Gå til innhold

Baby nr 2 kommer i 2018


PrøveSola

Anbefalte innlegg

1 time siden, LoveTrain skrev:

Jeg hadde det også sånn! Siste uken har jeg bare kjent det ulme littegranne, men i dag(10+4) var det på an igjen! Har vært supertrøtt og sliten de siste to dagene, så nå gruer jeg meg litt til ferien skal være over. Ser du klarer å jobbe på tross av symptomer, har du kontorjobb?

Så bra det ikke bare er meg ☺ Æsj så kjedelig at det har kommet igjen nå. Det å i tillegg være sååå utslitt og ødelagt i kroppen er så forferdelig. Klarer liksom ingen ting. Ja jeg har slitt meg gjennom en uke med jobb hittil. I dag begynte jeg på høgskolen igjen i tillegg 😥 Jeg klarer akkurat jobb og skole men er helt ødelagt i kroppen resten av dagen. Veldig slitsomt. Men prøver å lytte til kroppen. Ja har salgsjobb med kontor. Hva slags type jobb skal du tilbake til? Får håpe det går bedre for deg enn du tror. Kvalmen skal jo egentlig gi seg hvert øyeblikk nå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde mange ganger at en eller flere symptomer forduftet! De kom alltids tilbake helt til de avtok rundt uke 12 :) Fikk noia hver gang, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:

Jeg opplevde mange ganger at en eller flere symptomer forduftet! De kom alltids tilbake helt til de avtok rundt uke 12 :) Fikk noia hver gang, da! 

Okei så bra :) da satser jeg på at alt bare blir bedre og bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg har fått SVANGERSKAPSASTMA! :sjokkbla::sjokkbla:

Noen som.var hørt om det??

Jeg har vært veldig tungpustet i 2 -3 uker. Men det var meg med datteren min også. Men siste 4 dagene har det vært veldig ille. Jeg har ikke fått pustet ordentlig på flere timer før jeg får et par greie timer igjen. Får ikke spist uten å måtte hive etter pusten etter 3 bitt. Får ikke sittet vanlig på en stol eller i sofaen uten å ikke få puste. Helt forferdelig. Ble redd så fikk time på legevakta i dag. Ble undersøkt etter en hel haug bla. for blodpropp. Heldigvis alt bra med det men var da altså SVANGERSKAPSASTMA. Må ha medisin for det osv. Huff altså!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 12.25, Tonio skrev:

Det positive med alt som starter på svangerskap er at det meste går over på under 9 måneder. :fnise:

Hehe ja det er sant 😉😉 noe positivt med det i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JIPPIII 10 uker! Doble sifre 😄😄 I følge appen er babyen nå offisielt et foster 👏👏👏 og UL på onsdag for å se at alt er bra pga astmaen. Håper sååå inderlig at alt er bra! Også gleder jeg meg så utrolig mye til å få mini nå som det ligner litt mer på et menneske og ikke en jellybean med fallskjerm. 😂 spennende å se om de måler meg til samme termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, PrøveSola skrev:

JIPPIII 10 uker! Doble sifre 😄😄 I følge appen er babyen nå offisielt et foster 👏👏👏 og UL på onsdag for å se at alt er bra pga astmaen. Håper sååå inderlig at alt er bra! Også gleder jeg meg så utrolig mye til å få mini nå som det ligner litt mer på et menneske og ikke en jellybean med fallskjerm. 😂 spennende å se om de måler meg til samme termin. 

Gratulerer så mye!! Dette blir en  spennende tid i møte 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! Og hurra for 10 uker 🎈 

Synes du det går bedre etter at du begynte med medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Her vil jeg følge med! Og hurra for 10 uker 🎈 

Synes du det går bedre etter at du begynte med medisiner?

Så hyggelig at du vil det ☺❤ Ja det er så deilig med 10 uker. Nå venter jeg bare på uke 13. Hehe. 

Både ja og nei. Den hjelper med en gang men går over med en gang nesten. Og den skal egentlig virke i 4 timer. Så vet ikke helt. I stad når jeg spiste middag måtte jeg bruke 45 min på ett pitabrød for å ha pustepauser hele tiden. Ikke noe behagelig. Skulle tro jeg veide 200 kg 😂 haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, PrøveSola skrev:

Så hyggelig at du vil det ☺❤ Ja det er så deilig med 10 uker. Nå venter jeg bare på uke 13. Hehe. 

Både ja og nei. Den hjelper med en gang men går over med en gang nesten. Og den skal egentlig virke i 4 timer. Så vet ikke helt. I stad når jeg spiste middag måtte jeg bruke 45 min på ett pitabrød for å ha pustepauser hele tiden. Ikke noe behagelig. Skulle tro jeg veide 200 kg 😂 haha.

Så utrolig ubehagelig når man ikke får puste skikkelig da! Håper de finner  en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så utrolig ubehagelig når man ikke får puste skikkelig da! Håper de finner  en løsning :)

Ja det er ikke noe godt nei  :icon_frown:

Takk!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på UL i dag :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Helt magisk å se lille sprelle rundt i magen og se hjertet slå akkurat som det skal. ALT var bra. Vi fikk med en USB med flere bilder og filmer. 

