Gå til innhold

Mann med ødelagt selvbilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda! Men av egne erfaringer kan personer som er riktig så ubalanserte kan lage skrekkelig dårlig stemning når de før høre at sannheten er på vei, og det kan gjøre vondt det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff😞 Sender deg en stor klem!! Jeg er enig med det flere andre skriver her. Kanskje er det greit å snakke med en profesjonell om det for å få ryddet tankene litt om du ønsker det. Også enig i de som skriver om å få fokus bort fra henne og hennes oppførsel og over på deg og det som betyr noe i livet ditt. Selvfølgelig er det viktig å bearbeide det som har skjedd, samtidig tenker jeg at det er en hårfin balanse noen ganger mellom det, og det å komme seg videre og få fokus bort! Jeg tenker at hun allerede har tatt alt for mye av deg, tid, energi og den du er. Hun fortjener ikke at du så mye som tenker på henne lengre! Hun fortjener ikke at du er bitter eller lei deg.  Du må sikkert gå et par runder for å gjenskape egen identitet igjen? Hvem er du? Hva tror du på? Hva er verdiene dine? Hva er du god til? Forsøk også å ta initiativ til å finne på noe med gamle kompiser. Om du liker det så kan det også hjelpe å trene. Det er noe som hjelper mye på min selvtillit, det å føle seg mer fresh rett og slett.  Gjør ting du liker i hverdagen. Og husk: du er ung enda!! Det høres forresten ut som at din ex er psykisk syk og at hun har diverse personlighetsforstyrrelser. 

Anonymkode: 83a03...350

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vafle skrev:

Joda! Men av egne erfaringer kan personer som er riktig så ubalanserte kan lage skrekkelig dårlig stemning når de før høre at sannheten er på vei, og det kan gjøre vondt det også. 

.....Tror han skal klare å takle det ganske fint, jeg. Hun har vel gjort nok skade og oppstand fra før av, er bare å si Pytt-pytt, dette er jeg for god for, ignorere, tenke på noe annet!

Tenke på hva man skal ha til middag :) Tenke på mennesker som får deg til å smile. På de som heier på deg og støtter deg. På kul musikk som får deg til å dænse litt! 

All fokus bort fra skadelig person - det er du sterk nok til ts! 

Anonymkode: 3d4f3...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff😞 Sender deg en stor klem!! Jeg er enig med det flere andre skriver her. Kanskje er det greit å snakke med en profesjonell om det for å få ryddet tankene litt om du ønsker det. Også enig i de som skriver om å få fokus bort fra henne og hennes oppførsel og over på deg og det som betyr noe i livet ditt. Selvfølgelig er det viktig å bearbeide det som har skjedd, samtidig tenker jeg at det er en hårfin balanse noen ganger mellom det, og det å komme seg videre og få fokus bort! Jeg tenker at hun allerede har tatt alt for mye av deg, tid, energi og den du er. Hun fortjener ikke at du så mye som tenker på henne lengre! Hun fortjener ikke at du er bitter eller lei deg.  Du må sikkert gå et par runder for å gjenskape egen identitet igjen? Hvem er du? Hva tror du på? Hva er verdiene dine? Hva er du god til? Forsøk også å ta initiativ til å finne på noe med gamle kompiser. Om du liker det så kan det også hjelpe å trene. Det er noe som hjelper mye på min selvtillit, det å føle seg mer fresh rett og slett.  Gjør ting du liker i hverdagen. Og husk: du er ung enda!! Det høres forresten ut som at din ex er psykisk syk og at hun har diverse personlighetsforstyrrelser. 

Anonymkode: 83a03...350

Enig! 

Kjempestor klem til deg ts! Stå på :tommel: Styrke kommer innenfra

Anonymkode: 3d4f3...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Det er ikke deg det er noe galt med, og det virker som at du innser det selv, så da er du allerede kommet langt på vei 🙂

Slike mennesker er farlige. Livsfarlige. 

Jeg har selv blitt utsatt for dette fra mennesker i nær relasjon til meg, og det gikk lang tid før jeg forsto at det ikke var meg det var noe galt med.

