Gå til innhold

KAN JEG FÅ HENNE TILBAKE??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Min samboer gjorde det akkurat slutt pga av hun ikke hadde noen følelser igjen. vi hadde vært sammen i 5år og samboere i 1år og etter at vi flyttet sammen har ting gått litt nedover, vi har vært veldig dårlig på og pleie forholdet vårt. Men vi har hatt det veldig bra sammen, vi har bare gått veldig mye oppå hverandre.

hun sa hun hadde vært usikker en stund og gått og tenkt lenge, kan det ha noe med saken og gjøre? at hun har gått rundt og tenkt og grublet såpass lenge at hun har blitt påvirket og blitt så lei alt av tanker og dritt. For hun sa at hun nå ville være alene for og få alt på avstand og at hun ville være alene, men jeg føler at det forsatt er noe der men at følelsene hennes bare er veldig langt nede nå pga alle tankene og min sjalusi. Jeg har vært en veldig sjalu og kontrollerende kjæreste og jeg vet veldig godt selv nå at jeg har drete meg ut veldig på det og jeg har jobbet veldig med meg selv så jeg kan slutte med det, for jeg har aldri hatt noen grunn til og tvile på henne og jeg angrer så sykt på min oppførsel, men hun har vært villig til og prøve og få ting til og bli bedere igjen for vi har prøvd, men når vi prøvde så var jo tvilen hennes sterkere enn noen gang og jeg føler at ingen ting ville hjelpe mens hun enda hadde tankene i hode og hun har sagt at hun ikke ville at det skulle bli slutt mellom oss men at hun ikke hadde noe mere og gi nå. 

Dette har jo vært jævlig trist men jeg har ikke maset på henne for jeg føler hun trenger tid. Vi gjorde det slutt som venner uten noe krangling og dritt slenging, vi har jo ikke snakket sammen enda men det er fordi det ble slutt for 4 dager siden. 

Så hva kan jeg gjøre for og få henne tilbake? jeg skal gi henne tid og fred ikke mase med meldinger og ringe så jeg kan vise at jeg ikke må vite hva hun gjør hele tiden og for og vise at jeg har endret meg. Kan det hende at etter en stund hvor hun har fått ting på avstand at hun kan komme tilbake? For det kan jo hende at hun har blitt påvirket av alle tankene hun har gått med i så lang tid og at hun har tolket følelsene feil at ikke alt er borte men de er bare langt nede og alle føler jo på det, er ikke noe galt med at følelser går opp og ned. Jeg har bare lyst til og vise henne at jeg ikke er den idioten som alltid må kontrollere hvor hun er eller hvem hun er med. Jeg vil vise henne hvor høyt jeg elsker henne og at hun er den mest fantastiske personen jeg har møtt. 

( er ikke noe vits og si at det er flere damer der ute, er helt greit det men er ikke de damene jeg vil ha jeg vil ha ho)

Anonymkode: 9c380...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du ikke vært så kontrollerende så hadde du latt henne gå, i stedet for å være stålfokusert på å få henne tilbake.

Og antakelig nettopp derfor vil hun ikke være kjæreste. 

Hadde du klart å tenke på hva HUN vil, i stedet for å bare tenke på hva du vil, så kunne det ha gått.

Men du er kun fokusert på hvordan du skal få gjennom din vilje her. Ikke ett sted nevner du hva som er best for HENNE.

Anonymkode: 28e60...873

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du ikke vært så kontrollerende så hadde du latt henne gå, i stedet for å være stålfokusert på å få henne tilbake.

Og antakelig nettopp derfor vil hun ikke være kjæreste. 

Hadde du klart å tenke på hva HUN vil, i stedet for å bare tenke på hva du vil, så kunne det ha gått.

Men du er kun fokusert på hvordan du skal få gjennom din vilje her. Ikke ett sted nevner du hva som er best for HENNE.

Anonymkode: 28e60...873

Nå har vel du misforstått litt, alt jeg vil er at hun skal ha det bra. er derfor jeg ikke har maset på henne og godtok hennes avgjørelse uten og lage bråk eller såre henne. Jeg sier ikke at jeg skal ha henne tilbake vis ikke hun vil, men jeg spurte om det var en mulighet for og få henne tilbake og hva jeg trengte og gjøre for og få det til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du få til såpass endring at det sitter over tid? Å ikke ringe og mase for å kontrollere på 4 dager er ingen endring. Når det er slutt har du uansett ikke noe med hva hun gjør med hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jo ikke det jeg mente da, jeg kunne jo ringt og masa og tryglet hun om og komme tilbake til meg og mye annet tull!! 

