Gå til innhold

.


BerntHulken

Anbefalte innlegg

På 31.7.2017 den 12.08, Minlillesky skrev:

 

 

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La det være sagt; en bra pappa hadde du blitt.

Jeg tror problemet er, som du selv sier, å finne en partner. De eneste hindringene slik jeg ser det, er deler av personligheten din.

Du er sjenert og tilbakeholden, og da vil heller ikke jenter legge merke til deg. De kan ikke se at du er et bra pappaemne. Du må vise det, og egenskapene dine ved å bli kjent med det motsatte kjønn.

Utdannelse og økonomi vil nok mange ha som kriterie, men ikke alle. Hvis det føles helt umulig for deg å ta kontakt med jenter, bør du få psykologhjelp. Dette er tydeligvis viktig for deg, og da må du også bruke alle midler du kan for å oppnå det du ønsker.

Livet er kynisk og kort; og sitter man og venter på at ting skal skje, er man plutselig gammel og toget er kjørt.

Du er fremdeles ung, og er ikke en gammel pappa før om 10 år, så bare bestem deg for å gjøre noe med dette nå! Jobb aktivt mot målet, så er du der kanskje om 1 år, 3 år, 5 år eller 7 år. Ting kan skje fryktelig fort!

Anonymkode: b5ea4...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 4.06, AnonymBruker skrev:

La det være sagt; en bra pappa hadde du blitt.

Jeg tror problemet er, som du selv sier, å finne en partner. De eneste hindringene slik jeg ser det, er deler av personligheten din.

Du er sjenert og tilbakeholden, og da vil heller ikke jenter legge merke til deg. De kan ikke se at du er et bra pappaemne. Du må vise det, og egenskapene dine ved å bli kjent med det motsatte kjønn.

Utdannelse og økonomi vil nok mange ha som kriterie, men ikke alle. Hvis det føles helt umulig for deg å ta kontakt med jenter, bør du få psykologhjelp. Dette er tydeligvis viktig for deg, og da må du også bruke alle midler du kan for å oppnå det du ønsker.

Livet er kynisk og kort; og sitter man og venter på at ting skal skje, er man plutselig gammel og toget er kjørt.

Du er fremdeles ung, og er ikke en gammel pappa før om 10 år, så bare bestem deg for å gjøre noe med dette nå! Jobb aktivt mot målet, så er du der kanskje om 1 år, 3 år, 5 år eller 7 år. Ting kan skje fryktelig fort!

Anonymkode: b5ea4...afc

Uenig her, gammel pappa er man før 40, asså.. Siste halvdel av tredveåra.

Anonymkode: f41c1...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig her, gammel pappa er man før 40, asså.. Siste halvdel av tredveåra.

Anonymkode: f41c1...040

Hva er de mennene som blir fedre i 40-50 åra da? 

Anonymkode: c999c...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10. august 2017 den 2.44, AnonymBruker skrev:

Hva er de mennene som blir fedre i 40-50 åra da?

Anonymkode: c999c...2af

Personlig vil jeg si at dette er sent for å bli førstegangsfar. Man blir jo en gammel pappa. Men hvert sitt valg, hvis det går an å si..

Anonymkode: b5ea4...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke lære ungene sine å mekke bil og bygge hytte kan man ikke få barn. Det er jo helt klart de egenskapene man må ha for å kunne kalle seg menneske og være verdt noe.

Anonymkode: 07e65...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnet kan "kreve" av deg, mene det "normale" er å få egne barn. Samfunnsøkonomien er også avhengig av nye skattebetalere.

Du er meget reflektert og flere skulle vært som deg. Det er helt greit å ikke få barn, ikke passe til å være foreldre. Det siste har vi nok av eksempler på.

Om du en dag likevel får barn høres det ut som at du vil være en av de "bedre." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 2.48, Steffieboy skrev:

Tenker jo absolutt over det, i perioder. Men det går an å adoptere også. Men mange har jo dette egoistiske ønsket om å reprodusere seg selv

Men jeg føler meg annerledes på en negativ måte, når jeg ser alle de jevnaldrende som får barn. Ikke fordi jeg føler at man MÅ ha barn, men fordi det er noe jeg innerst inne ønsker, og da er det ekstra sårt å føle at man ikke er tilstrekkelig nok som menneske og samtidig se at "alle" andre er det.

Du er mer enn tilstrekkelig, som andre her sier! Den du evnt får barn med får være den som følger på stranda, da! Du innser dine begrensninger, men overdriver betydningen av dem. Det lan løses lett med en fortåelsesfull kone. Hun mangler garantert noe annet som du er bedre på, og ingen er perfekte. Hos oss bytter vi på og jeg er glad for ting mannen kan gi barna, der jeg selv ikke har tålmodighet. EN person skal ikke dekke ALLE behov hos barn!

