Gå til innhold

Bulletjournal....reisedagbok e.l.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såg på instagram om ei som skreiv dagbok...og kalte det bullet journal. Tenkte dette kunne være en kjekk hobby for meg....bare at jeg ikke vil skrivenoe hver dag som i en kalender men heller litt om stedene jeg har reist til. Noen som kan tipse meg om noe slikt? Veit jo at jeg bare kan lage min egen...men hadde vært kjekt hvis noe er fylt inn,linjer....o.l. Blir glad for svar.

Anonymkode: 7d960...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er ganske mye rundt på nettet om man søker på bullet journal, travel journal, art journal. Mye av det på Pinterest og Instagram har jeg sett. (Edit; Så du hadde vært på Instagram.):a034:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bullet journal er jo en kalender/to-do-list, men mange i bujo-miljøet bruker også andre typer journaler. Hvis det er noe som ligner på bujo du vil ha, så går det jo an å sjekke ut ulike blogger som driver med dette og se på de ulike journalene de fører. 

Den mest populære bujo-boka er Leuchtturm dotted i A5. Den er jo blank, men er nummerert med sidetall og innholdsindex, slik at det er lett å tilpasse den til ditt behov. Søk på Bujo stickers på etsy hvis du ikke gidder å føre inn alle overskrifter og slikt selv. 

Anonymkode: c7a6c...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare kjøpt en tom A5-notatbok. Laget fine overskrifter med årstallet først, så begivenheter/turer, og så skrevet litt om reisen og limt inn kort og bilder. i disse nymotens dager kan du også lage en fotobok for hver tur. Men veldig lurt å ha noe å skrible i mens du er på tur. Da kan du jo lime inn billetter osv også. BulletJournal er mer en kalender og planlegging og todo og mindre dagbok.

Anonymkode: e40d8...8da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...