Gå til innhold

Klein stemning grunnet dyre leker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte melding til henne idag; "tror vi misforstod hverandre, jeg mente selvfølgelig dyr, -som i gårdsdyr osv.:) Dette er ganske morsomt, ble litt overrasket av svaret ditt:)hehe."

Hun la seg langflat og unnskyldte seg. Vi ble enige om at begge gjorde en feil. Og vi lo masse av det. Hun ringte med engang jeg svarte henne:) 

Vi er venninner, men var litt i tvil om vi var gode nok veninner til å komme over noe sånt på en måte som ikke er altfor klein. Vi er mest venninner fordi barna våre er venner. Heldigvis ordnet det seg, og jeg er så glad:) 

 

Til dere som kommer med kommentarer; Nei, jeg har ikke dysleksi, jeg skriver sjeldent feil. Jeg skrev at jeg var stresset. Prøv å send sms i leggetiden selv...

Anonymkode: 3f25e...d99

Så bra! 

Eneste riktige er å le av dette! Det er jo en kjempebra historie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Snabeltann skrev:

Hoho,  morsomt da!!! :) minner meg om da datra vår ønsket seg lekemat... Hun sendte melding til sin dyslektiske onkel - og i julegave fikk hun en lekematte (med bilveier på) :)

:skratte:

Anonymkode: dd18d...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jada, klaaart dere skjønte det når det ble forklart i HI:fnise:.

Ellers hadde det været umulig å skjønne siden "dyre leker" betyr akkurat det. Dyre leker. På samme måte som om jeg hører at det er f.eks dyre sko, går jeg ikke automatisk ut fra at de er laget av dyre skinn, altså dyreskinn:hoho:

Anonymkode: d05e2...1f0

Vel jeg får ofte mld med diverse skrivefeil, og vet også hvor glad barn er i dyrleker. Så akkurat denne synes jeg var ganske logisk. Men vi er alle forskjellige. 

Dyre leker som skal være dyreleker, og dyre sko/ sko i dyreskinn kan ikke akkurat sammenlignes I mine øyne men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere må være flotte å være venner med altså. Håper ingen av vennene deres har dysleksi.

Anonymkode: 0bc59...8bb

Det er jeg :) Dysleksi er noe annet enn sånne typer skrivefeil som ts hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Vel jeg får ofte mld med diverse skrivefeil, og vet også hvor glad barn er i dyrleker. Så akkurat denne synes jeg var ganske logisk. Men vi er alle forskjellige. 

Dyre leker som skal være dyreleker, og dyre sko/ sko i dyreskinn kan ikke akkurat sammenlignes I mine øyne men. 

:fnise:

Anonymkode: d05e2...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå faller ikke særskrivingsfeil så naturlig for alle. Jeg assosierer ikke dyr (som i hester, kuer etc.) med dyre leker. Jeg tenkte at det var kostbare leker helt til TS oppklarte. 

Anonymkode: cc794...451

De fleste burde jo skjønne småfeil :) Og kjenner man personen rett, så vet man jo hva personen egentlig mener. Ærlig talt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er du sikker på at veninnen din ikke kødder med deg? Et hvert menneske skjønner da vel det, at barnet ditt er så glad i "dyre leker" ikke betyr DYRE leker, et barn skjønner ikke forskjellen oå dyre leker og billige leker. Hun veninnen din må være ekstremt dum spør du meg hvis ikke hun kødder. 

Anonymkode: 621a8...4a9

Den som er dum er jo ts som ikke kan skrive, står det dyre leker står det ikke dyreleker, og hva i alle er dyreleker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rikoChett skrev:

Nei,men det er en fleipete måte å si det på.Da kan de le av det, i stedet for at det blir KJEFT - Unnskyld meg:((( som er like idiotisk.

Det er ikke fleip, det er å spille dum, noe som er mer i retning av passiv aggressiv

Anonymkode: ea771...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Idag skjedde det noe som jeg anser som utrolig kleint og ekkelt! Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta tak i det.

Min venninne spurte meg hva mitt barn ønsker seg i sin kommende bursdag. Jeg skrev, i en voldsomt stresset situasjon med bading, mating, skifting, tannpuss og legging, hvor egentlig mobilen legges vekk så jeg ikke blir distrahert, at: "mitt barn er blitt så glad i å leke med dyre leker! Alt annet blir selvfølgelig godt tatt imot, men det er uten tvil dyre leker som fanger oppmerksomheten mest!" 

Fikk en voldsom respons!! "Det er det frekkeste jeg har hørt, var ikke dette jeg forventet av deg. Jeg er veldig skuffet, dette er virkelig helt forkastelig."

Jeg skjønte såklart ingenting. Men når jeg fikk tid, leste jeg igjennom det. Jeg har skrevet feil! Mente dyreleker... bondegård, safari, husdyr.... jeg er så flau. Fortsatt ikke svart henne. Selvom jeg skrev feil, og bare kan skrive "haha, jeg skrev feil!" Så er reaksjonen hennes veldig drøy.. det føltes veldig nedverdigende. Situasjonen er bare til å le av. Men jeg likte ikke det voldsomme svaret. Ville vært bedre med et; "har du blitt frekk, eller har jeg misforstått noe?" F.eks.... hun sa jo selv at hun ikke forventet slikt av meg... 

Greia er ikke at jeg anser dette som noe dramatisk, jeg må jo bare si jeg skrev feil, men vurderer å si det når jeg ser henne isteden. Meldinger blir så klønete. Jeg sender kunn korte beskjeder på melding. Chatter aldri eller har samtale!

Hva ville du gjort? Høres ut som om jeg lager 10høns av 1 fjær nå, men jeg ble bare litt paff og satt ut... med en dårlig følelse.

Anonymkode: 3f25e...d99

Ta et bilde av barnet når det leker med de dyre(-)lekene sine hen har. :fnise: 

Anonymkode: ba4c6...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, filifjonka skrev:

Den som er dum er jo ts som ikke kan skrive, står det dyre leker står det ikke dyreleker, og hva i alle er dyreleker?

Hun er jo ikke dum fordi hun skrev feil,hun gjorde det i full fart, hun veninnen er ihvertfall veldig sensitiv siden hun blir SÅ sur, sånne folk er bare slitsomme... veninnen burde jo skjønt det, er jo ingen som ber om å få dyre leker. 

Anonymkode: 621a8...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fleip, det er å spille dum, noe som er mer i retning av passiv aggressiv

Anonymkode: ea771...d50

nå har det ordna seg,så det er ikke noe å diskutere lenger uansett, moot point :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...