Du har kjærlighet og klarer å vise det, da har du 99% av det som skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 25.7.2017 den 17.28, Steffieboy skrev:

Jeg mener flere mennesker burde gå i seg selv før de får barn, og vite sikkert at de er skikket til å ha barn.

Jeg er mann, og en av de. Jeg liker barn, og vil egentlig ha barn. Men samtidig ser jeg at jeg kanskje ikke passer til det. Det går på alt ifra det økonomiske (har jeg råd til å gi et barn alt det krever og alt som følger med), til hva kan jeg komme med og lære et barn til å bli en velfungerende voksen, når jeg ikke er det selv? Og alt det sosiale som følger med; foreldremøter, bursdager, fritidsaktiviteter osv.. Føler at jeg er et for asosialt dyr til å kunne orke dette.

Tenker også at jeg har svært lite å lære et barn, og at jeg ville blitt en nevrotisk far. Jeg vil ikke kunne lære barnet mitt om biler og motorer, eller hvordan man bygger en hytte. Jeg ville blitt livredd hvis ungen min badet i vannet, da jeg har vannskrekk selv og ikke ville hatt evner til å redde det hvis det skjedde noe. Jeg hadde nok druknet i forsøket.

Jeg ville dog alltid vært der for dem, og vist dem masse kjærlighet. Og ikke minst sagt at jeg er glad i dem, noe jeg aldri selv fikk høre som barn. Jeg hører om mange foreldre som neglisjerer barna sine på forskjellige måter, og det er det eneste området jeg vet at jeg vil være en god forelder på. At jeg er tilstede, og at de er det viktigste i livet mitt.

Jeg kan ikke se for meg selv bli en gammel mann uten barn. Det høres bare trist og leit ut. Ikke fordi det ikke er ok å ikke ville ha barn, men fordi jeg vil og ikke har et annet liv og andre drømmer jeg heller vil leve ut.

Personligheten min, virker derimot ikke forenlig med det å ha barn, og ei heller det å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Mentale sperrer sørger for at ingenting skjer, og at jeg ikke jobber mot det i nevneverdig grad. Det føles som at jeg er nødt til å akseptere at forhold og barn ikke er for meg.

Av og til dukker det opp tanker om at jeg burde tatt vasektomi, så er det liksom ikke noe spørsmål lenger. Men det hadde jo vært dumt HVIS muligheten for barn en gang skulle dukke opp.

Var ikke så mange spørsmål i innlegget, men hvis noen har noen innspill om det, er dere velkomne til det:)

Jeg tror du hadde blitt en super pappa. 

De foreldrene som ikke bekymrer seg over barna sine, som tror det vet alt, er dårlige foreldre. 

I tillegg så hadde du mest sannsynlig ikke oppdratt et barn alene, barn har som regel en mor. I tillegg så trenger man ikke lære barn om motorer, lage hytter eller andre ting som ikke er naturlig for deg. Du skal være deg selv, ikke noen andre - du er mer enn god nok - du har nok kjærlighet å gi. 

Jeg tror dette handler om selvtillit. Jeg har i store deler av livet slitt med dårlig selvtillit, det har ødelagt mye. I dag er jeg handy, smart og intelligent. Jeg måtte bare oppdage det. 

Jeg tror det holder mer enn nok med at du er deg selv og dine egne verdier. Bli pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 2.48, Steffieboy skrev:

Tenker jo absolutt over det, i perioder. Men det går an å adoptere også. Men mange har jo dette egoistiske ønsket om å reprodusere seg selv

Men jeg føler meg annerledes på en negativ måte, når jeg ser alle de jevnaldrende som får barn. Ikke fordi jeg føler at man MÅ ha barn, men fordi det er noe jeg innerst inne ønsker, og da er det ekstra sårt å føle at man ikke er tilstrekkelig nok som menneske og samtidig se at "alle" andre er det.

Alle andre er jo ikke tilstrekkelige. Er mange av dine jevnaldrende som har fått barn kan være en av disse som ikke skulle hatt barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peter T skrev:

Samfunnet kan "kreve" av deg, mene det "normale" er å få egne barn. Samfunnsøkonomien er også avhengig av nye skattebetalere.

Du er meget reflektert og flere skulle vært som deg. Det er helt greit å ikke få barn, ikke passe til å være foreldre. Det siste har vi nok av eksempler på.

Om du en dag likevel får barn høres det ut som at du vil være en av de "bedre."

TS er nok for syk til å ha barn, utifra det siste innlegget.

Anonymkode: b5ea4...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 13.8.2017 den 10.26, Coolaid skrev:

 

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...