Gå til innhold

Vil du kle på Overrasket?


Gjest Overrasket

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

Med andre ord, har du lyst til å gi meg moteråd? Jeg har ikke spesielt stor kunnskap om mote og stil, men jeg har en interesse for å kle meg bra. 

Målet mitt nå er å koke garderoben min ned til kun det essensielle. Jeg ønsker å kvitte meg med og ikke ha plagg som jeg ikke trenger/ikke bruker/bare bruker fordi jeg har de liggende, og kun ha en garderobe der hvert plagg har en mening eller funksjon. Jeg er bare ikke så flink til å vite hva slags plagg jeg kan ha for å ha masse kombinasjonsmuligheter basert på et veldig begrenset antall plagg. 

Måten jeg har handlet klær på til nå er at jeg har vandret inn på Massimo Dutti (i særdelshet). Alle plaggene de har passer alltid kroppstypen min, så jeg kan bare raske med meg ting og alltid ha noe som sitter fint på meg. Men i og med at jeg vil begrense antall plagg må jeg være litt mer bevisst på hvilke plagg jeg faktisk skaffer meg. 

Typiske farger jeg liker er brunt, beige, sennepsgult, burgunder og blått. Jeg kan bruke andre farger på en diskret måte i tillegg. 

Stilen jeg har lyst på vil jeg beskrive som tidløs, i en perfekt balanse mellom elegant og avslappet. 

Jeg er ikke spesielt glad i olabukser, sorte plagg, posete klær, treningsklær når jeg ikke trener, store logoer og motiver eller plagg med dårlig levetid. 

Jeg liker ikke å handle på Primark, H&M, Cubus osv. Jeg er veldig glad i å handle fra steder som tar et sosialt ansvar og har sterke etiske standarder. Jeg er absolutt ikke ute etter klær for et lavt budsjett. Jeg vil mye heller bruke litt ekstra penger på et plagg jeg kan ha lenge og som lett kan kombineres med andre plagg. 

Min dyreste mote-uvane er at jeg liker dresser veldig godt, og jeg har vært troendes til å bruke litt for mye penger på en ny dress på impuls, uten et egentlig formål. Så jeg vil gjerne beholde en viss dress-følelse over garderoben min, uten at jeg stadig kjøper nye dresser. :laugh:
F.eks. har jeg lyst til å bruke en typisk dress-vest oftere.

Det du absolutt aldri kommer til å se meg i er en sliten olabukse og en krøllete dressjakke fra Dressmann. Det er min største motekjepphest for menn. Jeg er ikke redd for å skille meg ut på en side, men jeg liker nok mest en subtil eleganse, ikke for mye fjongeri. Jeg bruker ikke smykker eller tilbehør som ikke har en funksjon, men jeg bruker briller, og de er gjerne litt utrykksfulle. 

Jeg har ikke lyst til å ose av for mye personlighet – jeg har bare lyst til å lære hvordan jeg kan kle meg bra med veldig få plagg. 

Så det jeg vil ha konkret hjelp til er: 

Hvilke motebutikker tror du passer for meg? Hvilke designere? Hvilke merkenavn? Gjerne også ting jeg finner internasjonalt, siden jeg handler mye utenfor Norge. 

Hva slags konkrete plagg vil du anbefale for meg? 

Har du eksempler på ferdige antrekk som du kan vise meg, f.eks. linker eller bilder av gjennomført herremote som du tror passer for meg? 

Har du selv kokt ned garderoben din til et minimalistisk antall plagg? Hva lærte du av det, hva slags råd kan du gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en handletur i London på Trunk clothiers, The goodhood store og Son of a stag (olabuksespesialist. Et stk. olabukse har nok også du bruk for).

Anonymkode: 628a0...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som du har både stil og velutviklet sans for estetikk jeg da og ikke trenger gjøre noe annet enn å minimere klesskapet du alt har og luke ut plagg du sjeldent bruker som har begrensete bruksområder og unngå å kjøpe sånne fremover. 

Anonymkode: 0c104...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Overrasket Kan du ikke heller si noe om fargene dine da - type hudtone, øyenfarge og hårfarge, samt kroppsbygning? Bedre å  gi tips da. :) 

Anonymkode: 8406a...670

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan ha det trivelig dersom du tar en tur til Ski og går inn hos Kase.

Service er et nøkkelord. Omsøm tas nesten på sparket. Verd et besøk.

