Gå til innhold

17-åring døde etter knivstikking på Sørlandssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Lanista1984 skrev:

På lik linje som leger utenfor arbeidstid griper inn når noen får et illebefinnende, så bør folk med jobb eller tidligere erfaring fra politiet eller militæret, gripe inn her.

 

Hvorfor? Hvorfor skal andre ofre seg for at denne jenten ikke kan forsvare seg selv?

Anonymkode: 7e4b6...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvorfor skal andre ofre seg for at denne jenten ikke kan forsvare seg selv?

Anonymkode: 7e4b6...1f6

En som har trening fra politi eller militært ofrer seg ikke, de har trening på hvordan ufarliggjøre slike folk. Jeg vil vel tro om det faktisk var en politimann eller soldat der så ville h*n nok ha grepet inn. 

Anonymkode: 29388...877

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Det kunne faktisk funket! :) Men da måtte du vært god til å sikte for hvis du bomma hadde du fått henne etter deg O:

Er mulig å løpe rundt korga også da, og finte litt å greier. Sibb sibb!

Anonymkode: 50ec4...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En som har trening fra politi eller militært ofrer seg ikke, de har trening på hvordan ufarliggjøre slike folk. Jeg vil vel tro om det faktisk var en politimann eller soldat der så ville h*n nok ha grepet inn. 

Anonymkode: 29388...877

Nei, de fleste gjennomsnittlige soldater og politimenn har ikke denne kunnskapen og disse ferdigheten. Selv jeg som har trent svært mange år kampsport der deler av treningen går ut på forsvar mot kniv kan ikke være sikker på å greie det. Når noen har en kvin skal det bare en bitteliten feil til, så har du tapt og er død, og vi er alle mennesker, så vi gjør alle feil før eller siden. Å sloss mot noen som har kniv, uten at du har våpen selv er bare noe du gjør som absolutt siste utvei, hvis det er helt umulig for deg å bruke våpen eller komme deg unna.

Anonymkode: 7e4b6...1f6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvorfor skal andre ofre seg for at denne jenten ikke kan forsvare seg selv?

Anonymkode: 7e4b6...1f6

Folk med erfaring fra yrker hvor de avvæpner andre, har etter min mening en plikt. Det gjelder også meg selv derfor er jeg skråsikker på at andre i mine sko vil mene det samme.

Hvilket samfunn har vi hvis ingen griper inn når en person er i stor fare? (Dette er ment generelt. Jeg kjenner ikke denne historien. Det kan ha skjedd veldig raskt før noen så det.)

Endret av Lanista1984
feil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Folk med erfaring fra yrker hvor de avæpner andre, har etter min mening en plikt. Det gjelder også meg selv derfor er jeg skråsikker på at andre i mine sko vil mene det samme.

Basert på at vi trolig er i tilsvarende yrker er jeg i utgangspunktet enig med deg, men det er en lang grense mellom å la en vanlig menig eller sivilist føle at han har en plikt til å gå imellom og at noen som faktisk har trening føler at dette tror de at de kan håndtere.

Anonymkode: 7e4b6...1f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde prøvd å ta henne og slå kniven ut av hånda hennes

Anonymkode: 7890a...41b

Jeg håper for din skyld at du aldri kommer ut for en person med kniv som er psykotisk eller i amf-rus.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Basert på at vi trolig er i tilsvarende yrker er jeg i utgangspunktet enig med deg, men det er en lang grense mellom å la en vanlig menig eller sivilist føle at han har en plikt til å gå imellom og at noen som faktisk har trening føler at dette tror de at de kan håndtere.

Anonymkode: 7e4b6...1f6

Helt enig med deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mulig å løpe rundt korga også da, og finte litt å greier. Sibb sibb!

Anonymkode: 50ec4...420

Du hadde ikke vært så eplekjekk om du sto i situasjonen.

Anonymkode: 752be...e65

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke vært så eplekjekk om du sto i situasjonen.

