Gå til innhold

Hunden min stakk av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt værste mareritt skjedde akkurat, hunden min på 10 mnd stakk av. Vi fikk tak i han etter en stund og jeg takker Gud for at ingen av de titalls bilene han møtte på kjørte på han. Vi var rett ved en 6 felts motorvei i utlandet og samboeren min fikk tak i han rett før han ikke orket å løpe lenger.. Er helt skjelven  :grine:

Så nå skal jeg få han lydig som fy fort som fy. Trenger alle råd jeg kan få på hvordan jeg kan få han lydig snarest og best mulig. Måten han stakk av på var at han smatt ut av bilen og la på sprang nedover veien og så seg ikke tilbake et eneste sekund, han bare sprang og sprang, var helt grusomt :haar: Takk for at samboeren min klarte å springe etter han lenge nok!

Anonymkode: d184f...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff! Så bra dere fikk taket i den!!❤️❤️  Jeg har ingen gode tips, men noen hunder får man vel aldri helt forutsigbare, og neste gang ville jeg sørget for bånd før dere åpner dører/bildør. 

 

Kykke til 😊

Anonymkode: c85b8...16d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighet er noe man etablerer i valpetiden, og noe man må være meget klar over før man får hund. Det er totalt uansvarlig å kjøpe seg hund uten SÅ basic informasjon. Blir helt sjokkert jeg, faen ikke rart at det er så mange aggressive hunder over alt, som eier har null kontroll over.

Anonymkode: 7d553...34c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om en hund som ble påkjørt og døde på en parkeringsplass fordi den hoppet ut av bilen før eier fikk tatt på bånd og har derfor trent på dette.

Hunden min har fått godbiter for å bli liggende i buret en liten stund og nå blir han automatisk liggende til jeg enten gir han godbit/lokker han ut med godbiter ved å legge foran buret (eller "drar" han ut hvis jeg har glemt godbiter:-))

Har også brukt å gi godbit for at han skal stoppe et øyeblikk på vei ut så jeg rekker å ta på bånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke trent innkalling osv før? 

Anonymkode: 4eb0a...be8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for sent å begynne å trene :-) Det tar tid å få en lydig hund. Og den er jo ikke voksen en gang, stor forskjell på en på 10 mnd og 2 år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Fikk tak i han rett før han ikke orket å løpe mer". Ehh sorry. Dere er da faen ikke ansvarlige nok til å eie hund, når dere ikke en gang trener innkalling og basic lydighet! Når hunden deres løper vekk uten å se seg tilbake... Det er jo helt helt sinnsykt. Det fører til farlige situasjoner som dette, og kan også gå veldig utover andre mennesker og hunder. Noe så uansvarlig. Blir skikkelig provosert. Er SÅ lei av uansvarlige hundeeiere, som går utover oss som faktisk er ansvarlige.

Anonymkode: 7d553...34c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dropdeaddiva skrev:

Aldri for sent å begynne å trene :-) Det tar tid å få en lydig hund. Og den er jo ikke voksen en gang, stor forskjell på en på 10 mnd og 2 år.

Ja, mye som kan skje der om man tar grep nå, men å ikke ha trent noe som helst lydighet på en 10 mnd gammel hund er da helt sykt... Håper for all del dette er en liten og snill rase som ikke kommer til å være til bry for andre.

Anonymkode: 7d553...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mye som kan skje der om man tar grep nå, men å ikke ha trent noe som helst lydighet på en 10 mnd gammel hund er da helt sykt... Håper for all del dette er en liten og snill rase som ikke kommer til å være til bry for andre.

Anonymkode: 7d553...34c

Det står ikke at de aldri har trent lydighet før da :-) Det tar som sagt tid å få en lydig hund. Og under spesielle omstendigheter med andre dyr/løpetid i nærheten settes selv den lydigste hund på prøve.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fikk tak i han rett før han ikke orket å løpe mer". Ehh sorry. Dere er da faen ikke ansvarlige nok til å eie hund, når dere ikke en gang trener innkalling og basic lydighet! Når hunden deres løper vekk uten å se seg tilbake... Det er jo helt helt sinnsykt. Det fører til farlige situasjoner som dette, og kan også gå veldig utover andre mennesker og hunder. Noe så uansvarlig. Blir skikkelig provosert. Er SÅ lei av uansvarlige hundeeiere, som går utover oss som faktisk er ansvarlige.

Anonymkode: 7d553...34c

Fy faen ta å skjerp deg!!!

Vi adopterte denne hunden for 1 mnd siden! Trodde ikke jeg trengte å legge ut hele historien om hunden. Har akkurat opplevd noe veldig traumatisk også får jeg kjeft, faen så patetiske enkelte mennesker er. Blir kvalm av sånne som deg som sparker folk som ligger nede! Skam deg!

