Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

1 time siden, Honey Dew skrev:

Feilskriving er jo pensum på den skolen

Jeg tror norskundervisning er valgfag. Og ikke et veldig populært et...

Anonymkode: 7f552...c2c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tråd på den nye kvinnebevegelse gruppen hvor de diskuterer barn og sukker. Trådstarter mener det er rart at foreldre gir barna sukker (godteri) uten at barna selv ber om det. Ca 90% av kommentarfeltet er uenige og mener det er viktig at barna koser seg...

jeg tror ikke de er klar over hvor mye overvekt og diabetes det er blant barn i dag. Sukker er ren gift. Forstår ikke at man gir sukker til barna og lærer dem opp at man skal spise godteri hver lørdag... selføgelig alt med måte, men jeg har sett foreldre som putter is i munnen må småbarn, som det var barnemat...

Er masse forskning på dette området, og mange artikler hvor spesialister uttaler seg. Er bare å lese hvis man virkelig mener barn skal kose seg ofte med søtsaker 

Endret av jentefranorge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Mannen min sliter med store kviser på ryggen. Hva kan han gjøre med de?

For å si det sånn: 

1. Det var et jævla ulekkert bilde.

2. Hun tok til vett og slettet hele innlegget etter mange kommentarer på utlevering. 

 

Men likevel, hallo? Blir helt matt over hva folk skal legge ut under fylt navn. Enda verre er det når de har ganske så åpen profil i tillegg...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2018 den 12.16, jentefranorge skrev:

tråd på den nye kvinnebevegelse gruppen hvor de diskuterer barn og sukker. Trådstarter mener det er rart at foreldre gir barna sukker (godteri) uten at barna selv ber om det. Ca 90% av kommentarfeltet er uenige og mener det er viktig at barna koser seg...

jeg tror ikke de er klar over hvor mye overvekt og diabetes det er blant barn i dag. Sukker er ren gift. Forstår ikke at man gir sukker til barna og lærer dem opp at man skal spise godteri hver lørdag... selføgelig alt med måte, men jeg har sett foreldre som putter is i munnen må småbarn, som det var barnemat...

Er masse forskning på dette området, og mange artikler hvor spesialister uttaler seg. Er bare å lese hvis man virkelig mener barn skal kose seg ofte med søtsaker 

Barnediabetes kommer ikke av kosthold. Ved type 1, slutter bukspyttkjertelen helt å produsere insulin

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Barnediabetes kommer ikke av kosthold. Ved type 1, slutter bukspyttkjertelen helt å produsere insulin

Anonymkode: 473f4...f62

Nå var ikke det poenget, barn utvikler livsstilsrelatert  diabetes i større grad nå enn før, Pga dårlig kosthold. Eller at unge voksne utvikler diabetes Pga dårlig kosthold som barn og unge.  

Sukker i seg selv er gift, mange forskere sier at hadde sukker blitt oppdaget i dag hadde det ikke blitt lovlig.

Endret av jentefranorge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jentefranorge skrev:

Nå var ikke det poenget, barn utvikler livsstilsrelatert  diabetes i større grad nå enn før, Pga dårlig kosthold. Eller at unge voksne utvikler diabetes Pga dårlig kosthold som barn og unge.  

Sukker i seg selv er gift, mange forskere sier at hadde sukker blitt oppdaget i dag hadde det ikke blitt lovlig.

Kan du henvise til seriøs, vitenskapelig forskning på det siste der?

Det er mange diabetikere som er glad for at sukkerholdige varer er i butikkhyllene i tilfelle lavt blodsukker

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du henvise til seriøs, vitenskapelig forskning på det siste der?

Det er mange diabetikere som er glad for at sukkerholdige varer er i butikkhyllene i tilfelle lavt blodsukker

Anonymkode: 473f4...f62

Men hallo, kom du inn i denne tråden for å avspore eller bidra med noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinneforum lagt ned? Det skjer ingenting der, og ikke kan man starte nye tråder

Anonymkode: 09a29...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinneforum lagt ned? Det skjer ingenting der, og ikke kan man starte nye tråder

Anonymkode: 09a29...5e3

De "venter på ny admin" og prøver å få alle over i Kvinnebevegelsen. Tviler på at det skjer.  Synd, for jeg synes Kvinneforum var et bedre forum enn f.eks Hønehjørnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneforum skal legges ned. Er det noen som vet hva alt det dramaet gjaldt? Nå må vi over til kvinnebevegelsen

Anonymkode: 09a29...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinneforum skal legges ned. Er det noen som vet hva alt det dramaet gjaldt? Nå må vi over til kvinnebevegelsen

Anonymkode: 09a29...5e3

Lurer på det samme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig spesielt, heile opplegget.