Jeg hadde en lang periode der jeg ikke orket vise meg ute, følte alle så ned på meg. Var totalt psykisk nedbrutt. Jeg sliter fortsatt med selvbildet. Føler meg fort mislykket, lite verdt... 

Men jeg har på en måte funnet meg selv igjen, og blitt sterkere. Jeg har jobbet mye med meg selv, tatt bevisste valg mtp hvem jeg ønsker å være. Jeg lar ikke noen trå over mine grenser, og jeg sier alltid det jeg mener. Jeg skal tørre å være meg selv, på godt og vondt. De som kjenner meg setter pris på meg som jeg er, og de som ikke kan ta meg som jeg er, har ikke noe i mitt liv å gjøre.

Jeg har nå kuttet personen fullstendig  ut av mitt liv. Aldri skal noen få tråkke på meg igjen, jeg er for god for det.

Og det er du også ❤

Lykke til 🙂🙂🙂

Endret av mimoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen råd og erfaringer?

Anonymkode: 8c045...e98

Dessverre..men skal følge tråden din da jeg lurer på det samme som deg. Jeg er også et vrak, dog kvinne som har vært med en sånn mann som henne.

Anonymkode: b9289...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Minesveiper skrev:

Hun høres syk ut ts. Ville gjort som noen over påpeker og ta vare på eventuelle meldinger og lignende. Et eventuelt problem i fremtiden er at eksen din kommer til å "hjernevaske" datteren din og få deg til å fremstå som den onde. Jeg har sett det skjer før.

De fleste barn ser hva som skjer og hvem som er syke av foreldrene. Heldigvis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bør menn i slike forhold snakke med?

 

Anonymkode: bac48...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes flere av kommentarene der var ganske vanlige og harmløse. Lista di er ingenting forhold til hva jeg har fått høre fra menn jeg har vært i forhold med, så kanskje på tide å jobbe med hvordan du lar kritikk og andres meninger på virke deg?

For å få økt selvbilde hjelper det med en total makeover, få ny sveis eller hårfarge, bytt ut klesskapet, vær mer sosial, bli med på quizzer og lignende du kan få poeng i, si til deg selv du er bra nok, start på yoga og begynn å føl deg fantastisk i kropp og sjel, da kommer selvbildet :)

Anonymkode: aac4e...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes flere av kommentarene der var ganske vanlige og harmløse. Lista di er ingenting forhold til hva jeg har fått høre fra menn jeg har vært i forhold med, så kanskje på tide å jobbe med hvordan du lar kritikk og andres meninger på virke deg?

For å få økt selvbilde hjelper det med en total makeover, få ny sveis eller hårfarge, bytt ut klesskapet, vær mer sosial, bli med på quizzer og lignende du kan få poeng i, si til deg selv du er bra nok, start på yoga og begynn å føl deg fantastisk i kropp og sjel, da kommer selvbildet :)

Anonymkode: aac4e...e0d

Kanskje det like gjerne er du som kan tilpasse deg en verden hvor 28/29 av oss synes slike kommentarer er altfor drøye? Enten har du nok uvanlig tykk hud eller er uvanlig selvutslettende?

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, innlegget ditt ga meg faktisk frysninger. Håper seriøst du har gode baktanker med dette og at innlegget kan mistolkes. Min første tanke var nemlig Er du sånn som eksen hans, og ønsker ikke at det skal komme ut?".. *Grøsse* Håper jeg tar feil.

Renger med greia er at man må være forsiktig med hvem jeg snakker med, fordi mange ikke vil tro det. De fleste "sånne" fremstår jo sjarmerende, hyggelige osv utad.

Jeg var sammen med en som psykisk mishandlet meg. Det er det veldig, veldig få som vet. Mange syntes han var den mest fantastiske mannen ever, at han måtte jeg virkelig ikke gi slipp på, han var så trivelig, høflig, omtenksom.... For dem ja. Når bare vi to var sammen var han en tyrann. Ikke hele tida, men oftere og oftere på slutten.

Jeg skammet meg og følte meg dum som var sammen med han så lenge.