Det eneste som irriterer meg litt er at jeg ble satt enda 5 dager tilbake... :unsure:

Forstår ikke at det er mulig. Jeg hadde siste mens 12. juni. Positiv eggløsningstest fra 25 juni og veldig sterk test 28. juni så vet jeg hadde EL 28 og 29 juni. Og ut i fra alt av symptomer og ting jeg har loggført i 6 mnd så skulle jeg hatt mensen 15. juli (dag 33 i syklusen). Om det hadde stemt hadde termin vært 24/3. Etter første ul i uke 6 som jeg går etter nå, ble jeg satt 3 dager tilbake og fikk termin 27. mars. MEN etter i dag ble jeg satt tilbake enda 5 dager til, til 2. april... da er jeg 9+6 i dag. Blir seriøst gal!! 😣😣😣 jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL og når vi hadde sex. Og jeg som testet positivt sent sist kan ikke tro at jeg kunne teste positivt 1,5 uker før tidlig denne gangen?? 

Hva tror dere?? Hva ville dere fått etter? :closedeyes: blir så glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, PrøveSola skrev:

Vært på UL i dag :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Helt magisk å se lille sprelle rundt i magen og se hjertet slå akkurat som det skal. ALT var bra. Vi fikk med en USB med flere bilder og filmer. 

Det eneste som irriterer meg litt er at jeg ble satt enda 5 dager tilbake... :unsure:

Forstår ikke at det er mulig. Jeg hadde siste mens 12. juni. Positiv eggløsningstest fra 25 juni og veldig sterk test 28. juni så vet jeg hadde EL 28 og 29 juni. Og ut i fra alt av symptomer og ting jeg har loggført i 6 mnd så skulle jeg hatt mensen 15. juli (dag 33 i syklusen). Om det hadde stemt hadde termin vært 24/3. Etter første ul i uke 6 som jeg går etter nå, ble jeg satt 3 dager tilbake og fikk termin 27. mars. MEN etter i dag ble jeg satt tilbake enda 5 dager til, til 2. april... da er jeg 9+6 i dag. Blir seriøst gal!! 😣😣😣 jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL og når vi hadde sex. Og jeg som testet positivt sent sist kan ikke tro at jeg kunne teste positivt 1,5 uker før tidlig denne gangen?? 

Hva tror dere?? Hva ville dere fått etter? :closedeyes: blir så glad for svar.

Så tidlig vokser de i rykk og napp, så jeg ville gitt faen og gått etter din egen beregning og heller ventet til oul :) Skjønner du blir gal! Jeg fikk beskjed om at jeg lå en plass mellom 10+0 og 11+noe, og da tenkte jeg bare "fuck it" og fulgte min kalkulering :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, tweet skrev:

Så tidlig vokser de i rykk og napp, så jeg ville gitt faen og gått etter din egen beregning og heller ventet til oul :) Skjønner du blir gal! Jeg fikk beskjed om at jeg lå en plass mellom 10+0 og 11+noe, og da tenkte jeg bare "fuck it" og fulgte min kalkulering :nigo:

Jeg fikk positiv (ganske svak, men tydelig strek) 29 juni.. og jeg er 12+3 og termin 15 mars. (Ble satt 5 dager tilbake på tidlig ul, ifølge mens beregninger skulle jeg vært 13+1 i dag. Jeg syns du bare skal følge dine beregninger frem til oul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tweet skrev:

Så tidlig vokser de i rykk og napp, så jeg ville gitt faen og gått etter din egen beregning og heller ventet til oul :) Skjønner du blir gal! Jeg fikk beskjed om at jeg lå en plass mellom 10+0 og 11+noe, og da tenkte jeg bare "fuck it" og fulgte min kalkulering :nigo:

Ja er litt det jeg tenker også ☺ For en ting er måling av lille baby nå men noe annet er faktisk kroppen min og hva som faktisk er mulig i forhold til når jeg ble gravid. 

7 timer siden, Mailo skrev:

Jeg fikk positiv (ganske svak, men tydelig strek) 29 juni.. og jeg er 12+3 og termin 15 mars. (Ble satt 5 dager tilbake på tidlig ul, ifølge mens beregninger skulle jeg vært 13+1 i dag. Jeg syns du bare skal følge dine beregninger frem til oul! :)

Ja da gjør jeg det 😊 med datteren min fikk jeg samme termin, som jeg viste at var rett pga 3 år prøving og tabletter og sånn, samme på ul i uke 13 hos en ultralyd spesialist (som jeg skal til om noen uker), og datteren min ble født på denne termin datoen :hjerte: men i følge OUL skulle hun blitt født 6 dager senere. Jeg var veldig liten baby når jeg ble født det var også søstra mi og mamma. Jeg er veldig slank så jeg prøvde å si at hun er bare mindre enn gjennomsnittet som er i dag. Men de ville ikke høre... Når hun ble født på den riktige termin som i følge oul var for tidlig, så de at hun var akkurat klar. De ser ofte det på om de har noe hvitt fett rundt på kroppen når de blir født osv. Datteren min tilsvarte termin ut i fra hvordan hun var når hun ble født og hun var noen prosent under gjennomsnittet. 3000 g var hun :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært på den første svangerskapskontrollen med jordmor i dag :) Alltid så koselig! Fikk høre den magiske hjertelyden i dag :hjerte::hjerte: Beste lyden i verden! 11 + 2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tonio skrev:

Å, jeg visste ikke at man fikk høre på hjertelyd før ultralyd! :rodmer: Så utrolig gøy og koselig.

Jo man får som oftest høre hjertet med dopler hos jordmor hver gang man er der :hjerter_rundt: Ja det er helt ubeskrivelig. Hun sa jeg var heldig som fikk høre det så tidlig som uke 11 da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...