er han en bedre person når han ikke er sint? 

Jeg vil egentlig aldri anbefale noen å gå, føler man må komme til den beslutningen selv. Men jeg kan si såpass som at vold ødelegger deg for alltid. Når personen du i utgangspunktet skal kunne stole mest på skader deg gjør det noe med deg. Det er 12 år siden det ble slutt mellom meg og eksen (jeg var 17) og jeg sliter enda i dag. Jeg kan bli livredd når min kjære blir sint på meg, jeg kan få panikkangst av det. Men det blir bedre og bedre, noe tror jeg uansett aldri forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke du fått bekreftelse fra KG veldig mange ganger nå  på at dette forhodet må ta slutt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nesten ut som min x... er du sikker på at det ikke er han du er sammen med?

Nei.. var med dette mennesket i over 6,5 år, det var også hasj i bildet for hans del (flere daglig). Voldelig var han, der jeg ene gangen ikke var til å kjenne igjen. Vanskeligste jeg noen gang har gjort var å komme ut av det forholdet (det er i oktober 3 år siden). Jeg er så jævlig glad for å ha kommet ut av det med livet i behold. og har funnet verdens beste mann nå! 

Det er vanskelig å forstå hvor vanskelig det er å komme ut av et slikt forhold om men ikke har opplevd dette selv.. som jeg sa tidligere, det er det vanskeligste jeg har gjort i mitt liv. Man har tanker slike som: jeg kommer ikke til å finne noen bedre.. han er det beste jeg kan finne.. kommer til å være singel resten av livet.. osv osv. Men det er tanker som absolutt ikke stemmer! Det eksisterer over 7 milliarder mennesker på denne planeten. :)

Men kom det ut av det, fort som f***! Det anbefales av ALLE! :hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Inwe skrev:

Nå skaper vel ikke avhengighet av hasj slike abstinenser på stabile mennesker. Samboeren din sliter antagelig med noe psykisk og selvmedisinerer seg med hasj. Får han da ikke hasjen sin blir han aggressiv, mer enn hva han ville blitt av kun de psykiske problemene. Da kommer abstinensene oppå der igjen. Dessuten røyker han nok helt feil sort, så han får aldri bearbeidet tankene. Skal man medisineres trenger man en lege, man kan også få resept på marihuana i Norge, men det er vanskelig. Uansett skal man aldri bruke et rusmiddel til å medisinere seg selv. 

En annen grunn til at det virker som han sliter psykisk er det at han hverken vil ha dame eller venner. Det er vanlig å dytte folk unna, enten fordi man ikke vil såre de eller fordi man føler man ikke fortjener de. 

Jeg har vært sammen med to deprimerte menn i mitt liv. Han første var rett og slett farlig. Han gikk opp i strupen på meg om han ble sur og forsøkte å drepe meg etter at det ble slutt. Han har i dag tatt livet av seg selv. Den andre er min samboer. Han kan bli fryktelig sur og si ting han ikke mener, men er aldri voldelig. Han prøver å dytte meg vekk for å ikke såre meg når ting er som verst. Det er tungt. Men han er klar over at han sliter og angrer oppriktig hver gang. Jeg kan se hvordan episodene ødelegger han også (og det blir færre og færre av de). Han er også grunnen til at jeg kan litt om medisinsk marihuana da han har lest endel om dette. Han selvmedisinerer ikke (lenger, han gjorde det før meg, men hadde sluttet da vi møttes), men han har sett gode resultater på andre som har fått det på resept. Vi flytter nå til et land der det er større muligheter for å få det på resept, så han kan få sorten som kanskje kan gjøre han frisk igjen. 

Uansett skal du aldri godta vold. Du bør sette et ultimatum, enten får han skaffe hjelp eller så går du. Dette har gått alt for langt. Er han i det hele tatt klar over eget problem? Angrer han? Hvor ofte skjer dette (en gang er forsåvidt mer enn nok)? Han klarer tydeligvis ikke kontrollere seg overhode uten hasjen, det er ikke noe du skal godta. Og er det i det hele tatt noen grunn til å bli igjen? Elsker du han? Er han en bedre person når han ikke er sint? 

