Gå til innhold

Klein stemning grunnet dyre leker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Idag skjedde det noe som jeg anser som utrolig kleint og ekkelt! Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta tak i det.

Min venninne spurte meg hva mitt barn ønsker seg i sin kommende bursdag. Jeg skrev, i en voldsomt stresset situasjon med bading, mating, skifting, tannpuss og legging, hvor egentlig mobilen legges vekk så jeg ikke blir distrahert, at: "mitt barn er blitt så glad i å leke med dyre leker! Alt annet blir selvfølgelig godt tatt imot, men det er uten tvil dyre leker som fanger oppmerksomheten mest!" 

Fikk en voldsom respons!! "Det er det frekkeste jeg har hørt, var ikke dette jeg forventet av deg. Jeg er veldig skuffet, dette er virkelig helt forkastelig."

Jeg skjønte såklart ingenting. Men når jeg fikk tid, leste jeg igjennom det. Jeg har skrevet feil! Mente dyreleker... bondegård, safari, husdyr.... jeg er så flau. Fortsatt ikke svart henne. Selvom jeg skrev feil, og bare kan skrive "haha, jeg skrev feil!" Så er reaksjonen hennes veldig drøy.. det føltes veldig nedverdigende. Situasjonen er bare til å le av. Men jeg likte ikke det voldsomme svaret. Ville vært bedre med et; "har du blitt frekk, eller har jeg misforstått noe?" F.eks.... hun sa jo selv at hun ikke forventet slikt av meg... 

Greia er ikke at jeg anser dette som noe dramatisk, jeg må jo bare si jeg skrev feil, men vurderer å si det når jeg ser henne isteden. Meldinger blir så klønete. Jeg sender kunn korte beskjeder på melding. Chatter aldri eller har samtale!

Hva ville du gjort? Høres ut som om jeg lager 10høns av 1 fjær nå, men jeg ble bare litt paff og satt ut... med en dårlig følelse.

Anonymkode: 3f25e...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare beklag skrivefeilene dine, rett opp i saken med en gang, så er det nok ute av verden fra hennes side og. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vent, si det med en gang, at du mente dyreleker, som i bondegård, safari og husdyr. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv: eh...hva er forkastelig med å leke med leker av dyr?

Anonymkode: d4778...3b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg hadde ledd av hele greia og selvfølgelig sendt en meld med oppklaring! Det der var jo morsomt.

Hun ble vel bare satt ut,og det er jo forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte hva du mente og jeg kjenner deg ikke engang....satt å lurte en stund på hvorfor i alle dager det var å lage noe oppstuss for.

Anonymkode: d4778...3b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto med en gang at du mente dyrleker og ikke dyre leker. 

Venninna de burde ha spurt i stede for å anta og klikke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte også hva du mente, og jeg trengte ikke engang å tenke. Skriv en melding til henne med en gang. 

Anonymkode: 163fd...2cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er problemet med særskrivingsfeil.

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv: eh...hva er forkastelig med å leke med leker av dyr?

Anonymkode: d4778...3b7

Da er det fortsatt en selv som driter seg ut. Dyre leker er ikke det samme som dyreleker. 

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du kanskje ofte har særskrivingsfeil? ;) For det kan hende din venninne er ganske lei av det, og dermed svarte sånn for at du skal skjønner hvor viktig det er å skrive korrekt. Jeg kunne også funnet på å skrive noe sånt, for jeg har et par venninner som er helt latterlige på det. Bare for å stadfeste poenget med å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 6e9cb...44b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du tabbet deg ut, og jeg skjønner godt at venninna di reagerte. Vær glad du at en ærlig venninne som sier ifra når noen går over streken. Jeg reagerte også da jeg leste meldingen, og skjønte ikke at du mente dyreleker.

 

det eneste å gjøre her er å legge deg flat, og si: sorry, her har jeg tabbet meg ut, jeg mente selvsagt dyreleker, og ikke dyre leker. Er midt i legging etc og har tydeligvis ikke hodet med meg 🙈

Det var en helt ærlig tabbe, men syns det er en ikke-sak. Ingen av dere har gjort noe galt, bare en misforståelse.

Anonymkode: b3e6c...f55

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også dyre leker. Men det er jo en kjempemorsom feil! Jeg tror det er HUN som var mest stressa, som ikke klarte å tenke klart og bare tolket det negativt. Kanskje hadde hun allerede en dårlig dag! Du bør rette det opp fort og ikke vente, synes jeg.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å klikke for noe i utgangspunktet så uskyldig. Hadde vel funnet på å skrive at jeg mente "dyreleker" men at det er unødvendig å reagerer på den måten. 

Anonymkode: 79ab0...b9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om du kanskje ofte har særskrivingsfeil? ;) For det kan hende din venninne er ganske lei av det, og dermed svarte sånn for at du skal skjønner hvor viktig det er å skrive korrekt. Jeg kunne også funnet på å skrive noe sånt, for jeg har et par venninner som er helt latterlige på det. Bare for å stadfeste poenget med å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 6e9cb...44b

Og da hadde min venn (noe satirisk riktignok) risikert å få en beskjed om at meningen var "dyreleker" - beklager skrivefeilen, men at vedkommende kunne droppe å komme med et slikt dårlig humør. 

Anonymkode: 79ab0...b9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet noe sånt som: "Nå ble jeg helt satt ut (evt. stum) av meldingen fra deg. Sjekket hva jeg hadde skrevet til deg og ser jo at jeg har skrevet dyre leker og ikke dyreleker. Mente selvsagt at han er opptatt av dyr😜, beklager skrivefeil😜".                                                                                  Skriver du noe slikt, får du samtidig med at du reagerer ganske så mye på hennes voldsomme utbrudd. Her er det hun som bør beklage etter min mening. Send meldingen nå, eller i morgen tidlig. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er i stedet for å forklare til oss. Hun hadde ikke forventet at du var sånn, ergo kommer hun til å tro deg. Tror vi alle skjønte skrivefeilen i ditt HI med en gang. Send en sms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er du sikker på at veninnen din ikke kødder med deg? Et hvert menneske skjønner da vel det, at barnet ditt er så glad i "dyre leker" ikke betyr DYRE leker, et barn skjønner ikke forskjellen oå dyre leker og billige leker. Hun veninnen din må være ekstremt dum spør du meg hvis ikke hun kødder. 

Anonymkode: 621a8...4a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...