Gå til innhold

Hva betyr det at "barna alltid kommer først"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bør formulere seg annerledes hvis de vil tiltrekke seg meg hvert fall. 

Hilsen dame som tar det som en selvfølge at man prioriterer barna sine!

Anonymkode: 4abb0...17f

Du tar det som en selvfølge. Vel. Det er nok av dokumentasjon på at det ikke er tilfellet!

Voksne vil ha omsorg og oppmerksomhet,og ikke bare gi det! Man er faktisk mer enn mor også. Sier ikke at det er riktig at barn blir "nedprioritert",men det blir de veldig veldig ofte! Så igjen : det er et ønske. Mer enn realitet. Men et godt og riktig ønske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir litt som å si: HVIS DU ER KRIMINELL SÅ BØR DU IKKE TA KONTAKT MED MEG.

Jeg tror ikke at de forstår at setningen virker mot sin hensikt og skremmer bort mennesker (som tar det som en selvfølge at barn kommer først). 

Anonymkode: 83c31...1d3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

Jeg har hund. Hunden min kommer først - det er nemlig et omsorgsprosjekt jeg har lagt på meg de neste årene og liker ikke hunden min deg så er det no deal. Enkelt og greit!

For en sjarmerende ting å gni ut av seg, liksom :fnise: 

Jeg hadde aldri skrevet noe lignende. Har barn, har hund - det er da en selvfølge at vi alle bør komme overens her! ;) 

Anonymkode: 6c515...8fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir litt som å si: HVIS DU ER KRIMINELL SÅ BØR DU IKKE TA KONTAKT MED MEG.

Jeg tror ikke at de forstår at setningen virker mot sin hensikt og skremmer bort mennesker (som tar det som en selvfølge at barn kommer først). 

Anonymkode: 83c31...1d3

:fnise::ler2:

Anonymkode: 6c515...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å si at man kan ikke få i pose og sekk. Har sett for mange forhold der hun/han har barn fra før og mann/dame blir nedprioritert og det går ikke i lengden. Man må ha tid til en partner og, ellers så kan man bare skaffe seg en sånn silikondukke man kan stappe inn i et skap når man er lei av den, så fremt det ikke er det økonomiske det handler om. 

Jeg var på en datingside en gang og ble "plaget" av en fyr med fire barn. Han ville møte meg og ville at jeg skulle møte barna hans (dra langt opp i Gokk) og helst bosette meg oppi Gokk og sammen med ham og barna. Jeg takket pent nei og blokkerte til slutt vedkommende. 

Anonymkode: d6f7f...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke dette, men hadde jeg gjort det ville det vært et signal om at jeg ikke ønsker å involvere ungene mine i forholdet. Det er også signalet jeg har fått fra menn som skrivet dette. Det hadde i så fall passer meg utmerket da jeg ikke er ute etter en ny pappa til ungene mine, jeg vil bare ha en kjæreste som jeg kan være sammen med når ungene er hos faren. Det betyr ikke at han aldri vil møte dem, men det vil være som mammas kjæreste (og etter at forholdet har holdt en god stund, vi snakker år), ikke som "deres nye pappa Per". Dersom en mann er ute etter en å dele "alt" med, så er jeg ganske enkelt ikke dama de ser etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

Så et barn skal bestemme hvem du som voksen skal være kjæreste med?  

 

Anonymkode: ba409...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Leeloo skrev:

Jeg skriver ikke dette, men hadde jeg gjort det ville det vært et signal om at jeg ikke ønsker å involvere ungene mine i forholdet. Det er også signalet jeg har fått fra menn som skrivet dette. Det hadde i så fall passer meg utmerket da jeg ikke er ute etter en ny pappa til ungene mine, jeg vil bare ha en kjæreste som jeg kan være sammen med når ungene er hos faren. Det betyr ikke at han aldri vil møte dem, men det vil være som mammas kjæreste (og etter at forholdet har holdt en god stund, vi snakker år), ikke som "deres nye pappa Per". Dersom en mann er ute etter en å dele "alt" med, så er jeg ganske enkelt ikke dama de ser etter.

Hmmm! Interessant perspektiv. Jeg må innrømme jeg ikke hadde klart å tolke det ut fra "barna kommer først". Men kanskje jeg bare er litt treg 😅

Anonymkode: 6c6ab...111

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er både mine barn og min partner på førsteplass i livet mitt. Skulle bare mangle. Man vil jo føle seg prioritert som partner og.  

Hva med når mor og far bor sammen, er det alltid barna først da og? Eller er det forskjell fra om det er barnas foreldre i forhold til ste-foreldre? 

Anonymkode: ba409...7eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del er både mine barn og min partner på førsteplass i livet mitt. Skulle bare mangle. Man vil jo føle seg prioritert som partner og.  

