Gå til innhold

Kunne du som kvinne vært sammen med en mann som er bifil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er sammen med en som er bifil så trenger ikke det å bety at du skal måtte ha trekant med noen. Akkurat som det ikke betyr at du ikke trenger å ha trekant med noen om du er sammen med noen som er heterofile. 

Som nevnt tidligere så er det ikke slik at bifile må ha sex med det samme kjønn med gjevne mellomrom. Bifile har bare den egenskapen at de kan elske og ha sex med det samme og motsatte kjønn, uten at det definerer om de er monogame eller ikke. 

Anonymkode: c7c2b...df9

Jeg er fullstendig klar over det. Mitt inntrykk er at bifile kvinner er monogame mot sin partner, om det er krav om det. Dessverre er ikke det mitt inntrykk av bifile menn, og derfor er jeg skeptisk. Det er mulig at noen bifile menn også er monogame, men de tre jeg vet om har ikke vært det. Det er de eneste jeg kjenner,  som jeg vet om, og samtlige sliter med å være trofast, dermed er jeg blitt skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg er fullstendig klar over det. Mitt inntrykk er at bifile kvinner er monogame mot sin partner, om det er krav om det. Dessverre er ikke det mitt inntrykk av bifile menn, og derfor er jeg skeptisk. Det er mulig at noen bifile menn også er monogame, men de tre jeg vet om har ikke vært det. Det er de eneste jeg kjenner,  som jeg vet om, og samtlige sliter med å være trofast, dermed er jeg blitt skeptisk. 

Da er det vel ikke bifil partner du er imot i seg selv. Det er vel heller erfaringsbasert "kunnskap" som gjør at du er skeptisk.

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

eh..... 95% vs 95% er da helt likt. Hvordan kan du si at det er store forskjell, når det ikke en gang er 0,00001% forskjell? 

Anonymkode: d55dd...107

kanskje du skal lese det du siterer.. spørsmålene er forskjellige. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med om Kjære var bifil. Jeg er selv pan, og vi er polyfidel, så hadde vært morsomt med flere gutter i familien ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kattepusen skrev:

kanskje du skal lese det du siterer.. spørsmålene er forskjellige. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med om Kjære var bifil. Jeg er selv pan, og vi er polyfidel, så hadde vært morsomt med flere gutter i familien ;)

Det sier seg selv at dette ikke blir problematisk, når det er fritt frem for å ligge med begge/alle kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kunne jeg det. Ser ikke problemet. Heller fordeler, han må jo da åpenbart ha reflektert rundt lyster og tenningsmønster, noe som antakelig hadde kommet oss begge til gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arabella skrev:

Det sier seg selv at dette ikke blir problematisk, når det er fritt frem for å ligge med begge/alle kjønn.

Det er ikke fritt frem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, kattepusen skrev:

Det er ikke fritt frem. 

Det er fritt frem i gruppen du tilhører. Har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Arabella skrev:

Det er fritt frem i gruppen du tilhører. Har jeg misforstått noe?

Det å ha faste partnere, betyr ikke at det er "fritt frem". Man har en slags familie med faste partnere, i den type relasjon jeg er i. 
Akkurat nå er vi bare 2, så jeg har en sexpartner. Jeg kan ikke gå til random fyr på byen og ha sex, bare fordi jeg er poly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kattepusen skrev:

Det å ha faste partnere, betyr ikke at det er "fritt frem". Man har en slags familie med faste partnere, i den type relasjon jeg er i. 
Akkurat nå er vi bare 2, så jeg har en sexpartner. Jeg kan ikke gå til random fyr på byen og ha sex, bare fordi jeg er poly. 

Det forstår jeg også. Jeg uttrykket meg kanskje klønete. Det beklager jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Da er det vel ikke bifil partner du er imot i seg selv. Det er vel heller erfaringsbasert "kunnskap" som gjør at du er skeptisk.

?

Ja det kan du vel nærmest si. Min skepsis er basert på noen få jeg selv kjenner, og på mine homofile kamerates beretninger om samboende og gifte menn som er med menn i skjul. Jeg har venner av alle kurante (lovlige) legninger, og jeg hører ikke mye om samboende og gifte kvinner som treffer kvinner i skjul. Så slik har jeg blitt skeptisk. 