Det kreves jo mye jobbing med seg selv da og det er noe jeg må gå inn for. Og nå som jeg har mistet henne så ser jeg hvor dum jeg har vært og skjønner egentlig ikke hvorofr jeg har holdt på sånn! Det er jo en sikkelig oppvekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, petergriff skrev:

Nå har vel du misforstått litt, alt jeg vil er at hun skal ha det bra. er derfor jeg ikke har maset på henne og godtok hennes avgjørelse uten og lage bråk eller såre henne. Jeg sier ikke at jeg skal ha henne tilbake vis ikke hun vil, men jeg spurte om det var en mulighet for og få henne tilbake og hva jeg trengte og gjøre for og få det til.  

Nei, jeg har ikke misforstått. Du har misforstått. Les HI, der er det bare "hvordan kan jeg få henne tilbake?" "kan hun ha tatt feil når hun ikke vil ha meg?" "kan hun ha misforstått?"

Du gjør det samme overfor meg. Benekter MIN opplevelse.

Anonymkode: 28e60...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke følelser for deg lenger så det er ingenting du kan gjøre for å få hun tilbake. Desverre sånn er det... For meg virker det som følelsene forsvant for lenge siden, men at hun har prøvd å gi det nye  sjanser for å se om de kom tilbake, noe de ikke gjorde. Det er et ordtak som heter women leave mentally before they leave physically, men leave physically before they leave mentally. 

Anonymkode: 0c8c5...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du forresten når du sier du har jobbet med å bli mindre sjalu og kontrollerende?

Hos psykolog eller hos ATV?

Hvor lenge?

Anonymkode: 28e60...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, petergriff skrev:

Var jo ikke det jeg mente da, jeg kunne jo ringt og masa og tryglet hun om og komme tilbake til meg og mye annet tull!! 

Det kreves jo mye jobbing med seg selv da og det er noe jeg må gå inn for. Og nå som jeg har mistet henne så ser jeg hvor dum jeg har vært og skjønner egentlig ikke hvorofr jeg har holdt på sånn! Det er jo en sikkelig oppvekker.

Du fokuserer veldig på å "få" henne tilbake (et menneske er ikke noe en "har") og ekstremt lite på hvilken livskvalitet dette skal tilføre henne og deg. Svaret på spørsmålet ditt er nemlig veldig enkelt: dersom hun etter en grundig vurdering konkluderer med at du har noe positivt å tilføye i hennes liv så ja, da er det håp (med mindre hun konkluderer med at noen andre kan tilføre mer). Dersom hun konkluderer med at du vil bidra med null og niks eller (enda verre) dra ned hennes livskvalitet så vil hun, med rette, gå videre i livet. 

Så: hva, om noe, tilfører dere hverandre? :vetikke: 

Anonymkode: 291e3...e98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, petergriff skrev:

Var jo ikke det jeg mente da, jeg kunne jo ringt og masa og tryglet hun om og komme tilbake til meg og mye annet tull!! 

Det kreves jo mye jobbing med seg selv da og det er noe jeg må gå inn for. Og nå som jeg har mistet henne så ser jeg hvor dum jeg har vært og skjønner egentlig ikke hvorofr jeg har holdt på sånn! Det er jo en sikkelig oppvekker.

Jobb med denne for deg selv mens hun får hvilerom. Tror en av de ytterst få muligheten du har her er hvis du ved senere anledning viser at dette er noe du nå har forstått og kan med selvinnsikt si hvorfor det ble sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får henne ikke tilbake om du ikke viser at du jobber med problemene dine. Det hjelper antagelig ikke å vise eller fortelle henne at ting er bedre når dere ikke er sammen. Jeg personlig hadde aldri gått tilbake til en som kontrollerte meg om jeg ikke var 99% sikker på at han hadde forandret seg. Her må det psykolog til. Er du sjalu uten grunn sliter du med et eller annet. Selvfølgelig kan du fikse det selv, om du finner årsaken, men det vil ta tid. I tillegg er det ikke sikkert hun tror på deg om du ikke går drastisk til verks. Du bør faktisk uansett oppsøke noen for å få hjelp, for så lenge problemet er der kommer du til ødelegge neste forhold også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...