Gå til innhold

Hvordan får dere til å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjærne begynne å trene. Jeg vil bli litt sterkere, støre rumpe og en strammere mage. Ja det er mange mål, jeg har trent litt rumpetrening, men klarer liksom aldri å komme inn i en god rutine og spise sunt. Jeg finner ikke riktige øvelser og går ut for hard første gang, å jeg får ikke til å gjøre squats (får vondt i knærne, vet ikke om jeg gjør det feil). 

Å så har jeg et problem med at vær gang jeg ser at magen min ser "stor" ut så istede for å spise sunt å trene så sulter jeg meg. Spiser veldig lite egt. 

Håper noen har noe tips for å komme i en bedre rutine:)

Anonymkode: 7b59a...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingenting2

Du må finne motivasjonen hos deg selv. Har du ingen viljestyrke? Jeg trener fordi jeg liker det og fordi jeg er motivert, får dermed progresjon og progresjonen øker motivasjonen. Se å få deg litt viljestyrke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt som deg, fikk det aldri helt til, mistet motivasjonen, trente hardt i en måned og så dabbet bare alt av. Jeg valgte å prøve meg på gratis time med PT, og etter det fortsatte jeg. Nå har jeg fremdeles noen klipp hos PT, men vi har begynt å kutte ned på timene våre sammen. Nå trener jeg mye mer på egenhånd, har fått god teknikk, treningsplan, kostholdsplan og kjenner meg selv litt bedre. Er jeg lei, eller har en tung dag så hender det at jeg ikke trener, mens andre dager er det nettopp det jeg trenger. 

Du kan ikke sulte deg, du må ha et viss inntak av mat for å holde deg selv i gang og for å bli sterkere. Kosthold er veldig viktig, men løsningen er ikke å sulte seg. 

Om du ikke vil prøve PT (eller det koster for mye), er jo et forslag å begynne med organisert sport? Trene med venner? :) Det hjelper å trene med andre, da har man gjerne en avtale som ikke er så lett å skippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt veldig vanskelig! Først så må du spise nok for å i det hele tatt forbrenne noe. Spiser du for lite går kroppen på sparebluss og du vil ikke få noe ut av treninga. Kroppen vil ikke gi i fra seg noe energi til forbrenning eller til å bygge muskler. Få i deg 4 hovedmåltider om dagen, spis nok av alle næringsstoffene. Men veldig viktig at du spiser nok, slet med dette selv, så vet hvor viktig det er. Kunne hjulpet deg om du ønsket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nok, og tvinger meg selv til å gå på treningssenteret. Gjør ikke øvelser som gjør vondt, og trener etter program.

Velger øvelser jeg synes er litt motiverende. Jeg går ikke på et kostholdsregime når jeg trener, og trener ikke for å bli tynn/få annerledes rumpe. 

Anonymkode: 6258e...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha et mål som ikke går på kroppens utseende men kroppens yteevne. 

Da jeg ville begynne å trene, så meldte jeg meg på KK-mila. Hadde aldri løpt mer enn 3K noen gang i mitt liv og hata løping - trodde jeg da. Men jeg meldte meg nå på mest for et veddemål og begynte å trene. Og siden har jeg trent. 

Nå trener jeg for å gjøre fysiske ting som krever styrke og kondis. Jeg går mye tøffe klatreturer i fjellet, og har hele tiden nye topper som mål. Men for å klare å gå i 10-15 timer i strekk, i bratta og med sekk, så må jeg være sterk, smidig og utholdende. 

Så hver treningsøkt på senteret betyr enda enklere tur. 

Fordelen er jo at kroppen ser bra ut pga dette. Men det er kun en bonus 😉 

Anonymkode: edddd...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis nok, spis sunt 

Kjøp kule treningsklær, finn deg gjerne en partner

Start med å lære deg baseøvelser, kontakt Evt. en PT eller noen du kjenner som trener seriøst og få dem til å vise deg riktig utførelse og teknikk 

Dra på trening uansett om du føler for det eller ikke - du vil ALDRI angre. Det handler om å ha selvdisiplin og hvis du VIRKELIG vil forandre kroppen din, så klarer du det. Alt sitter i hodet! Just do it. Du må bare være streng med deg selv 😄 Etterhvert blir det å trene en vane, du må bare lære kroppen din til det 😊

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...