Det er vanskelig å snakke om. Man kan bli dømt.. "Hvorfor fant du deg i det? Du virker ikke helt god som ble værende lenge i det forholdet" er ikke ting folk sier, men man kan nesten se at det er noe sånt de tenker. Ei jeg jobber med (som ikke vet hva jeg gjennomgikk) snakket om et par hun kjente. Dama ble banka, men fortsatte å være sammen med fyren. Min kollega sa at hun egentlig oppfattet denne dama som intelligent, men bla bla.... og tilslutt sa hun at folk som henne ikke fortjener bedre da, det er de selv som utsetter seg for dritten liksom... Man må drite i hva folk mener egentlig. De som betyr noe, vil i hvert fall prøve å forstå. De vil ikke dømme.

En annen ting er at om man snakker om det, og noen som hører det, sier hva man har sagt til eksen.. Så kan hun gjøre det hun kan for å få han til å fremstå som den som ikke var bra. Husker jeg var redd for at han kanskje hadde løyet til sine kjente, fått meg til å se ut som den stygge ulven som forlot han ganske plutselig (sett utenfra). Men da jeg faktisk møtte folk, så virket det som at folk forsto. Flere enn jeg trodde, visste nok hva slags type han var. Jeg var nok ikke første dame han var sånn mot.

Jeg sliter fortsatt. Synes det er vanskelig å vite hva som er normalt og akseptabelt, og hva som ikke er bra/sunt. Jeg tar ikke spøker like godt som før. Jeg tar meg selv mer høytidelig enn før på en del måter. Er så opptatt av å ikke bli tråkket på, at jeg selv går for langt i å få igjennom mine behov. Er opptatt av å vise hvor skapet skal stå/at jeg ikke lar meg pille på nesa, det blir for mye noen ganger. Jeg er generelt for mistroisk. Overreagerer, og forstår det ikke selv der og da. Jeg tror ikke like mye på fine ord lenger. Jeg er veldig vàr på handlinger og kroppsspråk, og overtenker.

Jeg gikk til psykolog ganske lenge. Fikk mer tro på meg selv, selv om jeg egentlig alltid har hatt det. Tankene og følelsene samsvarte bare veldig dårlig med hvordan jeg handlet.

Anonymkode: b5200...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrine-Therese
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, innlegget ditt ga meg faktisk frysninger. Håper seriøst du har gode baktanker med dette og at innlegget kan mistolkes. Min første tanke var nemlig Er du sånn som eksen hans, og ønsker ikke at det skal komme ut?".. *Grøsse* Håper jeg tar feil.

Når man har vært utsatt for sånne mennesker så trenger man all den hjelpen man kan få. Han trenger å snakke ut, være sint, være skuffa, få opp selvtilliten sin, få forståelse, få innblikk, råd og støtte fra andre. Han skal ikke "være redd", han skal stå opp for seg selv og ta tak i livet sitt!

Anonymkode: 9f231...6dd

Hva om det var ment som "Vær forsiktig med hvem du snakker det så de ikke bruker det mot deg?"...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Det er ingenting galt med å oppsøke en psykolog.
En god del av oss trenger av og til noen å prate med..
Noen føler det er enklere å åpne opp hos en psykolog og dermed blir det enklere å åpne seg opp hos andre =) 

Dra til en psykolog du.
Psykisk vold ødelegger psyken litt og litt.
Jeg ønsker deg lykke til TS.

Og husk;
Slike folk som exen din, er ikke noe å samle på! Det er bra du kom deg ut av forholdet =) 
Bruk tiden framover å "heale" deg selv og vær stolt over at du har kommet deg ut av ett dårlig forhold..
Bort med heksa, inn med lykke =)  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katrine-Therese

Til TS..  
 

Veldig leit å lese om. Jeg begriper ikke hvordan et menneske kan behandle et annet på den måten. Hun må selv ha et hav av indre problemer, og jeg håper også hun får hjelp, eller på mirakuløst vis forandrer seg. :(

Har verken råd eller erfaring som jeg føler er av verdi, men ønsker bare som andre her inne å vise medfølelse og si at dette virkelig virkelig ikke er greit, og at jeg håper du snart finner tilbake til deg selv.

