Gå til innhold

Hjelpes, aggressiv samboer:-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har nok nevnt noen av disse tingene jeg kommer til og skrive her, tidligere, men bare som et enkelt problem. Har liksom ikke langet ut med alt. 

Handler om meg og min samboer. 

Jeg var en liten tur ute idag på noen ærender før jeg stakk snuten hjemover etter ett parr timer. 

Jeg kommer hjem og min samboer(mann)er ganske sur/grinete og sitter i sofaen og scroller på tlf. Jeg prøver og spørre han hva det er? Siden han var blid da jeg dro, tidligere på dagen. Jeg får ikke noe svar, så jeg rydder litt på kjøkkenet og tar meg en dusj. Når jeg kommer ut av dusjen er det musikk på full guffe. Jeg prøver da igjen og spørre hva det er for noe. Det var vel da hellvete brøyt løs. For da kommer han med de skittent glosene sine som hore, retard, hater alt og alle hunn kjønn. Jeg tenkte at den bedritene oppførselen der gidder jeg ikke, så jeg tenkte og gå en tur med hunden. Da mommler han etterannet når jeg skal gå mot utgangsdøra. Så jeg gjør ett siste forsøk i og spørre hva faen som er gærn't idag. Da begynner han og si stikk til meg og sparker meg i leggen. Jeg blir da forbanna og går mot han og nevner at jeg prøver bare og spørre deg hva det er også begynner du med vold? Jeg prøver da og sparke og slå(typisk sånn som jenter gjør i filmer,hvis du skjønner). Jeg tar da ølen hans og hiver den i gulvet så den traff ett parr elektroniske greier som ikke ble ødelagt. 

Han stormer mot meg i full sinne og slår meg med flat hånd mot hodet(tinningen)så det suste jo som faaan. Så turen med bikkja ble ikke noe av. Dette skjedde også såpass sent at jeg ikke dro til noen andre istedenfor og være her med han. Pluss, han truer med og ødelegge mine eiendeler da jeg liksom ødela hans elektroniske leketøy, noe som ikke er sant da han prøvde det etter han hadde tørket det. 

Så vi har sitter i hver vår ende i sofaen resten av denne kvelden. Når jeg prøver og kommunisere får jeg bare / hold kjeft, ikke snakk til meg, må jeg stave hold kjeft for deg eller? 

Også,  når jeg ikke sier noe. Så er faen meg det feil også. 

Så han har spyttet og brukt sofaen som askebeger, så det er masse svi hull i den nå. 

Nå sitter han i stua og jeg på soverommet. Så snakker han høyt med seg selv sånn at jeg skal høre det. Hvor fitte jeg er og har ødelagt hele habs liv fra første dagen vi møttes. Og "ja da ødela jeg den som var hennes, siden hun ødela min, og sånn skal jeg fortsette i hele natt. Når hun står opp imorgen skal jeg si hei hore", også babler han om og trashe hele leiligheten. Og siden han eier den så har ikke jeg noe jeg skulle sagt.  

Så jeg tenker at det beste for meg er vel og komme seg til HELVETTE vekk fra han. Han er 30+ og når hans sinne eskalere såpass pga er spørsmål som hva er i veien, da er han ikke riktig i navla altså(eller hva man sier)...

Jeg får ikke sove heller da han holder på som han gjør i stua..(vegg i vegg m soverommet)... Det er selvsagt trist og få så mye dritt slengt om seg fra en som man har vært med i snart 10 år. Jeg spør jo meg selv; hvorfor er han fortsatt med meg, hvis jeg er så jævlig ille. Og hver gang nevner at kanskje jeg burde flytte og avslutte dette forholdet klikker han også fullstendig.. 

Jeg måtte egentlige bare skrive litt og håper noen tar seg tid til og svare.

Anonymkode: 6e879...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han blir voldelig, kom deg vekk. Ta det fra en annen mann, han her høres ikke helt stabil ut og trenger hjelp via lege og psykologoppføling. Greit å ha en dårlig dag eller vanskelige perioder, men å være så utagerende er faktisk ikke normalt. Du skal ikke finne deg i å bli skjelt ut og langt mindre i å bli klappet til, så når det roer seg så sier du at om det skjer igjen så kommer du til å dra. Det skal være nulltoleranse for vold mot hverandre i et forhold. 

Anonymkode: c23b6...8e7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg bikkja og stikk. Seriøst. Nå. 

Anonymkode: 4266e...0b9

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som broren min faktisk. Han er et rasshøl. Han kunne finne på å bli helt på tur av ingenting akkurat som du beskriver i innlegget.  Han er voldelig. Og vi har funnet ut at han har drevet med rusmidler. Det er ikke normal oppførsel. Kom deg unna han og ta med hunden. Lat som at du bare går tur mens du aldri kommer tilbake, men kun for å hente sakene dine (helst sammen med foreksempel politiet siden det kan eskalere). 

