Gå til innhold

Liker katten min meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 1 år gammel katt som jeg lurer litt på. Liker han meg?

når jeg f.eks tar ansiktet mitt forsiktig mot snuren han så blir jeg dyttet bort :fnise:. Og han blinker aldri til meg :/. Men ellers er han kosen, kommer inn når jeg kisser på han. Mjauer til meg når jeg kommer hjem fra jobb og kan ligge på fanget i timesvis. 

Anonymkode: 9b9c9...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, han liker deg nok, ellers hadde han ikke giddet timesvis i fanget 🙄

Har du forsøkt å blinke til ham? Blinke sakte tre-fire ganger og så snu deg bort? 

Anonymkode: 51f11...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Hadde katten ikke likt deg, hadde den aldri kommet i fanget ditt.

Du, det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg er kattevakt for noen katter hvor to av dem ikke liker andre enn husets folk, men når tilgangen til kos er begrenset til naboens hender et par ganger i døgnet så kan de alltids nedlate seg til å ligge i fanget et par minutter og bli klødd bak øret. Dog, timesvis gidder de ikke.

Anonymkode: 51f11...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år gamle katter kan ha mye energi og være noe kattunge enda. De vil gjerne oppleve og gjøre, mer enn å fokusere på sosial tilknytning. Det er selvsagt forskjell på katter. Jeg opplever selv at katten min på 1 år vil være mer ute enn å kose

Du kan merke om katten er vennlig innstilt mot deg ved å se om den løfter halen når du snakker til den. Hyggelige, avslappede katter har gjerne halen oppe ofte

Når det gjelder ansikt til snute nærkontakt, så tror jeg dette er noe som kommer når dere har blitt mer knyttet til hverandre. Det er ikke slik at katten nødvendigvis er kjempeknyttet til deg etter en uke eller 1 år til og med. På noen måter kan katter være som mennesker der, det kan ta lang tid før de er like knyttet til deg som en bestevenn, og de liker noen mennesker bedre enn andre. 

Så er det selvsagt forskjell på hvor på kroppen katter liker å bli tatt på, og hvor kosete de er

Anonymkode: c0da4...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell fra katt til katt. De har sine egne "personligheter". 

Jeg har nå en hunnkatt som er 5 år. Jeg vet hun liker meg, og er glad i meg. Hun ligger gjerne på hodeputen min om natta, og holder en pote på hodet mitt mens vi sover. Og maler og koser. Hun kommer inn når jeg roper på henne, og spretter rett opp i fanger mitt. 

Men hun vil ikke "gnikke nese". Jeg har hatt flere katter før, og alle "gnikket nese" med meg. 

Jeg har også en annen katt, som ikke maler. 2 år gammel. Men han er en fornøyd pus, og liker både kos og lek. 

Min erfaring er altså at katter er veldig forskjellige. 

 

Anonymkode: 2ca5d...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...