Gå til innhold

Underlivet etter fødsel vs før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn, merker dere forskjell når dere har sex med noen som har født for eks. 2 barn, og ei som ikke har det ?

Mannen min påsto at alle hans venner mente at de merket så stor forskjell. Så min mann ønsket jeg skulle ta keisersnitt for å ikke ødelegge underlivet da datteren vår skulle bli født for 1 år siden. Dette gjorde vi i England privat.

Nå har jeg fått en ny venninne som mener at hun er helt som før etter fødsel med sine to døtre.

så derfor lurer jeg.. Merker man tydelig forskjell, liten, ingenting ? Mannen betalte i dyre dommer, hadde vært synd om det var bortkasta.

Anonymkode: 2ccd9...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes meg. Jeg har født 2 barn, og er fortsatt relativt trang. Har mannen litt tykk penis, og da prater vi om litt tykk, så må vi bruke tid på å få den inn.

Anonymkode: 1e7af...f71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tatt keisersnitt bare fordi samboer hadde vært redd for forandringer. Makan.... 

Anonymkode: 3be1e...73f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn, merker dere forskjell når dere har sex med noen som har født for eks. 2 barn, og ei som ikke har det ?

Mannen min påsto at alle hans venner mente at de merket så stor forskjell. Så min mann ønsket jeg skulle ta keisersnitt for å ikke ødelegge underlivet da datteren vår skulle bli født for 1 år siden. Dette gjorde vi i England privat.

Nå har jeg fått en ny venninne som mener at hun er helt som før etter fødsel med sine to døtre.

så derfor lurer jeg.. Merker man tydelig forskjell, liten, ingenting ? Mannen betalte i dyre dommer, hadde vært synd om det var bortkasta.

Anonymkode: 2ccd9...49e

 

Det var nok bortkastede penger. Jeg merker ingen forskjell etter flere barnefødsler på kona.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt motsatt, at de ikke merker forskjell. Noen har sagt det føles trangere grunnet arrvev.

Selv føler jeg meg ikke videre etter 2 fødsler. 

Anonymkode: 9e06e...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ingen forskjell, annet enn at hun ble litt trangere pga sying etterpå. 

Jeg var også litt bekymret for dette, men fikk lest meg opp litt, det er visst graviditeten og hormonene som gjør bekken og dermed underlivet videre, ikke selve fødselen. Så endring kan man få selv om hun hadde tatt keisersnitt.

Anonymkode: 91f61...fee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen brukte 2 timer på å sy meg etter fødselen. Når vi endelig skulle ha sex igjen sier barnefar: " høh, du har blitt trangere??" Så regner med at det ble snurret litt ekstra da 😂. Men jeg har også hørt at det ikke er kjempe stor forskjell. 

Anonymkode: 35038...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legen brukte 2 timer på å sy meg etter fødselen. Når vi endelig skulle ha sex igjen sier barnefar: " høh, du har blitt trangere??" Så regner med at det ble snurret litt ekstra da 😂. Men jeg har også hørt at det ikke er kjempe stor forskjell. 

Anonymkode: 35038...f75

* snurpet ikke snurret 

Anonymkode: 35038...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for dette selv og vurderte ks, men ble til vanlig fødsel for jeg "fikk ikke lov av mannen".  Han sa jeg var blitt trangere. Yay ^^

Anonymkode: 5f7bb...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt KS og ble helt klart slappere under svangerskapet, for bekkenmuskulaturen blir strukket under svangerskapet så man har like stor sjans for å bli slappere etter et KS. Jeg måtte trene bekkenmuskulaturen som alle andre etter fødselen. Husker de første gangene, jeg hadde jo omtrent ikke kontroll på musklene, jeg klarte nesten ikke å stramme musklene. Men jeg ble som normal igjen etter litt trening.  

Anonymkode: 2d330...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er gullende fornøyd etter både fødsel og keisersnitt. 

Anonymkode: 5c72b...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker ingen forskjell, annet enn at hun ble litt trangere pga sying etterpå. 

Jeg var også litt bekymret for dette, men fikk lest meg opp litt, det er visst graviditeten og hormonene som gjør bekken og dermed underlivet videre, ikke selve fødselen. Så endring kan man få selv om hun hadde tatt keisersnitt.

Anonymkode: 91f61...fee

Men det er jo dem som opplever å bli mye trangere nedentil av graviditeten (før fødsel) så jeg skjønner ikke helt det du sier der.

Anonymkode: ca34a...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dem som opplever å bli mye trangere nedentil av graviditeten (før fødsel) så jeg skjønner ikke helt det du sier der.

