Gå til innhold

Uenig politisk, skjønner det ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, SpankMe skrev:

Ang. date datteren sin: 

Ang. seksuelle overgrep: 

*snipp*

Den første der sier han ingenting om at han er interessert i å date datteren sin. Han sier på en offhand måte at dersom hun ikke var datteren så kanskje. Men hun er datteren, så nei. Du burde virkelig prøve litt hardere nn dette.

Ja jøss, der var det jo faktisk ingenting om noe som helst som i det hele tatt kunne på noen som helst måte relatere til seksuelle overgrep, så jeg skjønner ikke hvor du tar disse tingene dine fra? Han sier at man kan gjøre alt, man kan "grab them by the pussy", men hvor har du det fra at han har gjort dette? Sitter du på informasjon resten av oss ikke har tilgang til her eller? For i så fall burde du dele den.

Og nok en gang så viser du hvor enorm bias du har i denne saken, for han har ALDRI sagt at han røper hemmelig informasjon. Det han ordrett sa var " As President I wanted to share with Russia (at an openly scheduled W.H. meeting) which I have the absolute right to do, facts pertaining.... ". Hvor her leser du at han sier at han har delt hemmelig informasjon med Russland?

Ja, selvsagt kunne han holdt seg unna twitter mer enn han gjør, men det er ikke poenget. Poenget er at du insinuerte noe helt annet enn det du nå kommer for å forsvare utsagnet ditt med. Heller innrøm når du har sagt/gjort noe feil.

Ja, men akkurat dette med IS og terror og hva man mener om det er akkurat det. Meninger. Han har sin mening og sin prioritering, slik du har din og jeg har min. Det blir da helt feil å skulle faktuelt påstå at han er en dårlig president fordi han prioriterer denne saken høyere enn akkurat du ville gjort. Og Trump er vel den presidenten i nyere tid i USA som er mest mot krigføring der nede, så jeg ser ikke helt hvor du henter fra at det er stor risiko for at han gjør noe der.

Men hvorfor er det uforsvarlig å bare fjerne deler av Obamacare når det har vist seg så tydelig for mange, mange millioner av amerikanere at dette gir de en svær ekstrautgift og ingenting tilbake for det. Kan du virkelig ikke skjønne at disse gjerne vil at noe skal gjøre med Obamacare, og deler av Obamacare kan kuttes helt fint uten at det får noen fatale konsekvenser for 99.99% av folk i USA. Jeg er dog ingen ekspert på Obamace eller Affordable care act, så det er sikkert støre fordeler og ulemper med begge, men ACA er langt fra så horribelt dårlig som media hauser det opp til å skulle være.

 

Ja, det var kanskje en hersketeknikk og det beklager jeg, men når man ser at du kommer med 99% av den samme retorikken og argumentasjonen som de fleste som kun ser på CNN, The Guardian eller lignende aviser som nesten utelukkende kjører svertekampanjer mot Trump der de vrir alt han sier og gjør langt ut av kontekst så blir det slik at man kjenner igjen hva de kommer til å si og vise til da man har sett det og motbevist det et dusin ganger før.

Anonymkode: ebdf1...89a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, SpankMe skrev:

Du må gjerne finregne på det som helt åpenbart er en spissformulering fra min side. Poenget mitt er det samme. Jeg ofrer ikke en halv kalori på å bekymre meg for om jeg skal stryke med i et terrorangrep, og politikere som krisemaksimerer dette (og dermed danser etter IS' pipe) får ikke min stemme. Dette er skremselspropaganda, og tydeligvis en veldig effektiv en som sådan. 

Vel, den er fullstendig ute av proposjoner. Konteksten den står i gjør og at jeg ikke ser bort i fra at noen godtar påstanden, gitt at den får stå uimotsagt.

Nå tror ikke jeg det er mange politikere som spiller særlig etter IS' pipe. At IS' er et nyttig verktøy for enkelte politikere for å innføre nye lovforslag er jeg enig i, men det er ikke politikere som krisemaksimerer(les frp) dette som har vært pådriver for lovendringer du nevner(f.eks. utstrakt overvåking, innskrenkninger av ytringsfriheten m.m.).

Anonymkode: 0de46...3a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle vel ikke diskusjonen handle om Trump er en god president. 

Selv synes jeg de som støtter Trump er helt fjerne og da hadde jeg ikke ønsket å være sammen med en slik dame. Kan heller ikke forstå at en som støtter trump ønsker å være sammen med en som ikke misliker Trump. Trumptilhengerne snakker jo ofte svært nedlatende om oss som misliker Trump. 

