Gå til innhold

Hva betyr det at "barna alltid kommer først"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som har barn. Det er en del som skriver på nettdatingprofilene sine at barna er førstepri, i ulike vendinger. Hva betyr egentlig dette? 

Jeg skjønner jo at barna er viktig, noe annet hadde vært utrolig turn off. Men samtidig er det også veldig turn off at det er første introduksjon. "Hei, hvis du skal være sammen med meg må du vite med EN gang at det blir kun på mine premisser", liksom.

Til nå har jeg bare sveipa dem vekk, men lurer på om jeg kanskje er litt for streng og at det muligens ikke er så avvisende som jeg har tenkt.

Anonymkode: 42b82...f78

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske dårlig formulering, får den ganske i halsen selv. Hilsen mor til to! ;) 

Anonymkode: 13a6e...4fd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

er dette en problemstilling som ofte forekommer, eller? :lete:

Anonymkode: 13a6e...4fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvasst og harry. Litt samme typen som "har gått på livets harde skole".

På utsiden virker de bare uhøflige og verbalt-tomme i ordforrådet. Det er da som regel (for folk flest?) en selvfølge at barna er en viktig person i livet deres.

Jeg har barn selv, men sveiper sånne bort.

Anonymkode: da3df...c0a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes deal hvor en ny stemor ikke liker stebarna sine pånoen som helst område. Verste er at faren dilter etter nye dama og mister all kontakt med egne barn.

Idioter begge de voksne!!!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke ungen min deg, er det no deal. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e0fa6...a46

Men det sier seg selv vel?
Ganske brutalt og skremmende å skrive i profilen .
Litt som å skrive "Du MÅ bruke dopapir". Ja det gjør jo alle normale folk, men hvor unormal er du når du må påpeke det liksom..

Anonymkode: d5610...949

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett at hensynet til barnet kommer før deg.

Eks hvis barnet blir sykt når vi har planer så vil jeg prioritere barnet over planene. Eller om vi er midt i en krangel og barnet trenger meg så vil jeg gå til barnet, hvis begge havner på sykehuset så vil hovedfokuset barnet osv. Jeg setter barnet mitt over meg selv (misforstå meg rett, jeg er ikke barnets tjener eller noe sånn og han har tydelige grenser osv) så da skulle det bare mangle at du også blir prioritert bak barnet. 

Anonymkode: fcf09...9d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr det det betyr. Har man barn kommer de før alt for alle oppegående mødre og fedre. 

Nei, jeg har (faktisk) ikke barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett at hensynet til barnet kommer før deg.

Eks hvis barnet blir sykt når vi har planer så vil jeg prioritere barnet over planene. Eller om vi er midt i en krangel og barnet trenger meg så vil jeg gå til barnet, hvis begge havner på sykehuset så vil hovedfokuset barnet osv. Jeg setter barnet mitt over meg selv (misforstå meg rett, jeg er ikke barnets tjener eller noe sånn og han har tydelige grenser osv) så da skulle det bare mangle at du også blir prioritert bak barnet. 

Anonymkode: fcf09...9d7

:fnise:

Dette tror jeg da de fleste oppegående mennesker skjønner

Anonymkode: 13a6e...4fd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en grunn til at slike er single.

Barnet mitt er det aller helligste i livet mitt, men jeg går ikke rundt å påpeker sånt til potensielt nye kjærester og knar inn i fleisen på folk at de er på andreplass :P Makan til oppførsel på enkelte.

Men men.. Det er ikke det eneste sære man får med seg der ute.

Anonymkode: cba39...1c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det er ofte et ønske mer enn sannhet. Dessverre. Hvor mange lever ikke i dårlige og også voldelige forhold med barn?

Tenk over det! Men barn BØR komme først. Ikke alltid de gjør nei!

Folk savner alenetid med kjæreste og mann også fordi barna "sliter dem ut". Nok tråder om det her.Så...et  ønske,men absolutt ikke realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja nettopp, barna må jo komme først, skjønner jo det. Men det er jo opp til den som vil inngå et forhold med en ny å klare å sjonglere til det beste for alle parter da. Eller hvorfor i all verden skal noen gidde å slå til på tilbudet om å være evig nr 2?

Anonymkode: 42b82...f78

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, toothfairy skrev:

Det betyr det det betyr. Har man barn kommer de før alt for alle oppegående mødre og fedre. 

Nei, jeg har (faktisk) ikke barn.

Nei. Så lett for deg å si. Du vet jo ikke hva du snakker om! Men enig. Og jeg har barn. Har gjort et par feil her. Men det har gått bra. Takk for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til det samme, får også litt dårlig førsteinntrykk av det men har ikke tenkt så mye over det for jeg orker ikke å sveipe ja på sånne :P

Har ikke problemer med å date noen som har barn fra før eller som setter barnet sitt først, men sosiale antenner er et stort strengt krav ;)

Tror i grunn ikke at jeg kommer overens med mennesker som kaster rundt seg med sånne setninger uansett, så det er like greit at jeg ser at de gjør det på profilen i stedet for å merke at personen er rar og sier slike flaue åpenbare ting på date.

Anonymkode: 66d31...e10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det er ofte et ønske mer enn sannhet. Dessverre. Hvor mange lever ikke i dårlige og også voldelige forhold med barn?

Tenk over det! Men barn BØR komme først. Ikke alltid de gjør nei!

Folk savner alenetid med kjæreste og mann også fordi barna "sliter dem ut". Nok tråder om det her.Så...et  ønske,men absolutt ikke realitet. 

Jeg hadde rygget langt unna hvis jeg datet en som ikke behandlet barnet/barna sine bra og prioriterte dem.

Men sosiale skills er et must likevel ;) Det er et inntrykk man etterlater seg, et ordforråd som egentlig er litt stygt, selv om man mener det alldeles så "pent og uskyldig" så er det ikke det inntrykket man etterlater seg. Faktisk lukter det litt bråk og oppstyr med slike setninger, for setningen er litt konfliktfyllt.

Anonymkode: 66d31...e10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

De skriver det kanskje fordi de har erfart det motsatte? 

Jeg har ikke gitt vedkommende den erfaringen, jeg har datet menn som er flotte fedre som stiller opp for barna sine og det er noe jeg tar som en selvfølge. Har aldri vært en problemstilling.

Men jeg får dårlig inntrykk av mennesker som skriver sånt og det lukter konflikter.

Anonymkode: 66d31...e10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde rygget langt unna hvis jeg datet en som ikke behandlet barnet/barna sine bra og prioriterte dem.

Men sosiale skills er et must likevel ;) Det er et inntrykk man etterlater seg, et ordforråd som egentlig er litt stygt, selv om man mener det alldeles så "pent og uskyldig" så er det ikke det inntrykket man etterlater seg. Faktisk lukter det litt bråk og oppstyr med slike setninger, for setningen er litt konfliktfyllt.

Anonymkode: 66d31...e10

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

De skriver det kanskje fordi de har erfart det motsatte? 

De bør formulere seg annerledes hvis de vil tiltrekke seg meg hvert fall. 

Hilsen dame som tar det som en selvfølge at man prioriterer barna sine!

Anonymkode: 4abb0...17f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...