Gå til innhold

Hva skjer med vanlig folkeskikk på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt denne appen et halvt års tid og synes det virker som den påvirker mange i en negativ retning hva gjelder folkeskikk og normal høflighet.

At en samtale med en man ikke har møtt dør ut og at man ikke svarer på den siste meldingen, er vel ikke så rart. Kanskje ikke heller at man ikke svarer på alle "hei"-meldingene man får. Selv prøver jeg å gjøre det, men ett eneste ord tyder vel på at man kan ha sendt det til alle andre matcher og ikke legger så mye i det.

Men hva med de man avtaler date med og som bare ikke dukker opp, de man har vært på date med som bare slutter å svare og ikke gidder å skrive "det var hyggelig, men jeg er dessverre ikke interessert i å møtes igjen" og lignende. Nå har jeg hørt flere historier fra venninner som opplever dette. Ødelegger Tinder folkeskikken? Eller er datinglivet like beinhardt og upersonlig utenfor datingappene?

Anonymkode: e9f3a...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror at for de som har enkelt for å få dates via tinder så ødelegger dette mye. Jeg har flere venner av meg der daten til stadighet ikke gidder å møte opp til avtalt date, svarer dem ikke for så å slette de, bare droppe å svare på meldinger, eller bare sletter dem med en gang etter de har sendt første melding. Den siste der kan jeg skjønne hvis det er en dårlig første melding, men det andre der er bare slemt gjort.

Anonymkode: 7fb8d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sånn når utvalget blir for stort, det er for enkelt å velge en som har penere bilder eller lignende. Det å dra på date er ikke forbundet med spenning og jakt lenger.

Anonymkode: 4c5ea...614

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre blir det når man overfører samme oppførsel til folk fra egen vennekrets. Dem bør du ikke ta for gitt.

Anonymkode: f9cd9...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er virkelig ikke bra. Den gjør om ekte mennesker til et produkt. Alle tenker kun på hva de kan få og vil ha, men aldri på hva de har å tilføre/gi. Noe som de også tar med seg videre i det daglige liv. Menneskeverdien synker og folk blir mer kyniske. 

Hva med den å behandle andre slik en selv ønsker å bli behandlet? Det ligger mye i dette. Om en løk av en Tinderfyr velger å være douche, så vil han etter hvert slite med sine handlinger. Den dagen har han selv satt ned sin egen verdi som menneske (kan så klart være en hun også) og en ond spiral er igang. Istedenfor å gjøre det riktige og trekke standarden opp, så velger for mange å dra sin egen standard ned. 

Anonymkode: 98468...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fortsatt slik at 99,9999% av datene ender med bomtur så skjønner jeg at langtidsbrukere av Tinder o.l. ikke bryr seg filla om en date til eller fra.

Å ha den minste kontakt etter at magefølelsen sier at motparten er under seg i status-rangering, er for mange altfor slitsomt i dag.

Kanskje ser det hele ut som likestilling i praksis? Jeg har i hvertfall inntrykk av at kg-datings damene klager på at de sjeldent får ekstra oppmerksomhet eller unødvendig oppvarting på tinder.

Anonymkode: df1f6...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i hvertfall inntrykk av at kg-datings damene klager på at de sjeldent får ekstra oppmerksomhet eller unødvendig oppvarting på tinder.

Anonymkode: df1f6...b15

Jeg fikk for mye der og også på OKCupid hvor jeg beveget meg til. Problemet er jo at det er kun utseendebasert, ikke en kjeft som gidder å lese skrift og vil helst bare ha ei å ha sex med. Så jeg droppet det og fant meg heller en her inne - godt valg for min del må jeg si! :) 

Anonymkode: ec4fb...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de mennene som du vil date har også 10 andre kvinner de kan date, så det spiller ingen rolle om de dropper deg og den date fordi de hadde noe bedre å finne på, de går bare på en annen date med en ny jente neste dag, eller senere på kvelden hvis de gidder. Jenter velger seg top 10% gutter på tinder, så disse blir nedrent av interesse, så da er det ikke særlig rart at de ikke bryr seg om en og annen jente, de har jo flust å velge i.