Nå er det nok litt enklere å være åpen om at man er bifil kvinne, så noe av ulikhetene ligger nok der, men jeg kjenner også et par der han er bifil og hun åpen for at de sammen kan treffe andre menn. Likevel fortsetter han med å gjøre det i skjul, så ja kunnskap har gjort meg skeptisk, selv om jeg er åpen for tanken på at ikke alle nødvendigvis er slik. Tillit rundt dette måtte isåfall bygges opp. For jeg har rett og slett ikke lyst på å dele en mann med andre menn. Det tiltaler meg ikke. Jeg ville ikke ønsket å delta, og som nevnt mener jeg at man i et par skal dele sine seksuelle opplevelser. Jeg går ikke på singeltokt, og ønsker ikke en partner som gjør det. 

Jeg synes ikke at sex mellom menn er ekkelt, men jeg tenner ikke på det. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trolltunge skrev:

Jeg er fullstendig klar over det. Mitt inntrykk er at bifile kvinner er monogame mot sin partner, om det er krav om det. Dessverre er ikke det mitt inntrykk av bifile menn, og derfor er jeg skeptisk. Det er mulig at noen bifile menn også er monogame, men de tre jeg vet om har ikke vært det. Det er de eneste jeg kjenner,  som jeg vet om, og samtlige sliter med å være trofast, dermed er jeg blitt skeptisk. 

Forstår egentlig at du har det inntrykket om alle de tre bifile du har kjennskap til ikke har vært monogame, men sånn er det altså ikke for alle bifile. Bifile er akkurat som resten av befolkningen: Forskjellige, og det også innen synet på monogami. 

Anonymkode: c7c2b...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Ja det kan du vel nærmest si. Min skepsis er basert på noen få jeg selv kjenner, og på mine homofile kamerates beretninger om samboende og gifte menn som er med menn i skjul. Jeg har venner av alle kurante (lovlige) legninger, og jeg hører ikke mye om samboende og gifte kvinner som treffer kvinner i skjul. Så slik har jeg blitt skeptisk. 

Nå er det nok litt enklere å være åpen om at man er bifil kvinne, så noe av ulikhetene ligger nok der, men jeg kjenner også et par der han er bifil og hun åpen for at de sammen kan treffe andre menn. Likevel fortsetter han med å gjøre det i skjul, så ja kunnskap har gjort meg skeptisk, selv om jeg er åpen for tanken på at ikke alle nødvendigvis er slik. Tillit rundt dette måtte isåfall bygges opp. For jeg har rett og slett ikke lyst på å dele en mann med andre menn. Det tiltaler meg ikke. Jeg ville ikke ønsket å delta, og som nevnt mener jeg at man i et par skal dele sine seksuelle opplevelser. Jeg går ikke på singeltokt, og ønsker ikke en partner som gjør det. 

Jeg synes ikke at sex mellom menn er ekkelt, men jeg tenner ikke på det. 

Her syns jeg du er inne på noe viktig. Det er veldig mange fordommer mot bifile og "sannheter" som verserer. Denne tråden er jo et godt eksempel på det. Noen homofile nekter også å se på bifile som en egen legning (det er ikke bare heterofile), og mener at bifile bare er på vei mot et homofil legning - som også er nevnt i denne tråden. 

Bifile falle vel litt mellom to stole: Ikke er de heterofile, og ikke er de homofile, og at det er mulig er nok for mange vanskelig å akspetere eller forstå. Videre er det alltid noen som skriker høyt om seksuelle erfaringer som får andre til å rykke på nesa, og det er nok også dette som fester seg. Og det som kanskje er utenfor normen (ha flere partnere, åpne forhold) er også noe som er utenfor normen som kanskje er lettere å huske. Alle de bifile som er stille i sine vanlige A4 liv blir det ikke mye fokus på. Det skaper nok også en del fordommer og fører til at noen lett generaliserer. 