 

Endret av Aquaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også høyere utdanning og er enig med kjæresten din. Trump er lang fra så ille som media hauser han opp til å være, noe man raskt finner ut av hvis man setter seg ned og ser på hva han har gjort og det han faktisk sier og gjør, kontra det de venstrevendte avisene sier at han har gjort. Er han perfekt? Langt fra, men han er også milevis fra den demonen media skal ha han til å være.

Anonymkode: ebdf1...89a

Dette! Å sette seg inn i politikken hans istedenfor og gulpe opp nyhetsoverskrifter som en sannhet, er viktig. 

Både jeg og mannen har master og doktorgrad og kan med hånden på hjertet si at jeg mener forholdene i USA ikke hadde blitt noe " bedre" om Clinton hadde blitt valgt.

Endret av Torfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man hillary fan er man ikke mye smart heller

Begge er horribelt dårlige valg, men hillary er litt skumlere siden hun vet litt mer hvordan man får viljen sin i politisk spill
Så da er trump et bedre valg

Trumps meninger kan være forskrudde, men ikke så ille som mediene skal ha det til. Spesielt norske medier har jobbet hardt for å stille trump i et dårlig lys ved å få han til å fremstå som enda mer sprø enn det han egentlig er

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Aquaman skrev:

Nå skulle vel ikke diskusjonen handle om Trump er en god president. 

Selv synes jeg de som støtter Trump er helt fjerne og da hadde jeg ikke ønsket å være sammen med en slik dame. Kan heller ikke forstå at en som støtter trump ønsker å være sammen med en som ikke misliker Trump. Trumptilhengerne snakker jo ofte svært nedlatende om oss som misliker Trump. 

 

og trumphaterne snakker enda mer nedlatende om dem som mener trump ikke er like ille som hillary

De gjøres narr av, beskyldes for dårlig utdanning, kalles frp'ere idioter osv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

og trumphaterne snakker enda mer nedlatende om dem som mener trump ikke er like ille som hillary

De gjøres narr av, beskyldes for dårlig utdanning, kalles frp'ere idioter osv

Det er jo derfor jeg sier at jeg ikke ønsker å være sammen med en som støtter Trump og hvorfor jeg ikke kan forstå at en som støtter Trump skulle ønske å være sammen med en "Trumphater". 

Jeg har ikke lyst til å være sammen med en jeg gjør narr av og jeg kan ikke forstå at en jeg gjør narr av ønsker å være sammen med meg. 

Endret av Aquaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den første der sier han ingenting om at han er interessert i å date datteren sin. Han sier på en offhand måte at dersom hun ikke var datteren så kanskje. Men hun er datteren, så nei. Du burde virkelig prøve litt hardere nn dette.

Ja jøss, der var det jo faktisk ingenting om noe som helst som i det hele tatt kunne på noen som helst måte relatere til seksuelle overgrep, så jeg skjønner ikke hvor du tar disse tingene dine fra? Han sier at man kan gjøre alt, man kan "grab them by the pussy", men hvor har du det fra at han har gjort dette? Sitter du på informasjon resten av oss ikke har tilgang til her eller? For i så fall burde du dele den.

Og nok en gang så viser du hvor enorm bias du har i denne saken, for han har ALDRI sagt at han røper hemmelig informasjon. Det han ordrett sa var " As President I wanted to share with Russia (at an openly scheduled W.H. meeting) which I have the absolute right to do, facts pertaining.... ". Hvor her leser du at han sier at han har delt hemmelig informasjon med Russland?

Ja, selvsagt kunne han holdt seg unna twitter mer enn han gjør, men det er ikke poenget. Poenget er at du insinuerte noe helt annet enn det du nå kommer for å forsvare utsagnet ditt med. Heller innrøm når du har sagt/gjort noe feil.

Ja, men akkurat dette med IS og terror og hva man mener om det er akkurat det. Meninger. Han har sin mening og sin prioritering, slik du har din og jeg har min. Det blir da helt feil å skulle faktuelt påstå at han er en dårlig president fordi han prioriterer denne saken høyere enn akkurat du ville gjort. Og Trump er vel den presidenten i nyere tid i USA som er mest mot krigføring der nede, så jeg ser ikke helt hvor du henter fra at det er stor risiko for at han gjør noe der.

