Gå til innhold

Folk som alltid havner i drama, men alltid skylder på andre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tenker egentlig sånne folk som alltid skylder på alle andre. Jeg tenker spesielt på sånne folk som alltid gjør nøyaktig det samme som de beskylder andre for. Donald Trump type mennesker. 

 

Anonymkode: 08df6...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror noen folk rett og slett liker drama og trenger det for å føle seg levende uten at de noensinne ville innrømt det..

Anonymkode: 097be...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en dramaqueen

Hun har gått fra det ene havarerte ekteskapet til det andre. Har flere barn med ulike menn og er i stadig krangel med kolleger, arbeidsgivere, barnevernet osv.

Det som kjennetegner henne er at hun ikke tåler konstruktiv kritikk, uansett hva det gjelder, liker å kritisere andre uten å se seg selv i speilet, og bryter sine egne moralregler og etikk så snart hun får i seg noe godt å drikke på byen.

Jeg har hatt mange samtaler med denne personer. De ender stort sett med at hun hater å prate med meg hvis jeg ikke er enig med det hun sier. Min teori er at slike folk mangler noen mentale egenskaper som de trenger for å få erkjennelse av konsekvenser av sin egen handling.

Anonymkode: 4d184...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å svare på hvorfor men generelt kjenner mange av oss personer som havner i drama på ulike måter, både på privaten og i arbeidslivet. Personlig tror jeg de mangler noen mentale sperrer og egenskaper for å oppføre seg som de gjør. Kjenner dessverre enkelte som alltid skylder på alle andre, aldri innrømmer feil eller kan ta imot (saklig) kritikk (snakker ikke om drittkasting), og som skylder på "hele verden" når de ikke får det slik de ønsker det i livet.

Den andre faktoren jeg har lagt merke til blant de jeg vet om som er slik er at disse personene gjerne er preget av urealistiske forventninger, sett opp mot innsatsen de selv er villig til å yte. F. eks. et ønske om vesentlig høyere lønn enn de har i dag med påfølgende opplevd skuffelse og at verden er urettferdig, en frustrasjon de ofte deler. Men de har ingen spesiell utdannelse, er ikke villig til å ta det, eller stå på ekstra på jobben med tanke på arbeidsmengde og ansvar. Ikke hjelper det å (vennlig) si at man bør vurdere å ta en høyere utdannelse og at man ikke kan unne seg 8 ferier i året og en relativt avslappende arbeidshverdag med deltidsjobbing dersom man ønsker å nå langt i det tradisjonelle arbeidslivet. 

Enkelte har jeg faktisk kjent en stund og jeg er faktisk bekymret for et par av dem og hvordan de skal klare seg videre i livet. Men selv om man kan være der for en viss støtte må et ønske om endring komme innenfra, man kan bare hjelpe de som ønsker å bli hjulpet. 

Anonymkode: cb8fd...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet i drama fordi drama var interessert i meg. Ekke alltid frivillig 

Anonymkode: 4361a...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...