Anonymkode: c7df3...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke svar på det du lurer på at all, men post et bilde av deg med et antrekk a? Ble litt nysgjerrig 👀 Virker som du har ganske bra stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Beige og sennepsgul. Du høres ikke velkledd ut nei. Og som vanlig veldig pompøs. 

Anonymkode: 5dab5...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en handletur i London på Trunk clothiers, The goodhood store og Son of a stag (olabuksespesialist. Et stk. olabukse har nok også du bruk for).

Anonymkode: 628a0...a38

Flott, tusen takk! Ja, det er mulig du kan ha rett i at en olabukse som sitter perfekt kan åpne opp for mange supre kombinasjonsmuligheter. Det må jeg nok gi et forsøk.

14 timer siden, Regn skrev:

Jeg synes det høres ut som du har kontroll., jeg. :)

:5:

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det høres ut som du har både stil og velutviklet sans for estetikk jeg da og ikke trenger gjøre noe annet enn å minimere klesskapet du alt har og luke ut plagg du sjeldent bruker som har begrensete bruksområder og unngå å kjøpe sånne fremover. 

Anonymkode: 0c104...c2c

Takk for svar! Nettopp, det er det jeg akkurat har gjort, så nå er klesskapet nesten litt tomt. :lete:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Overrasket Kan du ikke heller si noe om fargene dine da - type hudtone, øyenfarge og hårfarge, samt kroppsbygning? Bedre å  gi tips da. :) 

Anonymkode: 8406a...670

Jeg ser ut som en nordmann iblandet masse genetiske innslag fra middelhavet, noe som ikke er så rart :jepp:. Så typisk mørkt hår, mørke øyne. Jeg har slank og har ikke noe jeg trenger å skjule med klær, så jeg kan godt bruke klær som sitter litt etter kroppen.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kan ha det trivelig dersom du tar en tur til Ski og går inn hos Kase.

Service er et nøkkelord. Omsøm tas nesten på sparket. Verd et besøk.

Anonymkode: c7df3...ac8

Det høres flott ut! Jeg er ikke så ofte der, men håper sjansen byr seg! :strix:

2 timer siden, kjøttkaker skrev:

Ikke svar på det du lurer på at all, men post et bilde av deg med et antrekk a? Ble litt nysgjerrig 👀 Virker som du har ganske bra stil!

Jeg kan legge ut bilde når jeg har lykkes med en handletur basert på rådene jeg får her :hug:.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Beige og sennepsgul. Du høres ikke velkledd ut nei. Og som vanlig veldig pompøs. 

Anonymkode: 5dab5...46d

Takk for veloverveide ord! :digge: Dessverre kan vi ikke alle være et like bra menneske som deg. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er foresten en nettbutikk som passer deg tror jeg: absolutelybear.com 

Anonymkode: 628a0...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sosialt ansvar; mange(om ikke omtrent alle) middels- og dyrere merker bruker samme produsenter som HM og Zara etc. 

Om du skal handle etisk må du faktisk oppsøke det ganske aktivt - mener at Fremtiden i VÅre hender muligens har en oversikt.

Anonymkode: 25753...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke tenkte så mye på merkenavn, men heller på om du kler det og føler deg vel i de såkalte moteriktige klærne. 

Kan du ikke selv legge ut noen bilder av de klærne du liker? 

Anonymkode: 20841...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det ikke blir for ungdommelig eller uformelt for deg kan du jo skjekke ut Volt (kjedebutikk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
På 7/29/2017 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Hei @Overrasket

Kanskje du kan få noen tips herfra? Kenneth i artikkelen er også, som deg, miljøbevisst :blomst:

http://trd.by/livsstil/2017/07/28/Kenneth-28-vil-ha-miljøvennlig-mote-galskap-å-kjøpe-ny-garderobe-hver-sesong-15080790.ece

 

Anonymkode: e7dfc...640

Nyyydelig! 

På 7/29/2017 den 17.18, minister-mio skrev:

Dersom det ikke blir for ungdommelig eller uformelt for deg kan du jo skjekke ut Volt (kjedebutikk)

Veldig bra forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Overrasket skrev:

Nyyydelig! 

Veldig bra forslag!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :blomst:

Anonymkode: e7dfc...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
På 7/27/2017 den 22.15, Frukthage skrev:

Hva med Wolsey og Burberry? Eller blir det for britisk?

Korleis i all verda kan noko bli for britisk??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...