Anonymkode: c7c2b...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trolltunge skrev:

Ja det kan du vel nærmest si. Min skepsis er basert på noen få jeg selv kjenner, og på mine homofile kamerates beretninger om samboende og gifte menn som er med menn i skjul. Jeg har venner av alle kurante (lovlige) legninger, og jeg hører ikke mye om samboende og gifte kvinner som treffer kvinner i skjul. Så slik har jeg blitt skeptisk. 

Nå er det nok litt enklere å være åpen om at man er bifil kvinne, så noe av ulikhetene ligger nok der, men jeg kjenner også et par der han er bifil og hun åpen for at de sammen kan treffe andre menn. Likevel fortsetter han med å gjøre det i skjul, så ja kunnskap har gjort meg skeptisk, selv om jeg er åpen for tanken på at ikke alle nødvendigvis er slik. Tillit rundt dette måtte isåfall bygges opp. For jeg har rett og slett ikke lyst på å dele en mann med andre menn. Det tiltaler meg ikke. Jeg ville ikke ønsket å delta, og som nevnt mener jeg at man i et par skal dele sine seksuelle opplevelser. Jeg går ikke på singeltokt, og ønsker ikke en partner som gjør det. 

Jeg synes ikke at sex mellom menn er ekkelt, men jeg tenner ikke på det. 

Jeg kjenner flere heteroseksuelle som har vært utro enn jeg kjenner bifile som har vært det, men skjønner jo at ikke alle heteroseksuelle er utro. Samme greia.

Anonymkode: 76661...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her syns jeg du er inne på noe viktig. Det er veldig mange fordommer mot bifile og "sannheter" som verserer. Denne tråden er jo et godt eksempel på det. Noen homofile nekter også å se på bifile som en egen legning (det er ikke bare heterofile), og mener at bifile bare er på vei mot et homofil legning - som også er nevnt i denne tråden. 

Bifile falle vel litt mellom to stole: Ikke er de heterofile, og ikke er de homofile, og at det er mulig er nok for mange vanskelig å akspetere eller forstå. Videre er det alltid noen som skriker høyt om seksuelle erfaringer som får andre til å rykke på nesa, og det er nok også dette som fester seg. Og det som kanskje er utenfor normen (ha flere partnere, åpne forhold) er også noe som er utenfor normen som kanskje er lettere å huske. Alle de bifile som er stille i sine vanlige A4 liv blir det ikke mye fokus på. Det skaper nok også en del fordommer og fører til at noen lett generaliserer. 

Anonymkode: c7c2b...df9

Du har nok mye rett i dette. 

I min vennekrets er vi etter mange diskusjoner ganske enige om at legning er en slags skala, der få er 100% heterofil eller 100% homofil. Vi tror at de fleste mennesker befinner seg et sted mellom. Som regel ganske langt mot ene siden, men de fleste kan også, i møte med en spesiell person /i spesielle situasjoner tenne på/bli forelsket i en av annet kjønn enn generell preferanse skulle tilsi. Men få vil innrømme dette. Spesielt få heterofile menn. 

Bifile ligger såpass mot midten av skalaen at de må forholde seg til dette, men egentlig er de ikke så unike. En venn kaller bifile "bærere av sannheten" . Med det mener han at de er dem som påviser tydelig at menneskers seksualitet er fleksibel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere heteroseksuelle som har vært utro enn jeg kjenner bifile som har vært det, men skjønner jo at ikke alle heteroseksuelle er utro. Samme greia.

Anonymkode: 76661...d90

Nei det er ikke helt samme greia! En drittsekk er utvilsomt en drittsekk, uavhengig av legning, men mange bifile må også forholde seg til skamfølelsen det er å ønske sex med "feil kjønn". Jeg tror mye bifilt utroskap kommer av det. Å tro at det ikke blir forstått, og derfor gjøre det skjult. 

Jeg ser ikke feilen ved legningen, men jeg kan gjenta en gang til at jeg ønsker å dele HELE mitt /vårt seksuelle liv med en partner, og dette er jeg ikke i stand til å dele, fordi jeg ikke tenner på det. 

