Gå til innhold

Klein stemning grunnet dyre leker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde neppe tatt den s.k. skrivefeilen, men reagert som venninnen.

Anonymkode: 4056e...401

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen din har tydeligvis veldig positive tanker om deg når hun ble så satt ut av at hun trodde du mente dyre leker. Hadde vært verre om hun hadde forventet at du skulle si det, hun hadde ikke hatt høye tanker om deg om hun forventet at du skulle være så overfladisk

Anonymkode: ea771...d50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt!! Men vent litt til hun har sladret til hele slekta, og så kan du oppklare senere. Ja han er så glad i dyre-leker. Du vet! bondegård og sånn! Hest og ku! 

Anonymkode: 7bf67...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der må nå være tidenes skrivefeil 😁

Den får dere nok mye moro med senere👍

Anonymkode: b43fc...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare forklar situasjonen, men syns også du kan si noe om hvordan hun reagerte. Det var voldsomt til reaksjon.

Jeg hadde nok svart noe sånt som "Hæ? Kuer og hester og sånt er frekt?" 

Endret av rikoChett
.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om du kanskje ofte har særskrivingsfeil? ;) For det kan hende din venninne er ganske lei av det, og dermed svarte sånn for at du skal skjønner hvor viktig det er å skrive korrekt. Jeg kunne også funnet på å skrive noe sånt, for jeg har et par venninner som er helt latterlige på det. Bare for å stadfeste poenget med å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 6e9cb...44b

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jolene skrev:

 

Enig med deg.

Dere må være flotte å være venner med altså. Håper ingen av vennene deres har dysleksi.

Anonymkode: 0bc59...8bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rikoChett skrev:

Bare forklar situasjonen, men syns også du kan si noe om hvordan hun reagerte. Det var voldsomt til reaksjon.

Jeg hadde nok svart noe sånt som "Hæ? Kuer og hester og sånt er frekt?" 

Om du vet hva misforståelsen er, så er det bare slitsomt å skulle late som om man ikke forstår hva geria er. 

Anonymkode: ea771...d50

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du vet hva misforståelsen er, så er det bare slitsomt å skulle late som om man ikke forstår hva geria er. 

Anonymkode: ea771...d50

Det er litt i overkant å svare på den måten hun gjorde, så da syns jeg ærlig talt hun kan få føle litt på kleinheten TS føler på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere må være flotte å være venner med altså. Håper ingen av vennene deres har dysleksi.

Anonymkode: 0bc59...8bb

Det er ganske latterlig å bruke dysleksi hver gang noen kommenterer skrivefeil. Majoriteten av de som har særskrivingsfeil har ikke dysleksi. Dette er latskap og manglende vilje til å skrive riktig.

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er du sikker på at veninnen din ikke kødder med deg? Et hvert menneske skjønner da vel det, at barnet ditt er så glad i "dyre leker" ikke betyr DYRE leker, et barn skjønner ikke forskjellen oå dyre leker og billige leker. Hun veninnen din må være ekstremt dum spør du meg hvis ikke hun kødder. 

Anonymkode: 621a8...4a9

Jeg (og flere) leste da vitterlig dette som dyre leker - som i kostbare leker.

Selv når jeg leser hovedinnlegget igjen, så krøller hjernen min seg helt, når jeg må forestille meg at det er snakk om "dyreleker".

Men for all del, latterliggjør folk som ikke er så vant med ord delings feil.

Anonymkode: 74f44...5dc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rikoChett skrev:

Det er litt i overkant å svare på den måten hun gjorde, så da syns jeg ærlig talt hun kan få føle litt på kleinheten TS føler på.

Reaksjonen kom jo på bakgrunn av hva TS skrev, ikke hva hun faktisk mener eller er som person. Det er jo bare å skrive: "beklager, mente dyreleker". Så gir man også venninnen en mulighet til å trekke tilbake det hun sa og beklage seg. Din måte er umoden. 

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må være flotte å være venner med altså. Håper ingen av vennene deres har dysleksi.

Anonymkode: 0bc59...8bb

Særskrivingsfeil har ingenting med dysleksi å gjøre.

Endret av Rosalie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reaksjonen kom jo på bakgrunn av hva TS skrev, ikke hva hun faktisk mener eller er som person. Det er jo bare å skrive: "beklager, mente dyreleker". Så gir man også venninnen en mulighet til å trekke tilbake det hun sa og beklage seg. Din måte er umoden. 

Anonymkode: cc794...451

Vel,skrivefeil forekommer. Autocorrect forekommer. Det venninnen gjorde var å anta det verste med en gang. Skal hun beklage for å ha skrevet feil, etter å ha fått kjeft for noe hun ikke mente? Der er vi uenige, gitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Hahaha! Veldig bra skivefeil! :biggrin: 

Skriv at du selvsagt mente sånn dyre leker man kan bruke når man leker bonde gård :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rikoChett skrev:

Vel,skrivefeil forekommer. Autocorrect forekommer. Det venninnen gjorde var å anta det verste med en gang. Skal hun beklage for å ha skrevet feil, etter å ha fått kjeft for noe hun ikke mente? Der er vi uenige, gitt.

Ja, når hun gir uttrykk for at hun mener det er det naturlig å få en reaksjon. Det er TS som har gjort feilen, og når hun er klar over det er det umodent å late som om man ikke er klar over det og i stedet prøve å latterliggjøre venninnen. 

 

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Evilposelos skrev:

Nei ikke vent, si det med en gang, at du mente dyreleker, som i bondegård, safari og husdyr. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke reaksjonen til venninnen var så drøy jeg. En mor fortjener å høre det hvis de bare ønsker seg dyre leker til barna sine. 

Send SMS med en gang. Jo lenger du venter, jo mindre troverdig blir din forklaring. Evt ring. 

Anonymkode: 0181b...7d0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender SMS umiddelbart. Det er den helt naturlige reaksjonen. Hvis ikke virker det som om du bare har kokt opp noe i forsvar.

Anonymkode: 7d876...6d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, rikoChett skrev:

Det er litt i overkant å svare på den måten hun gjorde, så da syns jeg ærlig talt hun kan få føle litt på kleinheten TS føler på.

Hadde jeg vært venninnen hadde jeg visst at hun visste hva misforståelsen hadde vært og blirr irritert på at hun ikke hadde baller til å snakke direkte. Hadde ikke giddet kaste bort tid på den type mas der man må dra ting ut av vedkommende siden hun ikke har vett til å si det selv. Vi er ikke 12

Anonymkode: ea771...d50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...