Admins har altså bestemt at Kvinneforum skal slettes, og at dei skal ha ei ny gruppe med nytt (og himla teit) namn, med samme reglar, adminteam og medlemmar. Så omtrent same gruppe, men nytt namn. Dei vil ikkje gje Kvinneforum-gruppa til nokon andre som ønsker å drive den, og seier stadig vekk at dei sit på "annan info" enn medlemmane gjer (kva i alle dagar kan dette vere som gjer at det er SÅ viktig å slette gruppa i staden for å sette inn nokon nye admins, for så å melde seg sjølv ut av gruppa?).

I tillegg seier dei stadig vekk at slettinga av gruppa er noko medlemmane ikkje har noko med, så dei treng ikkje uttale seg om det. Neivel, men kva er grupa utan medlemmane sine? Kjenner eg har så lite lyst å melde meg inn i den andre gruppa, men spørs om eg klarar å la være...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Amantheia skrev:

Syns det er veldig spesielt, heile opplegget.

Admins har altså bestemt at Kvinneforum skal slettes, og at dei skal ha ei ny gruppe med nytt (og himla teit) namn, med samme reglar, adminteam og medlemmar. Så omtrent same gruppe, men nytt namn. Dei vil ikkje gje Kvinneforum-gruppa til nokon andre som ønsker å drive den, og seier stadig vekk at dei sit på "annan info" enn medlemmane gjer (kva i alle dagar kan dette vere som gjer at det er SÅ viktig å slette gruppa i staden for å sette inn nokon nye admins, for så å melde seg sjølv ut av gruppa?).

I tillegg seier dei stadig vekk at slettinga av gruppa er noko medlemmane ikkje har noko med, så dei treng ikkje uttale seg om det. Neivel, men kva er grupa utan medlemmane sine? Kjenner eg har så lite lyst å melde meg inn i den andre gruppa, men spørs om eg klarar å la være...

Det er vel hu som opprettet gruppen som ikke vil gi den videre? Men lykke til med sletting tenker heg.. når de må slette 21tusen medlemmer en og en før selve gruppen kan slettes 😆

Anonymkode: 4c1bf...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste med den nye kvinneforumgruppa er at reglene ligger i ett Google doc som hvem som helst kan redigere. Frister litt å endre reglene i løpet av natten... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bondenisse skrev:

Det aller beste med den nye kvinneforumgruppa er at reglene ligger i ett Google doc som hvem som helst kan redigere. Frister litt å endre reglene i løpet av natten... 

Gjør det. GJØR DET!!!

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det. GJØR DET!!!

Anonymkode: 473f4...f62

Men da mister jeg sannsynligvis en av mine favorittprokrastrineringsaktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melde meg inn i denne kvinnebevegelse gruppen. Updates derifra

- masse drama med navnet. Var først kvinnebevegelsen, deretter ble det kvinnehjørnet etter avstemning. Dette likte ikke resten av gruppemedlemmene (var herming etter hønehjørnet) og det ble liv og hoi. Alle kom med forslag og ny avstemning ble gjort. Ser ut som «frustrerte fruer» ble vinner og blir nok det nye navnet. Meldmemne mente alle hadde rettighet å være med å bestemme navnet....

- det har vært en del klager at Norge ikk hadde nasjonalt ID. Trådstarter nektet å betale 300 kr for bankkort med ID, så hun gikk heller rundt med passet i påvente på nasjonal ID (jeg synes mange av medlemmene er ekstremt gjerrige)

- ei annen skrev at det var grusomt av sykehusene å sende brev i post med personnr. Hun var livredd noen skulle stjele posten hennes og deretter identitetstyveri. Hun ville heller ikke skaffe seg elektronisk postkasse. Og lås på postkassen var uaktuelt,fordi det var sykehusets feil posten ble sendt med personnr haha, og da var det ikke hennes jobb å skaffe seg lås ....

-spørsmål hvor mye folk brukte i året på klær, de fleste svarte 0-300kr i ÅRET. Klær var så dyrt haha. Forøvrig var spørsmålet i mnd, ikke i året.

Endret av jentefranorge
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poppie skrev:

Jeg lever fremdeles i håpet om at noen skal ta over Kvinneforum igjen.

Hadde eit håp om at nokon skulle lage ei ny gruppe, med Kvinneforum som namn, og poste i kommentarane til innlegget om at gruppa skal slettes. Hadde blitt gruppekrig :fnise: Eller så hadde vel kommentaren blitt sletta rimelig fort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...