Anonymkode: dd9e6...3ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er fortsatt slik at 99,9999% av datene ender med bomtur så skjønner jeg at langtidsbrukere av Tinder o.l. ikke bryr seg filla om en date til eller fra.

Å ha den minste kontakt etter at magefølelsen sier at motparten er under seg i status-rangering, er for mange altfor slitsomt i dag.

Kanskje ser det hele ut som likestilling i praksis? Jeg har i hvertfall inntrykk av at kg-datings damene klager på at de sjeldent får ekstra oppmerksomhet eller unødvendig oppvarting på tinder.

Anonymkode: df1f6...b15

Huhei. Du er akkkurat en sånn surpomp jeg tenker på når jeg skrev om forkastelige menn på Tinder ;) 

For det første snakker du andre ned. Hva har DU å tilby? Antagelig ikke så mye og ergo stikker du. Du er redd for å bli ferska. Det er faktisk en stor realitet på Tinder og generelt i dagens datingsituasjon. 

Og det at damene klager på tinder, er ikke pga mangel på oppmerksom. Men typen oppmerksomhet. Det et det det er snakk om. Vi gidder da virkelig ikke å chatte om kuken din :P vi ser an mennesket først før vi vil vite noe om den. Men her bommer mange menn veldig og skriver helst kun med kuken. Kuken er totalt ubrukelig om den er festa på en ubrukelig douche ;) 

Så ja vi savner høflige, normale menn med sosiale antenner på Tinder. Men det virker som alle drar frem den skitne grisen i seg så fort de logger inn på Tinder. Vi er ikke fremmed for å bruke appen for sex, men ekle griser vil vi aldri ha. Noen sinne. 

Anonymkode: 98468...bea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huhei. Du er akkkurat en sånn surpomp jeg tenker på når jeg skrev om forkastelige menn på Tinder ;) 

For det første snakker du andre ned. Hva har DU å tilby? Antagelig ikke så mye og ergo stikker du. Du er redd for å bli ferska. Det er faktisk en stor realitet på Tinder og generelt i dagens datingsituasjon. 

Og det at damene klager på tinder, er ikke pga mangel på oppmerksom. Men typen oppmerksomhet. Det et det det er snakk om. Vi gidder da virkelig ikke å chatte om kuken din :P vi ser an mennesket først før vi vil vite noe om den. Men her bommer mange menn veldig og skriver helst kun med kuken. Kuken er totalt ubrukelig om den er festa på en ubrukelig douche ;) 

Så ja vi savner høflige, normale menn med sosiale antenner på Tinder. Men det virker som alle drar frem den skitne grisen i seg så fort de logger inn på Tinder. Vi er ikke fremmed for å bruke appen for sex, men ekle griser vil vi aldri ha. Noen sinne. 

Anonymkode: 98468...bea

De færreste mennene som klager over dårlige resultat er ikke grisegutter som sender penisbilder på første melding. Det er menn som har gjennomsnittsutseende eller lavere. Det er bare at du legger merke  til griseguttene og husker dem bedre

Hvis du får skitne meldinger er det sannsynligvis troll , over 40 og jomfru eller fra noen som faktisk er fin nok til å ha suksess med å gå direkte. Jo kjekkere fyren er jo færre vil stemple han som creep

De kan f.eks sende : pule?(heller mer oppfinnsomme spennende setninger, men du skjønner tegninga) til ti jenter. Kanskje 3 svarer surt, 4 svarer ikke og 3 er interessert

Hadde det aldri gitt resultat hadde de sluttet

http://www.tinderseduction.com/male-model-tinder-case-study/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for mye der og også på OKCupid hvor jeg beveget meg til. Problemet er jo at det er kun utseendebasert, ikke en kjeft som gidder å lese skrift og vil helst bare ha ei å ha sex med. Så jeg droppet det og fant meg heller en her inne - godt valg for min del må jeg si! :) 

Anonymkode: ec4fb...540

Hvordan møtte du noen her inne? 