Anonymkode: ca34a...307

Man blir trangere under graviditeten fordi det samler seg mer blod der nede som gjør det hovent :) Bekkenet utvider seg uansett. 

Anonymkode: 91f61...fee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undersøkelser viser jo at det er best for barnet å bli født vaginalt. Forskning viser at barn som fødes med keisersnitt har større sykelighet og dødelighet enn de som fødes naturlig.Dette som følge av at de ikke er kolonisert av mors bakterier på veien ut. Disse bakteriene gir en slags beskyttelse senere. En del av barna som fødes med keisersnitt har en forhøyet risiko for sykelighet. De er også mer utsatt for allergi og astma. Så å ønske keisersnitt av en så latterlig grunn, er ikke bra. Barnets helse er vel viktigere enn mannens krav til kvinnens underliv. Jeg har to barn. Første ble født vaginalt, har veldig god helse. Ingen allergier. Nummer to ble tatt med keisersnitt pga komplikasjoner. Han har alltid vært ekstremt allergisk og generelt oftere syk. Jeg synes også at keisersnittet var tøffere å komme seg etter, enn den vaginale fødselsen. Ble sydd, og gubben synes jeg var trangere etterpå. Dette har uansett ingen betydning

Anonymkode: 619c6...966

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merket noe forskjell her i huset, så pengene var vel bortkasta. 

Anonymkode: 92c04...d9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg har to barn. Første ble født vaginalt, har veldig god helse. Ingen allergier. Nummer to ble tatt med keisersnitt pga komplikasjoner. Han har alltid vært ekstremt allergisk og generelt oftere syk.

Anonymkode: 619c6...966

Her er det den eldste som ble født vaginalt som har astma og allergi samt en annen kronisk sykdom, mens yngstemann ble født med keisersnitt og er frisk som en fisk.

Anonymkode: 685da...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan blir man trangere av å bli sydd? Med mindre man revner helt og blir sydd og får masse arrvev, så får man vel bare et par pyntesting akkurat i åpningen/kjøttet utenfor åpningen?

Hvis dette er nok til å oppleves trangere er det vel egentlig bare pga litt trangere åpning av en liten hudbarriere. Musklene inne kan umulig bli påvirket av svingen i huden? Og en liten åpning i huden på vei inn i skjeden høres ikke ut som nok til å føles trang? Eller er det det? Nok at 2mm hud akkurat i åpningen er sydd strammere enn før?

Aldri født, og synes dette er rart

Da jeg var jomfru hadde jeg litt trang åpning pga jomfruhinnen (selv om jeg brukte tamponger). Men det som gjorde men trang var at jeg var trang inni skjeden også.

Anonymkode: e6687...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan blir man trangere av å bli sydd? Med mindre man revner helt og blir sydd og får masse arrvev, så får man vel bare et par pyntesting akkurat i åpningen/kjøttet utenfor åpningen?

Hvis dette er nok til å oppleves trangere er det vel egentlig bare pga litt trangere åpning av en liten hudbarriere. Musklene inne kan umulig bli påvirket av svingen i huden? Og en liten åpning i huden på vei inn i skjeden høres ikke ut som nok til å føles trang? Eller er det det? Nok at 2mm hud akkurat i åpningen er sydd strammere enn før?

Aldri født, og synes dette er rart

Da jeg var jomfru hadde jeg litt trang åpning pga jomfruhinnen (selv om jeg brukte tamponger). Men det som gjorde men trang var at jeg var trang inni skjeden også.

Anonymkode: e6687...70c

Jeg er trang hele veien selv etter to fødsler. Ble klippet og sydd innvendig og utvendig begge gangene. Jeg var trangere i åpningen før enn nå (den var altfor trang før), men jeg er trangere innvendig nå. Jeg er også sterk i musklene, så kanskje det har noe å si. 

Anonymkode: 364b1...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke noe forskjell etter fødsel, og det gjorde ikke eksmannen heller (sa han). 

Anonymkode: 074e2...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er trang hele veien selv etter to fødsler. Ble klippet og sydd innvendig og utvendig begge gangene. Jeg var trangere i åpningen før enn nå (den var altfor trang før), men jeg er trangere innvendig nå. Jeg er også sterk i musklene, så kanskje det har noe å si. 

Anonymkode: 364b1...c37

Når du fører en finger inn, hvor stramt føles det? Som om noe klemmer hardt rundt fingeren?

På meg føles det som når jeg legger fingeren i armhulen med armen hengende ned. Fingeren er mer omsluttet enn klemt liksom.

Kan du prøve å beskrive hvor trangt det er? :)

Anonymkode: e6687...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...