Jeg vil egentlig aldri anbefale noen å gå, føler man må komme til den beslutningen selv. Men jeg kan si såpass som at vold ødelegger deg for alltid. Når personen du i utgangspunktet skal kunne stole mest på skader deg gjør det noe med deg. Det er 12 år siden det ble slutt mellom meg og eksen (jeg var 17) og jeg sliter enda i dag. Jeg kan bli livredd når min kjære blir sint på meg, jeg kan få panikkangst av det. Men det blir bedre og bedre, noe tror jeg uansett aldri forsvinner. 

Han jeg var sammen med som var dagligrøyker, hadde ikke psykiske problemer. Tvert i mot var han av typen med veldig solid psyke og dermed høy tolleranseteerskel for alle rusmidler der han valgte seg ut Cannabis siden en ikke blir fysisk avhengig av det og han likte rett og slett bare å være ruset. Han oppførte seg etterhvert identisk til ts sin type, men det var noe som kom snikende og dukket opp etter mange år med daglig røyking. Det kom fra hasjen og ikke hans psyke. Hvis typen din røyker nå er du sykt naiv om du tror på pisset han lirer av seg til deg om at han bare må finne riktig cannabis. Jesus..tror heller du bør vurdere om du bomma på gullfuglen når du ble sammen med han.

Anonymkode: 8a051...ca3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg var sammen med som var dagligrøyker, hadde ikke psykiske problemer. Tvert i mot var han av typen med veldig solid psyke og dermed høy tolleranseteerskel for alle rusmidler der han valgte seg ut Cannabis siden en ikke blir fysisk avhengig av det og han likte rett og slett bare å være ruset. Han oppførte seg etterhvert identisk til ts sin type, men det var noe som kom snikende og dukket opp etter mange år med daglig røyking. Det kom fra hasjen og ikke hans psyke. Hvis typen din røyker nå er du sykt naiv om du tror på pisset han lirer av seg til deg om at han bare må finne riktig cannabis. Jesus..tror heller du bør vurdere om du bomma på gullfuglen når du ble sammen med han.

Anonymkode: 8a051...ca3

Som jeg sa røyker ikke min samboer daglig i dag, men han tror på den medisinske bruken. Litt fordi det funket bra når han røyket før, han var i følge seg selv mye friskere. Problemet var at sorten (man får jo ikke tak i riktig her) han røyket (du er klar over at både abstinenser og virkning er veldig forskjellig fra sort til sort?) forsterket problemene hans om han ikke røyket fast. Vi skal derfor (og av andre grunner selvsagt) flytte til et land der de bruker det som medisin. Det er 100 ganger bedre enn mange av medisinene vi bruker til psykiske problemer her i dag. Og man kan få cannabis uten rusen. Han vil både røyke (når det passer seg), men til vanlig vil han bruke dråper og nesespray med det medisinske virkestoffet i. Og nei, jeg er ikke naiv. Når han tok opp dette med meg begynte jeg å se dokumentarer og lese meg opp på temaet selv. Fra anerkjente forskere, både de som er for og i mot legalisering, og de som er for og imot medisinsk bruk. 

Min eks derimot røyket daglig, hadde gjort det i mange år før jeg møtte han. Ingen psykisk reaksjon overhode i perioder der han ikke hadde det tilgjengelig og da han sluttet gikk det helt fint. Det er ofte noe underliggende som skaper den aggressive bivirkningen (der den er i større grad enn om du slutter med andre rusmidler, jeg var ikke hyggelig da jeg sluttet å snuse jeg heller). 

Og før du dømmer min samboer nord og ned fordi han tror på den medisinske bruken tror jeg du bør lese deg litt opp på emnet. Du er ikke ekspert bare fordi du har en eks som røyket (og nei, hverken jeg eller min samboer er eksperter heller, men vi har lest endel iallefall). Jeg føler egentlig du er mer naiv enn meg, jeg har tross alt giddet å finne ut av dette for min samboers skyld. I tillegg har jeg alltid vært liberal til temaet selvom jeg selv bare har røyket (lovlig, i Amsterdam) en gang og ikke har noe behov for å prøve igjen. Jeg vil likevel at alt skal legaliseres, men det er en annen diskusjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke forstå at noen forblir i sånne forhold. Vil de ha det vondt?

Anonymkode: 6bef6...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

.....

Jeg tar da ølen hans og hiver den i gulvet så den traff ett parr elektroniske greier som ikke ble ødelagt. 

.......

Så han har spyttet og brukt sofaen som askebeger, så det er masse svi hull i den nå

......

Jeg måtte egentlige bare skrive litt og håper noen tar seg tid til og svare.