Anonymkode: 68d63...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huhei. Du er akkkurat en sånn surpomp jeg tenker på når jeg skrev om forkastelige menn på Tinder ;) 

For det første snakker du andre ned. Hva har DU å tilby? Antagelig ikke så mye og ergo stikker du. Du er redd for å bli ferska. Det er faktisk en stor realitet på Tinder og generelt i dagens datingsituasjon. 

Og det at damene klager på tinder, er ikke pga mangel på oppmerksom. Men typen oppmerksomhet. Det et det det er snakk om. Vi gidder da virkelig ikke å chatte om kuken din :P vi ser an mennesket først før vi vil vite noe om den. Men her bommer mange menn veldig og skriver helst kun med kuken. Kuken er totalt ubrukelig om den er festa på en ubrukelig douche ;) 

Så ja vi savner høflige, normale menn med sosiale antenner på Tinder. Men det virker som alle drar frem den skitne grisen i seg så fort de logger inn på Tinder. Vi er ikke fremmed for å bruke appen for sex, men ekle griser vil vi aldri ha. Noen sinne. 

Anonymkode: 98468...bea

Uff for en dobbelmoral. De høfflige og normale blir friendzonet i hytt og pine og valgt vekk framfor drittsekker og "bad boys". Disse bad boysene kan til å med starte meldinger med griseri og likavell komme igjennom

Anonymkode: 25ea5...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sykkelkopp skrev:

De færreste mennene som klager over dårlige resultat er ikke grisegutter som sender penisbilder på første melding. Det er menn som har gjennomsnittsutseende eller lavere. Det er bare at du legger merke  til griseguttene og husker dem bedre

Hvis du får skitne meldinger er det sannsynligvis troll , over 40 og jomfru eller fra noen som faktisk er fin nok til å ha suksess med å gå direkte. Jo kjekkere fyren er jo færre vil stemple han som creep

De kan f.eks sende : pule?(heller mer oppfinnsomme spennende setninger, men du skjønner tegninga) til ti jenter. Kanskje 3 svarer surt, 4 svarer ikke og 3 er interessert

Hadde det aldri gitt resultat hadde de sluttet

http://www.tinderseduction.com/male-model-tinder-case-study/

 

Jeg ga et godt tips til "gjennomsnittsmannen" litt lengre opp. Og jeg selv, inkludert mine venninner, vil alle ha en gjennomsnittsmann. En helt normal mann med et normalt utseende. 

En kjekk hunk er ofte kun et trofé. Kjekkaser er gjerne ubrukelige som kjærestemateriale. 

Jeg kjenner mange flotte menn med integritet. Men de er ikke på Tinder heller gitt. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff for en dobbelmoral. De høfflige og normale blir friendzonet i hytt og pine og valgt vekk framfor drittsekker og "bad boys". Disse bad boysene kan til å med starte meldinger med griseri og likavell komme igjennom

Anonymkode: 25ea5...44e

Friendzona er det kun noe noen menn har funnet opp for å kunne gi damer skylda for at de ikke har noe å tilby. Det vaset du ramser opp her er bull shit!! Les og hør hva vi damer sier om nice guys, friendzone og badboys. Det eksisterer ikke. Verden er ikke så sorthvit at man enten er snill eller slem. Jeg kjenner jeg blir helt oppgitt av å lese det du skriver. Våkn opp!! 

Anonymkode: 98468...bea

Endret av sofie777
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga et godt tips til "gjennomsnittsmannen" litt lengre opp. Og jeg selv, inkludert mine venninner, vil alle ha en gjennomsnittsmann. En helt normal mann med et normalt utseende. 

