Gå til innhold

Om en kvinne over din liga tok kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du tenkt? Familiemedlem og venninne sa at jeg burde se etter bedre. Men mange såkalte bedre....de er jo enten opptatt eller liker å ligge rundt. Jeg vil ha en som jeg kan få ha litt i fred. Og det viktigste da, som jeg elsker. 

Han har tatt kontakt før, jeg trodde han tulla litt. Jeg følte det var litt upassende å få følelser for han, men de er der enda :/ 

Jeg gav han et kompliment, men da virket det som han ble småfornærmet. Som at jeg ironisk gjorde narr av utseendet hans. Han har blitt det før, han er ikke stygg heller, men han kan minne om en filmfigur :P jeg synes jo han bare er kjempesøt. Men er det fordi jeg selv har draget at han følte det? Hvordan gå frem for å få han til å skjønne at jeg mener alvor.

Anonymkode: 536b3...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell han rett ut at du liker han?

Anonymkode: 18dcd...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du tenkt? Familiemedlem og venninne sa at jeg burde se etter bedre. Men mange såkalte bedre....de er jo enten opptatt eller liker å ligge rundt. Jeg vil ha en som jeg kan få ha litt i fred. Og det viktigste da, som jeg elsker. 

Han har tatt kontakt før, jeg trodde han tulla litt. Jeg følte det var litt upassende å få følelser for han, men de er der enda :/ 

Jeg gav han et kompliment, men da virket det som han ble småfornærmet. Som at jeg ironisk gjorde narr av utseendet hans. Han har blitt det før, han er ikke stygg heller, men han kan minne om en filmfigur :P jeg synes jo han bare er kjempesøt. Men er det fordi jeg selv har draget at han følte det? Hvordan gå frem for å få han til å skjønne at jeg mener alvor.

Anonymkode: 536b3...875

Spør om han vil finne på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du tenkt? 

Første gang det skjedde trodde jeg at jeg drømte. Etterhvert har jeg kuttet ut begrepet "liga", alternativt flyttet meg selv noen divisjoner opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmfigur? Nei det beste er nok å ha en kjæreste som er rimelig lik en selv på de fleste områder.

Anonymkode: fbe88...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det ikke er relevant for selve problemstillingen trådstarter tar opp, men likevel. Trådens overskrift gir egentlig ingen mening. Det er et forsøk på direkte oversettelse av det amerikanske uttrykket "out of my league". Uttrykket er hentet fra baseball, og spiller på organiseringen av amerikansk lagsport. Det fulle uttrykket er "she's battering out of my league". Med det menes at hun spiller i en annen liga. I USA er lagidrett organisert i forskjellige ligaer adskilt fra hverandre. Her i Europa er lagidretten organisert i en enkelt liga for hvert land, hvor hver liga er inndelt i et hierarkisk divisjonssystem med opprykk og nedrykk. Til felles har man at en liga eller en divisjon kan være inndelt i avdelinger. Her i Norge kan alle spille fotball, håndball eller ishockey i samme liga som hvem som helst ellers. Det er divisjonene som skiller de presumtivt beste fra røkla. Din lokale fotballklubb spiller i samme liga som Rosenborg, Vålerenga og Brann, men antakelig noen divisjoner lenger ned i systemet. Uttrykket er derfor ikke overførbart verken til Europa eller det norske språket. Man kan eventuelt si at en kvinne over ens divisjon tok kontakt, men en kvinne over ens liga gir logisk sett ingen mening. På norsk er det mer vanlig å snakke om at noen er av en annen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg vet det ikke er relevant for selve problemstillingen trådstarter tar opp, men likevel. Trådens overskrift gir egentlig ingen mening. Det er et forsøk på direkte oversettelse av det amerikanske uttrykket "out of my league". Uttrykket er hentet fra baseball, og spiller på organiseringen av amerikansk lagsport. Det fulle uttrykket er "she's battering out of my league". Med det menes at hun spiller i en annen liga. I USA er lagidrett organisert i forskjellige ligaer adskilt fra hverandre. Her i Europa er lagidretten organisert i en enkelt liga for hvert land, hvor hver liga er inndelt i et hierarkisk divisjonssystem med opprykk og nedrykk. Til felles har man at en liga eller en divisjon kan være inndelt i avdelinger. Her i Norge kan alle spille fotball, håndball eller ishockey i samme liga som hvem som helst ellers. Det er divisjonene som skiller de presumtivt beste fra røkla. Din lokale fotballklubb spiller i samme liga som Rosenborg, Vålerenga og Brann, men antakelig noen divisjoner lenger ned i systemet. Uttrykket er derfor ikke overførbart verken til Europa eller det norske språket. Man kan eventuelt si at en kvinne over ens divisjon tok kontakt, men en kvinne over ens liga gir logisk sett ingen mening. På norsk er det mer vanlig å snakke om at noen er av en annen klasse.

Batting. Ikke battering. 

