Gå til innhold

Minstesats på aap og venninne krever at jeg betaler hår/sminke i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på minstesats aap og har under 13500 utbetalt i mnd. Jeg skal være brudepike i bryllupet til ei nær venninne og det er veldig koselig, men..

Hun har betalt for brudepike kjolene og forlanger at vi brudepiker betaler selv for håret og sminken, vi skal bli stylet sammen med henne på selve dagen. Dette koster rundt 1250kr. Hun mener at siden hun har stått for kjolene så står vi selv for sminke og hår. Jeg har i bunn å grunn ikke råd til den utgiften, og må derfor spinke å spare.

Jeg er en person som sliter med å si ifra om ting, og aner virkelig ikke hvordan jeg skal si til henne at den utgiften har jeg rett å slett nesten ikke råd til. Bryllupsgaven kommer også i tillegg til dette. 

Er det vanlig at brudepiker må betale noe av av dette selv? Hva skal jeg si til henne..?

Anonymkode: 7e967...a16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger også til at de pengene som da skal brukes til hår og sminke er egentlig penger jeg må ha til mat den mnd. Blir det slik at jeg må betale og bruden krever at vi skal bli stylet så har jeg ikke penger til mat den mnd. 

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes bruden får betale når hun inviterer til å sminkes/hår ilag med hun. Du må si at du ikke har råd og at du ordner deg selv hvis hun ikke betaler. 

Anonymkode: 881c0...872

Hun sa jo at siden hun betaler for brudepikekjolene så må vi betale for sminke/hår. Hun har allerede bestilt inn stylist til dette.

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er vanlig,  men jeg hadde klart sagt i fra at det har jeg ikke anledning til og at du velger å ordne hår og sminke på egen hånd. Det er ikke meningen at du skal spise havregrøt i 1 mnd for å tilfredsstille bruden. Vil legge til at i bryllupspresang så ikke gi mer enn du kan. Jeg har tatt den avgjørelsen og selv om det var mindre enn andre så var det det som passet lommeboka mi. Alle visste at jeg gikk på aap.

Anonymkode: 9b6a6...c33

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sa jo at siden hun betaler for brudepikekjolene så må vi betale for sminke/hår. Hun har allerede bestilt inn stylist til dette.

Anonymkode: 7e967...a16

Hun har bestilt, det høres ut som dere ikke har valget. Altså inviterer hun og da får hun å betale... Enkelt å greit!

Du må bare være "tøff"  å si til henne at du ikke har råd. Vil hun at du skal bli styled får hun betale. 

Anonymkode: 881c0...872

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har vanskeligheter med å si fra face to face, får du sende henne en sms og forklare. Si rett ut at de planene hun har, blir for dyre for deg, og at du ikke har råd til å betale for at noen skal sminke og frisere deg. Si at du heller vil gjøre det selv gratis.

Jeg hadde stått på mitt var jeg deg, for her er det jo snakk om være eller ikke være - du har jo ikke penger til mat om hun får det som hun vil! Stå på krava, og si at dersom hun tvinger dette igjennom likevel, kan du ikke komme i bryllupet. Så drastisk må du være.

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er på minstesats aap og har under 13500 utbetalt i mnd. Jeg skal være brudepike i bryllupet til ei nær venninne og det er veldig koselig, men..

Hun har betalt for brudepike kjolene og forlanger at vi brudepiker betaler selv for håret og sminken, vi skal bli stylet sammen med henne på selve dagen. Dette koster rundt 1250kr. Hun mener at siden hun har stått for kjolene så står vi selv for sminke og hår. Jeg har i bunn å grunn ikke råd til den utgiften, og må derfor spinke å spare.

Jeg er en person som sliter med å si ifra om ting, og aner virkelig ikke hvordan jeg skal si til henne at den utgiften har jeg rett å slett nesten ikke råd til. Bryllupsgaven kommer også i tillegg til dette. 

Er det vanlig at brudepiker må betale noe av av dette selv? Hva skal jeg si til henne..?

Anonymkode: 7e967...a16

Da kan du jo bare ordne håret ditt og sminke deg selv, eller få en venninne til å gjøre det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en grei og forståelig løsning når hun har betalt for kjolene.
Da kan man stå for sminken selv, og du kan jo bare sminke deg selv ikke leie proff stylist til det! Dere brudepikene er jo bare statistene på siden og skal ikke ha så mye fokus uansett.

Anonymkode: 1e2fc...8b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken område bor du i? Jeg er makeup-stylist og kan sminke deg gratis!. 

Anonymkode: 0ec0b...e10

Østlandet..

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente dette av venninnene sine.

Jeg ville sagt at jeg ikke har råd og fikser hår og sminke selv. Så får hun ta det som hun vil...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er en grei og forståelig løsning når hun har betalt for kjolene.
Da kan man stå for sminken selv, og du kan jo bare sminke deg selv ikke leie proff stylist til det! Dere brudepikene er jo bare statistene på siden og skal ikke ha så mye fokus uansett.

Anonymkode: 1e2fc...8b0

Nei, det er der slett ikke.

Grei og forståelig løsning:

1) Bruden inviterer de som har lyst og anledning til styling hos frisør, men ber om at de som melder seg på betaler selv.

2) Bruden ønsker at alle brudepiker deltar på dette og derfor betaler hun det på lik linje med brudepikekjolene.

 

(Hjertesukk: forbannede amerikanisering av bryllup og gale bridezillas med sinnsyke ideer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er en grei og forståelig løsning når hun har betalt for kjolene.
Da kan man stå for sminken selv, og du kan jo bare sminke deg selv ikke leie proff stylist til det! Dere brudepikene er jo bare statistene på siden og skal ikke ha så mye fokus uansett.

Anonymkode: 1e2fc...8b0

Det hadde vært en grei og forståelig løsning hvis bruden tillot at de sminket seg selv. Når bruden derimot har bestemt at det skal leies inn en proff stylist, som det skal være obligatorisk for brudepikene å bruke, så synes jeg bruden også burde betalt for denne.

Anonymkode: c46fb...aa8

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært en grei og forståelig løsning hvis bruden tillot at de sminket seg selv. Når bruden derimot har bestemt at det skal leies inn en proff stylist, som det skal være obligatorisk for brudepikene å bruke, så synes jeg bruden også burde betalt for denne.

Anonymkode: c46fb...aa8

Da ville jeg sagt at det har jeg ikke råd til og at jeg trodde det var greit å sminke seg selv, og gjort det. Det er såklart feil at bruden skal presse på de å bruke en proff stylist, men å foreslå det er helt innafor.

 

Anonymkode: 1e2fc...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hva som er vanlig for trodde ikke det var vanlig med voksne damer som brudepiker!? Høres uansett ikke riktig ut at du skal måtte betale for hår og sminke. Foreslå slik andre her nevner at du fikser det selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk du vite om dette da? Om det er nettopp er det helt greit å si fra, om du fikk vite det før et halvt år siden kan det være litt sent nå rett før...

Anonymkode: b66b6...793

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når fikk du vite om dette da? Om det er nettopp er det helt greit å si fra, om du fikk vite det før et halvt år siden kan det være litt sent nå rett før...

Anonymkode: b66b6...793

Fikk vite dette i desember/januar. Men ante ikke før nå at jeg skulle være like rake fant som en Inder i rennesteinen..

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en amerikansk skikk! Bridesmaid. :raven:

Anonymkode: fe04e...efc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...