Anonymkode: 98468...bea

Jeg kan love deg at de som klager over dårlig suksess på tinder har prøvd å være snill og grei i stedet for grisete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
10 timer siden, Sykkelkopp skrev:

De færreste mennene som klager over dårlige resultat er ikke grisegutter som sender penisbilder på første melding. Det er menn som har gjennomsnittsutseende eller lavere. Det er bare at du legger merke  til griseguttene og husker dem bedre

Hvis du får skitne meldinger er det sannsynligvis troll , over 40 og jomfru eller fra noen som faktisk er fin nok til å ha suksess med å gå direkte. Jo kjekkere fyren er jo færre vil stemple han som creep

De kan f.eks sende : pule?(heller mer oppfinnsomme spennende setninger, men du skjønner tegninga) til ti jenter. Kanskje 3 svarer surt, 4 svarer ikke og 3 er interessert

Hadde det aldri gitt resultat hadde de sluttet

http://www.tinderseduction.com/male-model-tinder-case-study/

 

Hva er poenget her?

En pen mann som tilbyr sex får sex?

Akkurat som at ei pen dame som tilbyr sex også får sex? 

Er du virkelig sjokkert over at damer også vil ha casual sex med noen de anser som sexy? 

...er dette virkelig... "nyheter" ..?..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg kan love deg at de som klager over dårlig suksess på tinder har prøvd å være snill og grei i stedet for grisete

Jepp ergo går jeg for den vanlige gjennomsnittsmannen fordi kjekkasene oftest er de største grisene ;) 

Men mange vanlige menn failer big time med bilder. Ofte har de forsøkt å virke mystiske ved ikke å smile på bildene. Men de ser bare ut som gretne furtetryner. Og så har de bilder av bilen sin eller en motorsykkel. Why? Just why?? Jeg vil se personen. Jeg vil ha et inntrykk av han og om han kan ha humor og livsglede. Ikke vite om han kjører BMW og synes det er kult å se grinete ut :P 

Anonymkode: 98468...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråd og innlegg er ryddet for brukerdebatt og svar til dette

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke alle dere som møter så mye rart på Tinder :klo: 

Jeg er veldig kritisk til hvem jeg matcher med, alle jeg har skrevet med har vært hyggelige. Hadde vel totalt 20 match, så sluttet jeg å sveipe da jeg ikke hadde behov for å ha flere. De jeg ikke følte kjemi med eller samtalen døde ut fjernet jeg (de jeg ikke ville snakke mer med, men som snakket mer med meg sa jeg ifra før keg slettet).

Har vært på 3 tinder dater totalt. Han ene datet jeg en periode før vi ble enige om at vi ikke passet sammen, men har ikke noe vondt å si om han. Date to ville jeg ikke møte igjen da jeg ikke følte noe tiltrekning. Og date tre er jeg med fremdeles :) Alle ordentlige og skikkelige menn. Bare hver litt bevisst på hvirdan han fremstiller seg, hva han skriver, hvordan han svarer osv. Det er egentlig ganske lett å lese andre mennesker!

Anonymkode: 19cd5...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva er poenget her?

En pen mann som tilbyr sex får sex?

Akkurat som at ei pen dame som tilbyr sex også får sex? 

Er du virkelig sjokkert over at damer også vil ha casual sex med noen de anser som sexy? 

...er dette virkelig... "nyheter" ..?..?

Litt overrasket over at fremgangsmåten fungerte så bra. Han burde postet noe om hvor mange som avviste han. Vel, nå vet man i alle fall hvorfor menn sender dickpics.

 

Anonymkode: 4c907...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva er poenget her?

En pen mann som tilbyr sex får sex?

Akkurat som at ei pen dame som tilbyr sex også får sex? 

Er du virkelig sjokkert over at damer også vil ha casual sex med noen de anser som sexy? 

...er dette virkelig... "nyheter" ..?..?

Det er dobbeltmoralen

Menn som blir stemplet som grisete creepy idioter med mindre de er meget kjekke - selv med akkurat samme oppførsel

det er ikke nyheter nei... 

Poenget er dritten som kastes mot menn som eneste forskjellen med er er at de er mindre kjekke

Såklart kan du si nei, men det er ikke det det er snakk om her

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...