Anonymkode: 63d39...852

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å komme seg vekk! Fjern det du er redd for uten at han vet det, så han ikke ødelegger det i sinne. Hvorfor i alle dager er han sammen med deg hvis han mener disse tingene? Han gjør det sikkert ikke, men bare at han sier det er mer enn nok!!! Og du har vært sammen med han aaaaltfor lenge, så du har glemt hva som er normalt! Han oppfører seg IKKE normalt!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han rase fra seg uten at du sier noe som helst og så drar du fra avskummet i morgen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg tenker på her er egentlig hunden. Du virker ikke helt oppegående du heller. Hvorfor i all verden har dere brakt et levende vesen, som er avhengige av et stabil psykososialt miljø, inn i dette?

Omplasser den stakkars hunden fort som mulig, den lider i det stille.

 

 

Anonymkode: 4cb09...179

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

La han rase fra seg uten at du sier noe som helst og så drar du fra avskummet i morgen. 

Det er livsfarlig at noen levende skapninger blir der til imårra... Ta med hunden og lat som at du går tur. Ring familie eller venner og sov hos dem. Så tar du kontakt med krisesenter og får hjelp der. 

Anonymkode: 63d39...852

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: 

Det er ikke første gang 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg tenker på her er egentlig hunden. Du virker ikke helt oppegående du heller. Hvorfor i all verden har dere brakt et levende vesen, som er avhengige av et stabil psykososialt miljø, inn i dette?

Omplasser den stakkars hunden fort som mulig, den lider i det stille.

 

 

Anonymkode: 4cb09...179

TS her; tro du meg, det er en grunn for at jeg går tur med hunden når han blir sånn. Det gjør vondt langt inn i hjerte og se hunden min når samboeren er i det moduset. 

Jeg kan få flere timer med hunden bare for at hun skal slippe sinne hans. For hun blir ødelagt av det. Eller så drar jeg til venninner og er der med hunden min såklart. Det er også en stor del av hvorfor jeg ønsker og avsluttet dette. For jeg ser hvor ødelagt hunden blir. Stresset, engstelig osv:-(

Anonymkode: 6e879...ef5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som broren min faktisk. Han er et rasshøl. Han kunne finne på å bli helt på tur av ingenting akkurat som du beskriver i innlegget.  Han er voldelig. Og vi har funnet ut at han har drevet med rusmidler. Det er ikke normal oppførsel. Kom deg unna han og ta med hunden. Lat som at du bare går tur mens du aldri kommer tilbake, men kun for å hente sakene dine (helst sammen med foreksempel politiet siden det kan eskalere). 

Anonymkode: 63d39...852

TS her; ja jeg også tror rus kan ha noe med det og gjøre, han røyker en del hasj. Og har ikke gjort det idag, det tror jeg også er noe av grunnen. Men uansett man må kunne kontrollere seg. Aller helst ville jeg ventet til mandag når det er jobb, så jeg kunne gjort det i stillhet uten han. Eller så må jeg som du sier ha med politet også. Men imorgen er nok best, for jeg tviler på at jeg har så mye eiendeler igjen hvis han skal herverke alt. Sofaen min er jo alt full av spytt, svi merker og øl...

Anonymkode: 6e879...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvorfor gidder du dette her? Kom deg bort, fort som f.... er vel ikke første gangen heller, så hva i all verden er det du drøyer med? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et bra forhold. Han prøver å kontrollere deg og psyke deg ned, høres ut som det er sjalusi inni bildet. Dra, og se deg aldri tilbake. Håper det ikke er barn i bildet, det er ille nok at det er dyr i bildet. Han utøver både fysisk og psykisk vold mot deg, og du godtar det. IKKE GJØR DET! Du må stå opp for deg selv! Oppfører han seg slik når andre er i nærheten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo anmelde ham både for vold, og for bruk av narkotika. Det bør du også gjøre, han må ha konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunder blir totalt ødelagt av sånt. Og det blir tydeligvis du også, selvfølgelig.

TS, du er mye sterkere enn du tror. Det finnes offentlige rutiner som er til for ditt tilfelle. Rutiner som hindrer han i oppsøke og psykisk knekke deg. 

Jeg kjenner deg ikke, så skal ikke spekulere i din psykiske tilstand. Jeg ønsker allikevel å si at det ofte er en tendens at ofre ikke selv tror de fortjener bedre, og at de selv tror de har skylden for det som forårsaker de voldsomme aggressive utfallene. Dette er selvfølgelig ikke sant.