Anonymkode: 6e879...ef5

Jeg synes seriøst du bør flytte (om det er hans leilighet) eller si at han må flytte (om det er din leilighet).

Her er det jo egentlig bare et spørsmål om tid før det oppstår brann i leiligheten. Alkohol og bruk av sofaen som askebeger gjør at det bare er et spørsmål om når det skjer, ikke om det kommer til å skje.

Har dere røykvarslere som virker? Sånn at du våkner og kan komme deg ut med hunden når det skjer?

Anonymkode: 9be22...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en tredje tråden du har som samme tema??? 

Pakk sakene dine mens han er på jobb, ta med deg hunden og dra. Dette mennesket kan du ikke kaste bort livet ditt på. 

Anonymkode: 41195...f6f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. 

Kom deg ut og vekk NÅ! IDAG!!  Drit når langt faen i ting som møbler og pynteting el klær. Det er TING... Du kan kjøpe nytt.  Det VIKTIGSTE er at du kommer deg unna han.  

Ta med bikkja og ryggsekk med alle klær du får plass til og si bare at du skal gå lang tur og kanskje bli i skogen utover kvelden hvis han lurer på hvorfor du har sekk. 

Du kan også late som at du rydder og kaster klær du ikke trenger og legge i søppelsekker og sette de bak huset,  og hente dem når han ikke ser det. Bare kom deg vekk nå!  Og husk å blokkere han på telefon og sosiale medier osv.  

Dette er ikke noe å lure på. Ikke la han få vite hvor du holder tid eller hvor du bor, og informer venner og familie at de heller ikke skal gi noen informasjon om hvor du er osv.  

Håper du har kvitteringer på store ting som du eier osv.  Da kan du kreve erstatning hvis han ødelegger det.  

Ta kontakt med krisesenter så fort du er ute med hunden. Ikke vent.  Pass på at også venner og familie vet at du kan bli svak og ta kontakt med han så de kan prøve å få deg til å la vær når det står på som verst.  

Jeg håper og ønsker at du faktisk kommer deg unna her og nå og for all fremtid. Du fortjener nemlig å ha det bra i livet, og bli heller kjent med mannfolk som familie etc kjenner godt så vet du at du ikke havner i slikt ufør forhold igjen. 

Anonymkode: 63d39...852

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken om at du kommer til å bli singel resten av livet må du bare legge fra deg, det er ganske usannsynlig! Jeg skjønner at det føles sånn nå, men det er bare i ditt hode! Hvis du bare blir kvitt han der har du muligheten til å finne en bra mann som er snill mot deg og som gir deg trygghet og glede, det motsatte av hva du har nå!

Ikke håp, GJØR DET! Gi deg selv muligheten til et lykkelig liv! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg seriøst hadde ringt politiet. Han høres ustabil ut, og selv om man ikke vil tro at sine nærmeste kan skade en alvorlig sp vet man aldri. Da har man i alle fall advart politiet om at han åpenbart er ustabil (!) og det er skremmende. En ting er fysisk vold, men han utøver også materiell vold som også er skremmende. Sammen blir man også utsatt for psykisk vold. Denne mannen må du bare komme deg unna! De kan være eksperter på å unnskylde seg og manipulere seg til tilgivelse og legge noe skyld på deg.. Pass på deg selv og kom deg unna <3

Anonymkode: 3386a...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her: 

Det er ikke første gang 

TS her; tro du meg, det er en grunn for at jeg går tur med hunden når han blir sånn. Det gjør vondt langt inn i hjerte og se hunden min når samboeren er i det moduset. 

Jeg kan få flere timer med hunden bare for at hun skal slippe sinne hans. For hun blir ødelagt av det. Eller så drar jeg til venninner og er der med hunden min såklart. Det er også en stor del av hvorfor jeg ønsker og avsluttet dette. For jeg ser hvor ødelagt hunden blir. Stresset, engstelig osv:-(

Anonymkode: 6e879...ef5

Hvorfor i helvete er du i dette forholdet?

Anonymkode: 25134...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på deg selv da, kvinne. Vær sterk, bryt ut. Han eier leiligheten, flott. Bare flytt. 

Anonymkode: bab11...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg tenker på her er egentlig hunden. Du virker ikke helt oppegående du heller. Hvorfor i all verden har dere brakt et levende vesen, som er avhengige av et stabil psykososialt miljø, inn i dette?

