Gå til innhold

Dialekt dealbreaker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det har kommet opp i de fleste dialekttrådene ja! Jeg legger ekstra godt merke til det siden det er min dialekt de kritiserer :fnise:

Ingen dialekter er dealbreaker for meg bare jeg forstår hva som sies :laugh:

Anonymkode: 35e4f...62c

Dette merker jeg vi må prate mer om. Spesielt hvis du står for pratingen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har aldri likt visse dialekter fra Sogn og Fjordane, men så traff jeg en fra Sunnfjord og da fant jeg ut at jeg absolutt ikke lar dialekter avtenne meg. Han fikk bare dialekten til å høres sykt sexy ut!  

Anonymkode: fde9c...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man f.eks er fra Hedmark og sier "je" og "itte", ville det kunne være en dealbreaker?

Anonymkode: a8d7a...74a

Nei, men trønderdialekt klarer jeg ikke. Kan ikke ha en partner jeg ikke klarer å høre snakke resten av livet. Den dialekta er bare usexy!

Anonymkode: aaa12...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei. Bergensere har det som regel i kjeften, sjelden noe mer. Hver gang jeg fikk en sleivkommentar på dialekten da jeg oppholdt meg i bergen, gikk jeg opp til dem, ga dem et olmt blikk og spurte om de heller ville diskutere det utenfor. Da ble det stille gitt :)

Anonymkode: 62a97...933

Oi, så tøff du er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ææælsker bergensdialekt 😍👌🏼

Er ikke så fan av trøndersk, østlandsk (unntak av innenlands, men tror forsåvidt ikke at jeg fikset det 24/7). 

Anonymkode: 88ac6...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker ingen Bergenser-dialekta? Syns den er veldig fin jeg, men kan hende det er fordi jeg bodde i Bergen da jeg var liten og blir litt sånn nostalgisk (?) når jeg hører det?:ninuskapus:

Syns uansett at Bergenser, Halsnøy/Husnes, Stavanger, Kristiandsand, Bodø og Oslo dialekta er veldig fine! Sånn ellers så er det egentlig de eneste dialektene jeg klarer å huske hvordan høres ut:fnise:

Jo vent, trønder dialekta liker jeg ikke😬

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen, Toten, Fredrikstad og alt i Finnmark.

Anonymkode: 0795d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har snakket om å banke opp noen? Var mer et spørsmål om å ta diskusjonen utendørs, fremfor i et hyggelig sosialt lag der det var andre tilstede. Ingen vits i å lage dårlig stemning inne. 

Men du verden, så stille bergensere kan bli når de må bli med alene utendørs og se den de fornærmer inn i øynene, uten å kunne støtte seg på andre som de feige norgespakkisene mange bergensere er. 

Anonymkode: 62a97...933

Skriver han som skjuler seg bak anonymbruker 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg må innrømme at jeg måtte le ganske mye da jeg hadde et one night stand i Trondheim for noen år siden....

Midt under akta ropte han ut: "Fetta di e så deiili at æ bli heilt toillat!"

 

Anonymkode: 389e1...51a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yttersida Lofoten- Vesterålen- Andøya- yttersida Senja- yttersida Kvaløya- Ringvassøya- Vanna har så breie og tjukke dialekter, et målføre som er så bredt at det høres mandig ut uansett - så det er ikke videre tennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg må innrømme at jeg måtte le ganske mye da jeg hadde et one night stand i Trondheim for noen år siden....

Midt under akta ropte han ut: "Fetta di e så deiili at æ bli heilt toillat!"

 

Anonymkode: 389e1...51a

😂😂😂 typisk trøndere det ja! Nei..særiøst,hadde brutt sammen hvis noen hadde sagt det til meg🙈 

Hilsen trønderjente

Anonymkode: a07d6...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke trøndersk! Jeg liker menn med Nordnorsk dialekt. Det er skikkelig sexy. Hehe 😂

Anonymkode: af278...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste dialekta jeg ikke takler er bergensk.

Ellers liker jeg godt Brønnøydialekt, Toten, Hamar, Grimstad. Det er så "folkelige" dialekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, Bergensk=glem det. Åh, samme også hvis han heier på taperlaget Brann. 

Anonymkode: d7314...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 7.05, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg må innrømme at jeg måtte le ganske mye da jeg hadde et one night stand i Trondheim for noen år siden....

Midt under akta ropte han ut: "Fetta di e så deiili at æ bli heilt toillat!"

 

Anonymkode: 389e1...51a

😂😂😂😂😂👍🏽

Anonymkode: af278...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alta-dialekt klarer jeg ikke. Dere som ikke liker bergensk, hva er brautende? Synes dere f.eks. Ylvis brødrene snakke stygt? Synes de snakker såå fint :-) 

Anonymkode: 80625...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som syns at mange dialekter kler menn bedre enn kvinner? Selv er jeg en kvinne fra Oslo, og jeg syns Bergensk, Stavanger, sørlandsdialekt, nordnorsk er fint når menn snakker, men kvinner med de samme dialektene er grusomt og uholdbart. 

Anonymkode: af278...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alta-dialekt klarer jeg ikke. Dere som ikke liker bergensk, hva er brautende? Synes dere f.eks. Ylvis brødrene snakke stygt? Synes de snakker såå fint :-) 

Anonymkode: 80625...71e

Hvorfor det? Det er en av mine favoritter i tillegg til tromsø og lofotendialekt. 😀

Anonymkode: af278...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde holdt ut lenge med en med dialekt fra Rogaland, Sørlandet eller Bergens-ormådet. Det skjærer i ørene

Anonymkode: 5c6e6...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som syns at mange dialekter kler menn bedre enn kvinner? Selv er jeg en kvinne fra Oslo, og jeg syns Bergensk, Stavanger, sørlandsdialekt, nordnorsk er fint når menn snakker, men kvinner med de samme dialektene er grusomt og uholdbart. 

Anonymkode: af278...481

Jeg har også lagt merke til at enkelte dialekter synes jeg er fine og maskuline på menn og ikke fint på kvinner, men dette gjelder Vestlandet og spesielt Ålesund. Bergensk synes jeg ikke er så fint verken på menn eller kvinner. Østlandsk synes jeg heller ikke er spesielt fint på menn eller kvinner, men er blitt mer nøytralt, siden jeg bor der og hører det til daglig. Selv snakker jeg nordnorsk som kvinne, og er fornøyd med det.

Anonymkode: e43f4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...