Og gratulerer som far :hjerte:

Mange klemmer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrine-Therese
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes flere av kommentarene der var ganske vanlige og harmløse. Lista di er ingenting forhold til hva jeg har fått høre fra menn jeg har vært i forhold med, så kanskje på tide å jobbe med hvordan du lar kritikk og andres meninger på virke deg?

For å få økt selvbilde hjelper det med en total makeover, få ny sveis eller hårfarge, bytt ut klesskapet, vær mer sosial, bli med på quizzer og lignende du kan få poeng i, si til deg selv du er bra nok, start på yoga og begynn å føl deg fantastisk i kropp og sjel, da kommer selvbildet :)

Anonymkode: aac4e...e0d

Vet ikke hva jeg skal si..  annet enn at det var veldig leit å lese de kommentarene der, hvis det var ment helt seriøst. 

 
Hva forsøker du å oppnå? Et hardt hjerte uten følelser? Et hjerte som stenger alt ute slik at man slipper å virkelig forholde seg til det gode eller vonde? Med kjærlighet kommer også sårbarhet, sorg osv.  .. og får man for mye av det vonde , ja da er det kanskje lett å ty til den overfladiske løsningen. Sette opp en murvegg utenfor sitt eget hjerte, og male et nytt ett på det.

Og det at du har opplevd det samme og til og med verre rettferdiggjør ingenting.. det er snakk om hans opplevelse, og den må respekteres.. 

 

Endret av Katrine-Therese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom frem til at psykologtimer ikke kunne skade, har bestilt time hos fastlegen. 

Tusen takk! Ts

Anonymkode: 8c045...e98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her tenker jeg veldig på hva som har skjedd mellom dere jeg, hvorfor de kommentarene kom. Altså saken her har nok 2 sider. Så vil ikke komme med noen råd til deg uten å ha alle fakta enn skjellsord osv.  Er du lat? Lyver du ofte? Hører du etter i en samtale? Tenker du bare på deg selv når dere har sex? Hjelper du til i hjemmet? Hun virker frustrert og det kommer til utløp i disse kommentarene slik jeg ser det fra hennes ståsted pga det har virkelighet i seg. Dere burde uansett ikke være sammen, og begge burde lære seg å sette grenser for seg selv og hvordan man blir behandlet istedenfor å la det skure og gå til det ender i slike kommentarer og kritikk.  Du burde uansett jobbe med hvem du vil være og kanskje snakke med noen om det. 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg veldig på hva som har skjedd mellom dere jeg, hvorfor de kommentarene kom. Altså saken her har nok 2 sider. Så vil ikke komme med noen råd til deg uten å ha alle fakta enn skjellsord osv.  Er du lat? Lyver du ofte? Hører du etter i en samtale? Tenker du bare på deg selv når dere har sex? Hjelper du til i hjemmet? Hun virker frustrert og det kommer til utløp i disse kommentarene slik jeg ser det fra hennes ståsted pga det har virkelighet i seg. Dere burde uansett ikke være sammen, og begge burde lære seg å sette grenser for seg selv og hvordan man blir behandlet istedenfor å la det skure og gå til det ender i slike kommentarer og kritikk.  Du burde uansett jobbe med hvem du vil være og kanskje snakke med noen om det. 

Anonymkode: dbc20...439

Tuller du? I hvilket univers har man lov til å skjelle ut kjæresten på den måten?

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? I hvilket univers har man lov til å skjelle ut kjæresten på den måten?

Anonymkode: 9c173...1d7

Tuller du? Finnes vel flere sider av en sak og årsakssammenheng med stygge kommentarer. 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Finnes vel flere sider av en sak og årsakssammenheng med stygge kommentarer. 

Anonymkode: dbc20...439

Nei, enkelte ting er ulovlig. Det er ikke ulovlig å være lat. Det er ulovlig å skjelle ut folk.

Ikke bare avviker din oppfatning fra de fleste andre her, men også fra norsk lov.

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...