Anonymkode: abcac...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg vet det ikke er relevant for selve problemstillingen trådstarter tar opp, men likevel. Trådens overskrift gir egentlig ingen mening. Det er et forsøk på direkte oversettelse av det amerikanske uttrykket "out of my league". Uttrykket er hentet fra baseball, og spiller på organiseringen av amerikansk lagsport. Det fulle uttrykket er "she's battering out of my league". Med det menes at hun spiller i en annen liga. I USA er lagidrett organisert i forskjellige ligaer adskilt fra hverandre. Her i Europa er lagidretten organisert i en enkelt liga for hvert land, hvor hver liga er inndelt i et hierarkisk divisjonssystem med opprykk og nedrykk. Til felles har man at en liga eller en divisjon kan være inndelt i avdelinger. Her i Norge kan alle spille fotball, håndball eller ishockey i samme liga som hvem som helst ellers. Det er divisjonene som skiller de presumtivt beste fra røkla. Din lokale fotballklubb spiller i samme liga som Rosenborg, Vålerenga og Brann, men antakelig noen divisjoner lenger ned i systemet. Uttrykket er derfor ikke overførbart verken til Europa eller det norske språket. Man kan eventuelt si at en kvinne over ens divisjon tok kontakt, men en kvinne over ens liga gir logisk sett ingen mening. På norsk er det mer vanlig å snakke om at noen er av en annen klasse.

Ikke egentlig..

Anonymkode: fbe88...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, liga faktisk. Er det sånn du klassifiserer deg? 

Han er vel da åpenbart i bedre "liga" enn disse kjekke guttene som ikke har manerer eller respekt og ligger byen rundt, selvom han evn ser ut som en "filmfigur". Du sjarmeres jo åpenbart av hvordan han ser ut så du skal ikke tro han er i noe dårligere liga enn deg selv og at andre damer ikke vil ha han. 

Liker du han så si det rett ut at du liker han og kunne tenke deg å bli bedre kjent og høre om han vil finne på noe (spesifikt) med deg! Evn først og fremst kartlegge om han er ledig ved å spørre om han er opptatt - eller ledig for en date med deg ;)

Anonymkode: e19ba...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Batting. Ikke battering. 

Anonymkode: abcac...227

Sant det. Battering gir en annen, og litt mer brutal mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig..

Anonymkode: fbe88...bf2

Du kan ha rett i at det kanskje ikke er mer vanlig. Uttrykket "skjære alle over en kam" blir ofte servert som "dra alle under en kam" og diverse andre skrudde varianter hvor betydningen egentlig faller bort. På samme måte gir det ingen mening å snakke om noen er en liga over andre. Likevel er det kanskje ikke uvanlig å uttrykke seg på den måten. Men i det norske språket er det å hevde at noen er av en annen klasse en etablert uttrykksmåte som kan brukes i samme mening som det amerikanske "out of my league".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen ekle overfladiske venner og familie du har

Det er varierende hvor pene folk er, men å fortelle noen andre at de ikke burde gå for noen fordi de ikke er pene nok? De er jo ikke engang de som skal inngå et seksuelt forhold. Er de for stygg til å snakke med da eller? Herregud

Ditt valg er det ikke. Hvis du synes han er bra nok er han bra nok

Når noen penere enn meg tar kontakt så tenker jeg ikke noe spesielt. Bare -hun er fin, håper personligheten er like bra - og ser hvordan det går

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer på hvorfor han ikke er i samme liga/klasse som deg selv? det er utseende ikke sant, hvertfal slik det kommer frem i teksten..

Men jeg blir litt usikker på om du liker ham ? synes du han er attraktiv eller bare ''søt''. For jeg tenker det er viktig at man er oppriktig interessert i hans utseende også :) hvis ikke vil jo det lyse ut av deg at du ikke syns han er dritkjekk, og bare søt liksom :) 

Hvis du syns han er kjekk så er det jo bare å si det når du føler det passer :) så vil jo han se at du mener det etterhvert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, lever du i 1950?

I 2017 blir man sammen med den man selv vil, gutt eller jente, og den man elsker. Ikke hvem foreldrene mener man skal ha.

Anonymkode: f2f98...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner menn egentlig når en dame er over deres "liga"? Virker som de fleste oppriktig mener de har krav på de peneste damene. De andre damene blir glatt oversett og "teller ikke". Når menn snakker om damer, mener de ikke alle damer, men kun de peneste. 

Anonymkode: 9c8d3...e35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner menn egentlig når en dame er over deres "liga"? Virker som de fleste oppriktig mener de har krav på de peneste damene. De andre damene blir glatt oversett og "teller ikke". Når menn snakker om damer, mener de ikke alle damer, men kun de peneste. 

Anonymkode: 9c8d3...e35

Blir de oversett da? Og hva er de "pene"? De som ikke har veldig naturlig skjønnhet men kler seg, push UP og masse sminke eller de naturlig pene som ikke nødvendigvis styler seg så opp?

Anonymkode: 536b3...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner menn egentlig når en dame er over deres "liga"? Virker som de fleste oppriktig mener de har krav på de peneste damene. De andre damene blir glatt oversett og "teller ikke". Når menn snakker om damer, mener de ikke alle damer, men kun de peneste. 

Anonymkode: 9c8d3...e35

Vet at jeg er litt sånn. 

Selvinnsikten er ikke alltid helt på topp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...