Gå til innhold

Uenig politisk, skjønner det ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er altså Trump som er tema. Satt hos han og så var det noe med Trump på nyhetene igjen. Mannen er jo åpenbart gal, noe jeg gav uttrykk for. Men han kom med små antydninger om at Trump ikke er så ille, det er bare mediene som hater ham og framstiller han negativt osv. Og så ble jeg irritert. Skjønner det ikke! Forbinder Trump-fans med uutdannede Frp'ere, men han har mastergrad og en god jobb i privat sektor. Hadde dere akseptert slike meninger?

Anonymkode: 91e0c...b80

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan ikke sammenligne Trump med Frp i alle fall. Trump er i en helt annen liga enn Frp. Til og med Obama er mer konservativ enn det Frp er...

Anonymkode: 6044c...288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan ikke sammenligne Trump med Frp i alle fall. Trump er i en helt annen liga enn Frp. Til og med Obama er mer konservativ enn det Frp er...

Anonymkode: 6044c...288

Det om Obama er nok ikke helt korrekt, tror jeg. Jeg oppfatter Sanders som typisk Venstre-velger, Obama som typisk Høyre-velger, Clinton som typisk FrP-velger og Trump som typisk smågal, paranoid diktator. 

Det er litt morsomt når nordmenn som liker Trump unnskylder det med at media har noe mot ham og fremstiller ham skjevt. Det de da glemmer, er at media trenger ikke å gjøre noe for å lage de ekstreme Trump-nyhetene. Det klarer Trump fint selv, det er ekstremt nok å rapportere om ham akkurat slik han er.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvis forholdet ble mer seriøst sørget for å sette meg nøye inn i trump da og overveid om det er noe jeg kan forstå støtte til eller overhodet ikke. Og evn trekt meg unna om jeg ikke fremdeles etter det fattet noe støtte. 

Anonymkode: 2348c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere diskutert politikk da? Eller gikk du og satte deg på KG så snart han uttrykte sympati med Trump?

Anonymkode: 5f129...e67

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg leste i norske nettaviser at trump var hitler og skulle sende muslimene i gasskamre etc, så ja at noen kan støtte han er jo helt forkastelig !!! Men har ikke sett noen gasskamre poppe opp i USA enda, så kanskje det var fake news og han ikke er hitler likevel ? Hvem vet

At det blir dårlig politik i USA kan jeg garantere uansett om clinton ikke hadde vunnet, eller om trump hadde det (ja jeg leste ikke bare at trump var hitler, jeg leste også at clinton ville vinne valget, i norske nettaviser, så det stemmer nok det), men det har med at det ikke er demokrati i USA, og det er ikke trump sin skyld, og Trump er MYE MYE bedre enn republikanerne OG demokratene, de er bare kjøpt og betalt av særinteresser og former politikken til deres (og dermed sin egen) fordel, ikke folket, de gir F i folket

Men i Norske aviser er det bare trump trump æsj, isteden for å snakke om defaktiske utfordringene i USA (og norge) med demokrati som forfaller  (og hvorfor er NOrge medlem I EU foresten, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ???)

Uansett, fryktelig kjedelig å diskutere så overfladisk som nordmenn  gjør, WOW han TRUMP  sa et dårlig ord, VERDENS VERSTE POLITIKER NOENSINNE OMG OMG, mens de rundt han tar bestikkelser i hytt og pine og sier fine ord men rundlurer folket, trump er en helgen (I forhold), men jeg kan gå med på at trump ikke er perfekt (men en mer perfekt ville ikke vunnet valget, fordi systemet er råttent (se på clinton og Bernie sander , hun rævkjørte han mens hun blir hyllet av Norsk presse, LOL) nice try BERNIE, LOL,. spill rent og tap, det er USA, det er ikke demokrati der

/end_of_low_quality_rant

Anonymkode: 6138e...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump ja,..aldri sett mannen fullføre et tankeløp...han bør heller holde seg til "grab them by the p.." verdenen hans og holde seg utenfor politikken. 