Anonymkode: 752be...e65

Nei, helt riktig det. Jeg pleier å være enda kjekkere. Fungerer best under press.

Anonymkode: 50ec4...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i Norge burde vært bevæpnet så de kunne skutt og drept slike monstre med en gang og ryddet samfunnet for slike galninger!

Anonymkode: 96d19...8b8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tragisk og trist. Veldig trist lesning

Anonymkode: 6db01...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet i Norge burde vært bevæpnet så de kunne skutt og drept slike monstre med en gang og ryddet samfunnet for slike galninger!

Anonymkode: 96d19...8b8

Politiet ville ikke ha rukket frem i tide. Og jeg tviler de ville  ha skutt mot en 15-åring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye som skjer med ungdommene i Kristiansand. Ikke lenge siden at to personer ble knivstukket av en ungdom, og før det har det vært skrevet om ungdommer som ruser seg, stjeler biler og kjører lengre strekninger uten førerkort. Noen fra Kr.sand som kan skrive litt om ungdomsmiljøet i byen?

Anonymkode: 4fae6...bb6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde der under VGS (6-3 år siden) og for 1-2 år siden da jeg studerte, så jeg har litt innblikk. Enkelte ungdomsmiljø legger man veldig merke til, som henger rundt McDonalds 24/7. Jeg vet ikke om denne jenta var med i dette "McDonalds-miljøet", og skal ikke spekulere i det heller (tviler sterkt). Der er det mye utveksling av dop/penger, og det er sannsynligvis ikke tilfellet her.

Etter det som kommer frem i mediene er dette en jente som er syk.

Ellers i miljøet vil jeg egentlig si det virker å ha blitt litt verre de siste årene, med diverse gjenger med barn/ungdommer som er svært unge, til de som er litt for gamle til å henge med 13-åringer, etter min mening. Det har fremgått i mediene at drapet som skjedde i desember har utløst konflikter i disse gjengene, men det har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om. Beklager om dette ble litt på siden. Jeg har hvertfall opplevd flere ganger å bli spurt om å låne bort penger osv til ungdommer der i området. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye som skjer med ungdommene i Kristiansand. Ikke lenge siden at to personer ble knivstukket av en ungdom, og før det har det vært skrevet om ungdommer som ruser seg, stjeler biler og kjører lengre strekninger uten førerkort. Noen fra Kr.sand som kan skrive litt om ungdomsmiljøet i byen?

Anonymkode: 4fae6...bb6

 

Anonymkode: 641a1...03c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk stormet ut av drnteret for en vedlejente på 15 med kniv? Var det ingen menn til stedet? En mann hadde fint tatt henne ned. Men det er jo typidk ingen tørr å gripe inn

Anonymkode: 7a152...deb

Hu hadde en svær kjøttkniv som hun hadde stjålet i en sushibar. Menn er ikke lagd av stål, kniver og pistoler dreper oss også. 

Virkeligheten er ikke som på film. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose

Sett drittungen i fengsel! Uskyldige skal ikke måtte dø pga galskapen til andre! Men hun får aldri fengselstraff hun. Hun er jo ei lita jente på 15 år. Stakkars barn. Må få lov de.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært gutt hadde han sittet i fengsel nå, men siden det er jente slipper hun vel unna med psykiatrisk avdeling.

Endret av hocane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
25 minutter siden, WubWub skrev:

Hu hadde en svær kjøttkniv som hun hadde stjålet i en sushibar. Menn er ikke lagd av stål, kniver og pistoler dreper oss også. 

Virkeligheten er ikke som på film. 

Jeg er ikke redd for å dø så jeg hadde prøvd å tatt kniven og lagt henne i bakken. Jo det kan jeg med hånden på hjerte si at jeg mener. Er ikke redd småjenter kniv. Har opplevd vold og kniv før. Synd jeg ikke var der. Helvetes mennesker som dreper uskyldige. Stakkars de pårørende til jenta på 17. Føler med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...