Jeg må likevel si at jeg har større forståelse for bifilt utroskap enn for at en heterofil mann er utro med en annen kvinne. En heterofil utro mann KUNNE ha delt det samme med sin kvinne, og er kun en drittsekk. En bifil mann som er gift med en kvinne får trossalt noe annet ut av det. Et annet behov dekkes. 

Men jeg vil ikke ha en partner som ikke deler alt med meg, og her har jeg en begrensning. Jeg tenner ikke på mann +mann. Hadde jeg gjort det kunne jeg fint ha hatt en bifil mann. OM han var inneforstått med at vi delte disse opplevelsene. Slik det imidlertid er kunne jeg kun hatt en bifil mann dersom han var inneforstått med at da måtte han avstå fra menn. 

Jeg ser det imidlertid som naturlig at de fleste kjenner flere heterofile menn som er utro, for det er rett og slett flere heterofile menn, og de bifile holder ofte sin legning skjult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Trolltunge skrev:

Du har nok mye rett i dette. 

I min vennekrets er vi etter mange diskusjoner ganske enige om at legning er en slags skala, der få er 100% heterofil eller 100% homofil. Vi tror at de fleste mennesker befinner seg et sted mellom. Som regel ganske langt mot ene siden, men de fleste kan også, i møte med en spesiell person /i spesielle situasjoner tenne på/bli forelsket i en av annet kjønn enn generell preferanse skulle tilsi. Men få vil innrømme dette. Spesielt få heterofile menn. 

Bifile ligger såpass mot midten av skalaen at de må forholde seg til dette, men egentlig er de ikke så unike. En venn kaller bifile "bærere av sannheten" . Med det mener han at de er dem som påviser tydelig at menneskers seksualitet er fleksibel. 

Jeez. Nei, rent biologisk så finnes det ikke "grader" av legning, enten er man homofil, heterofil eller bifil. Forskning tilsier at denne "knappen" sitter i hjernen. 

Dette betyr selvsagt ikke at det ikke finnes folk som eksperimenterer med sitt eget kjønn selv om de strengt tatt ikke er biologisk homofile eller bifile, men dette er da noe som gjøres pga. ytre påvirkning og på tross av biologien. Jeg tipper de færreste gjør dette. 

Anonymkode: eefbe...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange kvinner som bor med bifile menn. Hvorfor vet jeg det? Jo, noen av dem har prøvd seg på meg, spesielt i fylla. Mange godtroende damer der ute..... 

Anonymkode: 8f6ad...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeez. Nei, rent biologisk så finnes det ikke "grader" av legning, enten er man homofil, heterofil eller bifil. Forskning tilsier at denne "knappen" sitter i hjernen. 

Dette betyr selvsagt ikke at det ikke finnes folk som eksperimenterer med sitt eget kjønn selv om de strengt tatt ikke er biologisk homofile eller bifile, men dette er da noe som gjøres pga. ytre påvirkning og på tross av biologien. Jeg tipper de færreste gjør dette. 

Anonymkode: eefbe...8be

Hehe, du må gjerne dokumentere denne forsikringen, for så enkelt som en knapp i hodet, innstilt på heterofil, bifil eller homofil er ikke menneskers seksualitet. Den er svært varierende, og det er ikke uten grunn at det stadig dukker opp nye filer, for tre ulike varianter er for snevert. "Knappen din" må derfor ha mange alternativer, og derfor synes jeg at en skala er mer beskrivende. 

At menneskers seksualitet er så variert og fleksibel er dessuten egentlig ikke så veldig rart. Vi har utviklet oss fra amfibier, og enkelte amfibier kan faktisk bytte kjønn, så at vi har beholdt en rest av dette er ikke så rart, når det antagelig har en funksjon også. Skulle noe ramme alle menn eller alle kvinner, eller et kjønn blir isolert (som i fengsel), så sørger denne fleksibilitet for at det likevel oppstår nødvendige bånd og relasjoner mellom mennesker. Vi mennesker er flokkdyr, og har behov for relasjoner til andre. Vi har også en seksualitet som må vedlikeholdes, ettersom vi ikke har løpetid.

Naturen er smart, så dette er nok en variasjon og fleksibilitet som har sine årsaker og fordeler. Ellers ville de ha forsvunnet i evolusjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...