Omplasser den stakkars hunden fort som mulig, den lider i det stille.

 

 

Anonymkode: 4cb09...179

Det du sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet ut 2 ganger før, men kommer alltid tilbake. Fordi han smisker og jeg har ikke vært sterk nok. Det er liksom mens vi er i forhold føler jeg at jeg får mer dritt slengt etter meg ift de gangene vi avsluttet, så kommer rævslikkinga. Jeg selv er faktisk noen ganger redd for at han blir såpass forbanna at han kunne drept meg, hvis han er i rett modus. Og det er jo også hver gang jeg nevner at vi burde avsluttet dette fordi begge hadde vel kanskje hat best av det. Spesielt mtp at han kan kalle meg så stygt. Alt fra at jeg er stygg til at jeg har ødelagt livet hans.

Anonymkode: 6e879...ef5

Dette er ikke bra. Det høres akkurat ut som eksen min, han hadde personlighetstrekk som en sosiopat har. Rett å slett farlig.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å komme deg ut av dette forholdet, start på nytt, søk deg inn på skole eller bytt jobb. Gjør noe positivt for din egen fremtid, desto mer tid du bruker sammen med denne gærningen, jo verre blir det for deg å starte et nytt liv.

Og det er overhodet ikke forsent for deg, klarte jeg det, så klarer du også det! Jeg flyttet og bestemte meg for å begynne på nytt, fant meg ny kjæreste etter 2 år, hadde da brukt disse to årene på å finne meg selv, nyte livet som alene sammen med hunden "vår".. hunden er skadet for livet, men den stråler av glede etter at jeg kom meg vekk i fra psykopaten. Du fortjener så mye bedre enn en mann som gjør deg engstelig, bekymret og psykisk sliten.

Anonymkode: fe27e...c82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg proffesjonell hjelp. At du i det hele tatt er i ett forhold med denne psykotiske mannen er bekymringsverdig! Kom deg vekk.

Anonymkode: 6d508...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han høres ut som min eksmann. 

Var ikke sånn i begynnelsen,men ble gradvis sånn du beskriver. Jeg kom meg heldigvis unna til slutt. 

Lykke til ❤

Anonymkode: 9fda1...e89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette var i går kveld. Hvordan gikk det, TS?

Dette ville jeg ha skrevet til deg i går - og hvis du fortsatt er der i dag. Dette er hva jeg håper en venn hadde sagt til meg om jeg havner i samme situasjon noen gang,

Lås deg inne på soverommet med hunden, og ring politiet med en gang. Han er ustabil selv når han er i sitt vanlige gjenge, og i kveld er han direkte farlig. Du trenger følge ut av den leiligheten, samt at det nok er helt ok for politiet å ta en kikk på denne mannen i denne tilstanden. Det er også viktig å huske at den suverent største andelen av vold begått mot kvinner begås av ens nærmeste i hjemmet. Han er ikke til å stole på, og han virker å ha det i seg. Det kan eskalere. Dette må du ikke undervurdere fordi du elsker ham. Det viser seg også dessverre at voldelige partnere blir enda farligere når det blir slutt og virkelig slutt. Derfor er det så viktig å koble inn politi og krisesenter. Du trenger at noen vet ståa og kan gjøre det de kan for å ivareta din sikkerhet i tiden som kommer. Allier deg med familie og venner, og be dem om å lenke deg fast i kjelleren om de må for å hindre deg i å gå tilbake til ham. Null kontakt. Ferdig. Forferdelig vanskelig, jeg vet. Men det vil bli bedre. Det lover jeg deg.

Jeg håper du dro i går, og jeg håper det var for siste gang.

Han vil deg ikke godt, Han gjør deg ikke godt. Han ødelegger deg. Bryter deg ned bit for bit. Dette er ikke noe liv, TS. Du fortjener så uendelig mye mer enn dette her.

Er du der fortsatt, så håper jeg den bikkja er en rottweiler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg tenker på her er egentlig hunden. Du virker ikke helt oppegående du heller. Hvorfor i all verden har dere brakt et levende vesen, som er avhengige av et stabil psykososialt miljø, inn i dette?

Omplasser den stakkars hunden fort som mulig, den lider i det stille.

 

 

Anonymkode: 4cb09...179

Min tanke også. Tror ikke noen av de er spesielt stabile. 

Lurer på hvorfan ts er i dette forholdet? Bare snill og grei?

Anonymkode: a19b9...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...