Anonymkode: b7805...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

Jeg er akkurat som mannen din. Har mastergrad og mener at det er media som portretterer han ille fordi de ikke liker meningene hans. Å være kritisk er et tegn på intelligens, ikke dumhet. Du viser egentlig bare at du er alt for naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Noe av det Trump sier er fornuftig sett med amerikanske øyne, men at det mangler noen skruer i hodet hans er det ingen tvil om. Hilsen en som nesten har master :) 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også høyere utdanning og er enig med kjæresten din. Trump er lang fra så ille som media hauser han opp til å være, noe man raskt finner ut av hvis man setter seg ned og ser på hva han har gjort og det han faktisk sier og gjør, kontra det de venstrevendte avisene sier at han har gjort. Er han perfekt? Langt fra, men han er også milevis fra den demonen media skal ha han til å være.

Anonymkode: ebdf1...89a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Minesveiper skrev:

Noe av det Trump sier som er fornuftig sett fra Amerikanske øyne, men at det mangler noen skruer i hodet hans er det ingen tvil om. Hilsen en som nesten har master :) 

Jeg er bare nysjerrig, men hva har han gjort/sagt som viser at han mangler noen skruer i hodet?

Anonymkode: ebdf1...89a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye man skal legge i den uttalelsen der. Du sier jo selv det kun var "små antydninger" og synes ikke det bør overtolkes.

 Jeg hadde ikke ønsket å være sammen med en som støtter Trump eller en som roper "fake news" om alt som ikke støtter Trump.  Handler både om holdninger og at vi ville levd i to helt forskjellige virkeligheter. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare nysjerrig, men hva har han gjort/sagt som viser at han mangler noen skruer i hodet?

Anonymkode: ebdf1...89a

Oppførselen hans generelt, og det faktum at han tilsynelatende bryr seg lite om loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minesveiper skrev:

Oppførselen hans generelt, og det faktum at han tilsynelatende bryr seg lite om loven.

Jeg trodde du sa du nesten hadde en master? Begrunnelse da man! Hvordan oppfører han seg som viser dette? Hvilke lover bryr han seg lite om? Det er jo ganske essensielt å vite hvorfor man mener noen er uegnet som president (jeg vil tro du mener dette siden du sier han har noen skruer løs?) :P

Anonymkode: ebdf1...89a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd
17 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Vet ikke hvor mye man skal legge i den uttalelsen der. Du sier jo selv det kun var "små antydninger" og synes ikke det bør overtolkes.

 Jeg hadde ikke ønsket å være sammen med en som støtter Trump eller en som roper "fake news" om alt som ikke støtter Trump.  Handler både om holdninger og at vi ville levd i to helt forskjellige virkeligheter. 

Det handler ikke om to forskjellige virkeligheter, men at du liker den verdenen vi går mot nå. Mens mange av oss andre greier å se at media har en politisk slagside, og ikke liker den verdenen vi går mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er u-utdannet frp'er 

Og jeg liker ikke trump...:frkk:

Anonymkode: 3232d...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EspenAskeladd skrev:

Det handler ikke om to forskjellige virkeligheter, men at du liker den verdenen vi går mot nå. Mens mange av oss andre greier å se at media har en politisk slagside, og ikke liker den verdenen vi går mot. 

Med å leve i to forskjellige verdener så mente jeg å ikke kunne enes om hva som er sant og hva som ikke er sant. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd
Akkurat nå, Hermine Grang skrev:

Det er to forskjellige verdener når man ikke er enig om hva som er sant og hva som ikke er sant. 

Dere lever vel i samme verden selv om dere er uenige i hva som er sant eller ikke. Du tror på media vs. en som ikke tror på alt media sier. Så kan dere sjekke ut om det er sant eller ikke via videoopptak langt ut på youtube ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
38 minutter siden, EspenAskeladd skrev:

Jeg er akkurat som mannen din. Har mastergrad og mener at det er media som portretterer han ille fordi de ikke liker meningene hans. Å være kritisk er et tegn på intelligens, ikke dumhet. Du viser egentlig bare at du er alt for naiv.

Ergo bør det å være kritisk til Trump innebære omfattende intelligens. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...