Gå til innhold

Goldendoodle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) noen som vet om noen som selger slike?

Anonymkode: 1b3f0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drøbak Hundehotell eller hva de heter er jo ypperlig valpefabrikk å støtte for overpriset motehunder uten noen helst garanti på hvordan helse, pels, utseende og gemytt blir. 

Anonymkode: 8caed...cc7

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si meg enig med AB over. Jeg ville holdt meg langt unna både Drøbak Hundehotell og denne såkalte rasen. Jeg ville om jeg var deg mye heller gått for enten Puddel eller Golden Retriever, som denne er blanding av. Da vet du mye bedre hva du får med tanke på gemytt, pels og helse. Sjekk innom nettsidene til raseklubbene og finn en godkjent oppdretter der, som da avler bevisst på hunder som er friske både psykisk og fysisk. Det blir et mye triveligere og mer forutsigbart hundehold.

Anonymkode: 06b6a...394

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd 😊 Men det må jo finnes en seriøst oppdretter av disse også, ønsker ikke å kjøpe en hund av noen useriøse! Men liker denne rasen veldig godt!

Anonymkode: 1b3f0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en rase, men en blanding! 

Anonymkode: 6c74b...6ea

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd 😊 Men det må jo finnes en seriøst oppdretter av disse også, ønsker ikke å kjøpe en hund av noen useriøse! Men liker denne rasen veldig godt!

Anonymkode: 1b3f0...870

Det er ikke en rase. Det er blanding. Og det er ikke seriøs avl, de er avlet kun på grunn av mote å du har INGEN garantier for hvordan de blir. 

Anonymkode: 0b5c6...0fd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd 😊 Men det må jo finnes en seriøst oppdretter av disse også, ønsker ikke å kjøpe en hund av noen useriøse! Men liker denne rasen veldig godt!

Anonymkode: 1b3f0...870

Kjøp en ordentlig hund. Masse problemer med de. Kjøp en puddel da, eller en golden retriver. Jesus.

Anonymkode: 353a4...5d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cockapoo, pomchi, doodleditt, doodledatt, rotmann osv osv... Alt dette er blandingshunder som blir solgt til blodpris. Ved å kjøpe sånne blandinger er du med på å støtter useriøs avl. Det hjelper ikke med et fancy navn, det er fortsatt ikke en registret rase.

Så nylig en annonse via finn, hvor det sto et eller annet om unik blanding; boxer og husky. Denne blandingen er ikke unik, da denne ''oppdretteren'' har avlet frem disse designer-hundene i flere år... I år skulle h*n ha over 10000 per valp.

Doodles blir ofte solgt inn hos folk som allergivennlige og røytefri, noe som er bare svada! Man har ingen garanti for dette, da det ofte er golden retriever og labrador retriever, som mixes med puddel. Retrievere RØYTER, og de er ikke allergivennlige.

Jeg er ikke i mot blandingshunder, men kall spade for en spade.

http://forskning.no/blogg/hun-om-hund/en-labradoodle-er-en-dyr-blandingshund

Anonymkode: de239...570

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en doodle har foreldre med god helse og godt gemytt, er det veldig stor sjanse for at den også får det. En doodle har også foreldre med relativt likt gemytt; både puddel og retrievere regnes som familievennlige hunderaser, og da blir ikke avkommet plutselig noe pitbullaktig, eller en gjeterhund.

De som kjøper en doodle, har vel sjelden tanker om å avle videre på hunden; de vil bare ha en god turkamerat. Og da må det vel være greit å velge en blanding der resultatet er mulig å forutse sånn noenlunde, selv om det naturligvis kan variere hvor mye puddel kontra retriever man ender opp med.

De doodlene jeg har støtt på, har hatt veldig godt gemytt og er friske. Dette kommer naturligvis av at det er brukt foreldrehunder som er egnet, på grunn av tidligere avl på rasene. Så dagens doodle-oppdrettere lener seg jo på arbeidet som er gjort på de renrasete foreldrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke kjøpe en puddel eller en golden retriever? 

Anonymkode: e2a4e...9f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke kjøpe en puddel eller en golden retriever? 