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke trent innkalling osv før? 

Anonymkode: 4eb0a...be8

Vi adopterte han for en mnd siden.

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lydighet er noe man etablerer i valpetiden, og noe man må være meget klar over før man får hund. Det er totalt uansvarlig å kjøpe seg hund uten SÅ basic informasjon. Blir helt sjokkert jeg, faen ikke rart at det er så mange aggressive hunder over alt, som eier har null kontroll over.

Anonymkode: 7d553...34c

Vi adopterte han for 1 mnd siden!! Hva med å faktisk hjelpe i steden for å sparke folk som ligger nede? Ærlig talt! Han finnes ikke aggressiv og han veier knapt 3 kg, så ta det med ro, han kommer ikke til å skade deg dersom det værst tenkelige skulle skje igjen.

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som lager kvalme(at folk faktisk kan gjøre det i en slik tråd kunne jeg ikke i mine villeste fantasier tenke meg men tydeligvis finnes slike folk):

Vi adopterte han for 1 mnd siden, så nei han er ikke lydig enda. Han var et vrak når vi fikk han så det er 100 andre punkt vi har måtte fokusere på også. 

 

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, dropdeaddiva skrev:

Aldri for sent å begynne å trene :-) Det tar tid å få en lydig hund. Og den er jo ikke voksen en gang, stor forskjell på en på 10 mnd og 2 år.

Takk, endelig noen som er fornuftig!

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en omplasseringshund dere ikke har oppdratt, er saken en annen selvfølgelig, det er jo noe som kunne blitt nevnt. Handler ikke om å sparke noen. Er lei av at folk ikke tar ansvar. Men dere gjør jo tydeligvis det og det er ikke deres skyld at tidligere eiere har gjort en dårlig jobb. Vil anbefale deg å melde deg på kurs med hunden :) 

Anonymkode: 7d553...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lydighet er noe man etablerer i valpetiden, og noe man må være meget klar over før man får hund. Det er totalt uansvarlig å kjøpe seg hund uten SÅ basic informasjon. Blir helt sjokkert jeg, faen ikke rart at det er så mange aggressive hunder over alt, som eier har null kontroll over.

Anonymkode: 7d553...34c

Er du helt dust? Det er ikke nødvendigvis det letteste i verden å trene innkalling, det er for eksempel store raseforskjeller, noen raser er så sta og selvstendig at det blir en umulighet. Så, gå og ta deg en bolle. 

Og, besides, hunden er ti måneder. FORTSATT EN VALP. 

Anonymkode: c0b4b...dee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha alltid godbit i lomma. Sånn at dere trener innkalling hele tiden, og at han alltid får godbit. Da vil det virke også den ene gangen det står om livet :) Mange sier man ikke skal venne hundene til godbiter fordi de alltid forventer det, men det er jeg fullstendig uenig i. Hunder velger å gjøre noe fordi de oppnår en gode, eller unngår et onde. Tror de godbit kommer når de løper til deg, så får du en hund som kommer når du roper. De første månedene kan man gjerne gjøre dette mange ganger om dagen. Hvis han ikke hører i det hele tatt i starten, så ikke rop med en gang, bare gi en godbit hver gang han kommer bort til dere. Så begynner dere å gi når dere roper. 

Anonymkode: 77a5f...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som lager kvalme(at folk faktisk kan gjøre det i en slik tråd kunne jeg ikke i mine villeste fantasier tenke meg men tydeligvis finnes slike folk):

Vi adopterte han for 1 mnd siden, så nei han er ikke lydig enda. Han var et vrak når vi fikk han så det er 100 andre punkt vi har måtte fokusere på også. 

 

Anonymkode: d184f...9de

Se på ab-kodene så ser du at det ikke er flere som lager kvalme. Det er samme brukeren som har skrevet flere ganger. Ikke bry deg om sånne folk. 

Anonymkode: 24aef...7b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på ab-kodene så ser du at det ikke er flere som lager kvalme. Det er samme brukeren som har skrevet flere ganger. Ikke bry deg om sånne folk. 

Anonymkode: 24aef...7b2

Oi, finnes virkelig slike folk? Samme person skriver forskjellige poster for å trykke ned noen som akkurat nesten mistet hunden sin? Jeg har ikke ord... 

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt dust? Det er ikke nødvendigvis det letteste i verden å trene innkalling, det er for eksempel store raseforskjeller, noen raser er så sta og selvstendig at det blir en umulighet. Så, gå og ta deg en bolle. 

Og, besides, hunden er ti måneder. FORTSATT EN VALP. 

Anonymkode: c0b4b...dee

Takk, kunne ikke vært mer enig. Trodde ikke jeg måtte legge ut hele livshistorien om hunden for å ikke motta slike kvalme tilbakemeldinger.. Well, you live and you learn 🙄

Anonymkode: d184f...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...