Du fortjener bedre. Vær så snill og kom deg ut av dette før dette blir riktig, riktig ille. Oppsøk hjelp, gjør som de over her sier, lat som at du skal ut med hunden også ringer du politiet og sier du har rømt fra din voldelige/uttagerende kjæreste. Politiet vil sette deg i kontakt med krisesentre, som kan tilby midlertidig bosted og profesjonell hjelp. Krisesentrene kan også være behjelpelige med formalitetene rundt opphøret av samboerskapet.

TS, jeg vet du kan!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Her er det bare å komme seg vekk! Fjern det du er redd for uten at han vet det, så han ikke ødelegger det i sinne. Hvorfor i alle dager er han sammen med deg hvis han mener disse tingene? Han gjør det sikkert ikke, men bare at han sier det er mer enn nok!!! Og du har vært sammen med han aaaaltfor lenge, så du har glemt hva som er normalt! Han oppfører seg IKKE normalt!

Jeg har fjernet mye av mine ting for lengst, det ligger i esker. Siden det gang på gang blir knust og ødelagt ting her. Han hadde en pynte gjenstand som datt ned trappa og ble ødelagt for en stund tilbake. Jeg hadde da sagt til han, du burde ikke sette det der, for der rammer det så fort. Men han lot det stå der og pyntet datt ned,  som automatisk blir min feil. De resterende eiendelene mine er for store til og fjerne uten at han ser det. Han slenger dritt og unnskylder seg ALDRI. Så jeg nok ganske tjukk i huet som fortsatt er her

Anonymkode: 6e879...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Silje Lien skrev:

Dette er ikke et bra forhold. Han prøver å kontrollere deg og psyke deg ned, høres ut som det er sjalusi inni bildet. Dra, og se deg aldri tilbake. Håper det ikke er barn i bildet, det er ille nok at det er dyr i bildet. Han utøver både fysisk og psykisk vold mot deg, og du godtar det. IKKE GJØR DET! Du må stå opp for deg selv! Oppfører han seg slik når andre er i nærheten?

Vet ikke hva han skulle blitt sjalu for idag. Men sjalusi kan være tilfellet noen ganger, har spekulert i det selv. Og nei ikke når andre er i nærheten, da er det rosen rødt. Han skylder på meg da fordi ingen av kompisene hans kommer hit mer. Men det tror jeg han har lagt opp til selv. Han sier han ikke vil ha noen venner og egentlig ikke dame heler...

Anonymkode: 6e879...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva han skulle blitt sjalu for idag. Men sjalusi kan være tilfellet noen ganger, har spekulert i det selv. Og nei ikke når andre er i nærheten, da er det rosen rødt. Han skylder på meg da fordi ingen av kompisene hans kommer hit mer. Men det tror jeg han har lagt opp til selv. Han sier han ikke vil ha noen venner og egentlig ikke dame heler...

Anonymkode: 6e879...ef5

Hva er det egentlig som får deg til å IKKE dra? Hva hadde du bedt venninnen din å gjøre dersom hun var i samme situasjon som du er i nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silje Lien skrev:

Hva er det egentlig som får deg til å IKKE dra? Hva hadde du bedt venninnen din å gjøre dersom hun var i samme situasjon som du er i nå?

Vet ikke jeg. Vi har vært sammen så lenge. Så jeg tror jo det da at jeg kommer til og være singel resten av livet hvis vi gjør det slutt. Selvom jeg ofte sier til meg selv at jeg hadde nok hat det bedre uten han. Det virker som man har blitt avhengig.

Jeg hadde bedt venninna mi stikke. Det har mine også bedt meg om, men siden vi har vært av og på en 3-4 ganger, har de gitt opp sagt at jeg må bare finne ut av det selv..

Anonymkode: 6e879...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke jeg. Vi har vært sammen så lenge. Så jeg tror jo det da at jeg kommer til og være singel resten av livet hvis vi gjør det slutt. Selvom jeg ofte sier til meg selv at jeg hadde nok hat det bedre uten han. Det virker som man har blitt avhengig.

Jeg hadde bedt venninna mi stikke. Det har mine også bedt meg om, men siden vi har vært av og på en 3-4 ganger, har de gitt opp sagt at jeg må bare finne ut av det selv..

Anonymkode: 6e879...ef5

Der har du svaret ditt. Jeg får si som Dr.Phil sier: vet du hva som er verre enn å være i et voldelig forhold i 1000 dager? Å være i et voldelig forhold i 1001 dager.

Du kan ikke tillate deg selv å bli dratt ned i søla slik. Han har jo faktisk klart å psyke deg ned skjønner jeg, siden du tror at du vil være singel for resten av livet. For det skjer ikke. Men om valget er å være singel eller å være i et forhold med en slik kar, er det 100% bedre å være singel!

Blir du, så vinner han. Drar du, så vinner DU.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...