Men hvorfor er det uforsvarlig å bare fjerne deler av Obamacare når det har vist seg så tydelig for mange, mange millioner av amerikanere at dette gir de en svær ekstrautgift og ingenting tilbake for det. Kan du virkelig ikke skjønne at disse gjerne vil at noe skal gjøre med Obamacare, og deler av Obamacare kan kuttes helt fint uten at det får noen fatale konsekvenser for 99.99% av folk i USA. Jeg er dog ingen ekspert på Obamace eller Affordable care act, så det er sikkert støre fordeler og ulemper med begge, men ACA er langt fra så horribelt dårlig som media hauser det opp til å skulle være.

 

Ja, det var kanskje en hersketeknikk og det beklager jeg, men når man ser at du kommer med 99% av den samme retorikken og argumentasjonen som de fleste som kun ser på CNN, The Guardian eller lignende aviser som nesten utelukkende kjører svertekampanjer mot Trump der de vrir alt han sier og gjør langt ut av kontekst så blir det slik at man kjenner igjen hva de kommer til å si og vise til da man har sett det og motbevist det et dusin ganger før.

Anonymkode: ebdf1...89a

Igjen så går det visst ikke an å svare meg uten å pepre innlegget med nedlatende utsagn slik de jeg har uthevet. Ikke snakk til meg som om jeg er et barn. Du og jeg er uenige om Trumps evner som president og menneskelige kvaliteter forøvrig. Sånn er det, og det er helt greit. Vi blir ikke enige heller. Det er dog underlig at du tilsynelatende mener at min "bias" er underlegen din tydelige bias for Trump. Vi er uenige. Jeg har svart på innleggene som har kommet mot meg på en saklig måte, og så får de som leser mene hva de vil om det, men jeg forventer å bli snakket til på en ordentlig måte. 

Det som jo er flott TS, er at her demonstrerer vi for deg hvorfor det kan skape problemer å bli sammen med noen som er uenige med deg og som ikke er videre interessert i la deg komme med ditt uten å skulle snakke deg ned som en liten pike som "ikke skjønner noenting" kun leser nyheter han definerer som ikke like mye verdt som de han leser, og at du nok ikke skal bry det lille pene hodet ditt om slikt, men la det være opp til mannfolka å diskutere politikk.

Jeg beklager at vi kapret tråden din, TS. Lykke til. Jeg er ferdig her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
På 7/26/2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde du sa du nesten hadde en master? Begrunnelse da man! Hvordan oppfører han seg som viser dette? Hvilke lover bryr han seg lite om? Det er jo ganske essensielt å vite hvorfor man mener noen er uegnet som president (jeg vil tro du mener dette siden du sier han har noen skruer løs?) :P

Anonymkode: ebdf1...89a

Man gidder ikke å gi en begrunnelse når man ikke er interessert i å diskutere saken videre. Hvis du følger med på amerikansk politikk får du svarene du spør etter her. Fyren viser for eksempel så og si alle personlighetstrekkene til en narsissist. 

Jeg er mest spent på om han får en ny periode jeg ved neste valg. Prognosene for amerikansk økonomi er gode fremover (bedre enn forventet), men dette går litt på bekostning av andre land. "America first". Det er dette Trump kan vise til ved neste valg. Bedre økonomi og lavere arbeidsledighet enn forventet. Så blir det spennende å se hvor mye fuckupsene han har gjort, og fremtide fuckups kommer til å påvirke valget. Jeg trodde ikke han kom til å vinne valget mot Hillary så jeg tør ikke å avskrive han selv om han har falt en del på meningsmålingene. Også spent på hva som skjer med etterforskningen angående russisk innblanding ved valget.

Ellers er jeg enig i at mediene gjør sitt for sette han i et dårlig lys.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det, noen andre skrev nøyaktig det samme som meg.

Endret av Ardenus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Ja, det er altså Trump som er tema. Satt hos han og så var det noe med Trump på nyhetene igjen. Mannen er jo åpenbart gal, noe jeg gav uttrykk for. Men han kom med små antydninger om at Trump ikke er så ille, det er bare mediene som hater ham og framstiller han negativt osv. Og så ble jeg irritert. Skjønner det ikke! Forbinder Trump-fans med uutdannede Frp'ere, men han har mastergrad og en god jobb i privat sektor. Hadde dere akseptert slike meninger?

Anonymkode: 91e0c...b80

At mediene elsker å hate Trump er jo lett å se, han har gjort mye bra også men det fremheves ikke som under Obama. 

Så er også vanlig media tatt med buksene nede gjentatte ganger i løgn også. Det er vel derfor han kommuniserer direkte.

Uansett, du kan mene hva du vil så kan han mene hva han vil og man kan diskutere, men ved å kalle meningsmotstandere for navn fremstår du bare som barnslig og udemokratisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...