Gå til innhold

Hund i varmen, blir jeg anmeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du gjorde det riktige, du ringte veterinæren. Synes du skal forholde deg til hva han/hun sa.

Du kan ikke bli anmeldt til politiet for å ikke og gå nok tur med hunden din. Hvis du blir anmeldt så blir det i så fall til Mattilsynet, og der er det nettopp veterinærer som følger opp saker. Så når du forholder deg til hva veterinæren har sagt så er du på trygg grunn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at for hunder er ikke vifte/vind like avkjølende som for oss - de svetter ikke på samme måte som vi gjør. Da jeg bodde i Texas var det ikke uvanlig at luftingen var en lengre tur på morgen, deretter bare korte leke- og treningsøkter resten av dagen i skyggen i hagen eller innendørs. Det er masse morsomme ting man fryse ned til hunden og gi som avkjølende aktivitetsleke - søk på pinterest :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom ting du kan gjøre for hunden i varmen. Fyll en ballong med vann, legg den i en liten balje eller noe og putt i fryseren. Fjern plasten og la hunden leke med isball :P 

Anonymkode: e4ae3...8ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev:

På generelt grunnlag skal man gi hunden 2-3 timers utendørs aktivitet i ukedagene, og 7-8 timer lørdag og søndag. Det skal være svært tungtveiende grunner til å fravike dette.

Anonymkode: b64f0...de7

Hvorfor er det forskjell på lørdag og søndag og resten av uken? Vet hunden at det er helg og endrer aktivitetsbehov? Og hva hvis man jobber helg men har fri en mandag, bør den da ha 8 timer på mandag eller er det KUN lørdag og søndag dette gjelder? :klo: ikke enkelt dette med hund :fnise:

Anonymkode: 2508f...0ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys :-)

Jeg dusjer forøvrig min i ganske kaldt vann eller putter han i sjøen/vann/fontener/plastkasse med vann, skyller han under utendørs spring på bensinstasjoner osv.

Også får han isbiter etter nesten hver eneste tur, elsker isbiter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Ser noen andre nevnte det, men om du barberer vekk pelsen vil ikke hunden kunne regulere varmen på samme viset som med pels. Det er varmere for hunden i 30 grader uten pels enn med pels. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en litt overstimulert hund for den rasen. Håper du følger med på det!

Ellers, vi har to hunder og på varme dager går vi kun tisse/bæsje-tur på morgen og ettermiddag (10-15 min), unngår asfalt, har vannflaske og væter de under mage/på hodet etc før tur, gir de isbiter til å suge på, lar de bade i kaldt basseng, setter spylerslange på så den sprer seg utover så de kan løpe gjennom og sørger alltid for tilgang på skygge/nedkjølt plass og friskt vann. På natten får de seg en god tur med løping, løsgåing og mental trening. De får tisse noen ekstra ganger også i løpet av dagen pga. mer drikking og mindre tur.

Tror du skal slappe helt av:)))

Anonymkode: 33530...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...