Anonymkode: e2a4e...9f7

Fordi jeg syns blandingen av dem er veldig fin :)) og man må jo ikke ha en renraset hund. Jeg skal kun ha den som en turkompis, og en god venn. 

Anonymkode: 1b3f0...870

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har doodle fra Drøbak. Veldig fornøyd! Jeg er vanligvis allergisk mot hunder, men reagere fortsatt ikke på han. Han røyter heller ikke, men pelsen må klippes. Nå er han snart 2 år, og vi kunne ikke bedt om en bedre hund! Får også masse skryt av han av alle vi møter 😊

Anonymkode: e3fd7...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen rase. Og hvor seriøst blir det å avle uten noen form for registrert avkomstgransking? 

Du kan være heldig og få en med fin pels, og du kan være uheldig å få en men horriblel matte som tover seg i store kladder. Dessverre er ikke "oppdrettere" (les valpefabrikker og folk som vil tjene penger på overpriset blandingshunder) flinke til å fortelle om disse. 

Skal du ha turkompis er det mye fint å velge mellom da og. Men større mulighet til å vite hva du får, ikke støtte uetiske folk som driver ned dette pga penger og slikt. 

Anonymkode: 8caed...cc7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har doodle fra Drøbak. Veldig fornøyd! Jeg er vanligvis allergisk mot hunder, men reagere fortsatt ikke på han. Han røyter heller ikke, men pelsen må klippes. Nå er han snart 2 år, og vi kunne ikke bedt om en bedre hund! Får også masse skryt av han av alle vi møter 😊

Anonymkode: e3fd7...4be

Hilsen Drøbak Hundehotell? 

Anonymkode: d3f3d...969

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen Drøbak Hundehotell? 

Anonymkode: d3f3d...969

Ikke i det hele tatt, men du må gjerne tro det 😊

Anonymkode: e3fd7...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Har doodle fra Drøbak. Veldig fornøyd! Jeg er vanligvis allergisk mot hunder, men reagere fortsatt ikke på han. Han røyter heller ikke, men pelsen må klippes. Nå er han snart 2 år, og vi kunne ikke bedt om en bedre hund! Får også masse skryt av han av alle vi møter 😊

Anonymkode: e3fd7...4be

Har du bilde av han?😊 Ønsker meg en som er litt gylden jeg 😊

Anonymkode: 1b3f0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7/26/2017 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Det er ingen rase. Og hvor seriøst blir det å avle uten noen form for registrert avkomstgransking? 

Du kan være heldig og få en med fin pels, og du kan være uheldig å få en men horriblel matte som tover seg i store kladder. Dessverre er ikke "oppdrettere" (les valpefabrikker og folk som vil tjene penger på overpriset blandingshunder) flinke til å fortelle om disse. 

Skal du ha turkompis er det mye fint å velge mellom da og. Men større mulighet til å vite hva du får, ikke støtte uetiske folk som driver ned dette pga penger og slikt. 

Anonymkode: 8caed...cc7

HA! som om de fordervede ødelagte hundene registrert i  NK , som knuser rase etter rase er bra!!  Aldri i verden om jeg hadde fått en hund som på noe slags vis har noe med disse "oppdrettere "å gjøre. Blodsugere hele gjengen!  En blanding? Tusen ganger sunnere! På generell basis.

 

Anonymkode: 516ee...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Takk for råd 😊 Men det må jo finnes en seriøst oppdretter av disse også, ønsker ikke å kjøpe en hund av noen useriøse! Men liker denne rasen veldig godt!

Anonymkode: 1b3f0...870

Det er ikke en rase. 

Anonymkode: 19045...5fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Tusen ganger sunnere! På generell basis.

Så om du blander en cavalier king med syringomyelia og 2-3 forskjellige øyeproblemer, med en mops med pusteproblemer og hudproblemer så er det helt greit, fordi alle blandinger er kjempefriske og bra. :ironi:

Anonymkode: 8926c...baa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en rase. 

Anonymkode: 19045...5fc

I andre land er de jo godkjente som rase, ihvertfall Labradoodle (Australien copperdog), så det er vel bare spørsmål om tid før de blir det her også. 

Anonymkode: 221c1...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...