Hva med når mor og far bor sammen, er det alltid barna først da og? Eller er det forskjell fra om det er barnas foreldre i forhold til ste-foreldre? 

Anonymkode: ba409...7eb

Barna kommer alltid først. Samme om partner er barnas andre forelder eller en ny kjæreste,

Anonymkode: 2fa0b...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm! Interessant perspektiv. Jeg må innrømme jeg ikke hadde klart å tolke det ut fra "barna kommer først". Men kanskje jeg bare er litt treg 😅

Anonymkode: 6c6ab...111

Hadde heller ikke tolket det sånn. 

Det finnes ørten andre single barneforeldre som vil ha en helgekjæreste i ny og ne, det høres ut som en grei ordning for dem. Men for mennesker som vil bygge opp et stabilt og ordentlig forhold, er ikke disse menneskene passende. 

 

Anonymkode: 73f6d...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna kommer alltid først. Samme om partner er barnas andre forelder eller en ny kjæreste,

Anonymkode: 2fa0b...93f

Forventer du å komme først og være viktig for kjæresten din da? Kan en mann si til deg at jobben hans kommer først eller hunden hans kommer først? 

Kanskje han lever det ut (jobben er viktig) og hunden hans er jo hunden hans. Men vil du at han skal si det til deg klart og tydelig hele tiden?

Anonymkode: 73f6d...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et forsøk på å viktiggjøre seg selv og nedgradere deg. Synes de fleste bør rygge unna mennesker som skriver sånne ting. Det signaliserer konflikter.

Anonymkode: 73f6d...0e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna kommer alltid først. Samme om partner er barnas andre forelder eller en ny kjæreste,

Anonymkode: 2fa0b...93f

Jøss. Ja ja, ikke rart det går galt i ekteskapene til folk. 

Anonymkode: ba409...7eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er et forsøk på å viktiggjøre seg selv og nedgradere deg. Synes de fleste bør rygge unna mennesker som skriver sånne ting. Det signaliserer konflikter.

Anonymkode: 73f6d...0e5

Dette er min følelse også. Blir som å si at livet mitt kommer i første rekke og du må tilpasse deg.

At barna er førsteprioritet er en selvfølge og jeg vil at han på alle mulige måter handler etter det prinsippet, men utover det trenger jeg å føle meg prioritert (ikke over barna, bare prioritert, generelt), så å få slengt i fleisen en sånn beskjed hadde jeg mislikt sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

Gud så turn off. Hvor mange småunger er det vel ikke som ikke har likt den nye kjæresten til mamma eller pappa, fordi de vil ha dem for seg selv? Med tiden kommer de over det og lærer seg å bli glad i den personen og. Jeez. 

Anonymkode: 7894d...1a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke. Er mor selv, men har det ikke inkludert i min tinderprofil. Selvfølgelig kommer mitt barn først, men det er vel helt normalt for de fleste foreldre. Føler ikke jeg trenger å påpeke det. Er vel egentlig ganske små sjanser for at min tindermatch skal møte barnet mitt, eller påvirke mine valg i forhold til hva som er best for han. Om det skulle bli et tema så tar jeg det da. Syns det virker temmelig umodent å ha det i profilen sin 😂

Anonymkode: 5e899...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis man skal date noen som har barn, og ikke forstår at hun/ han ikke kan komme fra på grunn av et barn som er sykt, mangler barnevakt eller noe, så vil ikke setningen "barna kommer alltid først" ha noen virkning fra eller til, de skjønnner det ikke uansett. De som derimot ville forstå at en date/ avtale kan bli kansellert på grunn av en force majeure tilknyttet barna, de skjønner det så fort det står "har barn" - uoppfordret. Så setninga er unødvendig.

Det jeg ville lest av en slik opplysning, er at her er livet fullt og det er egentilg ikke plass til mer. Da kan man bare avskrive enhver mulighet for forhold. Enten tar man da og:
1) samler opp et antall "barna kommer først" og besøker (ligger med) disse når de har "barnefri" og sørger for at de ikke har "barnefri" samtidig. (Her kan man kanskje alliere seg med noen som vil sitte barnevakt? Høres ut som et filmplot)
2) finner noen andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går far til barna og sier til alle og, til de han dater og. Men nå har han ikke sett barna på 2 mnd, fordi han har møtt ei ny dame, så han må jo prioritere henne. Og han har aldri stilt opp for barna, har det vært noe.

Jeg som da stiller opp, og er der for barna mine, går ikke og proklamerer at barna kommer først. Nå er jeg mor på fulltid, og regner med at en potensiell kjæreste skjønner hva det betyr.

Anonymkode: 89b7b...d45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...