Gå til innhold

Baby nr 2 kommer i 2018


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Hei ☺

Jeg har aldri skrevet en dagbok før, men fikk lyst til å være med å dele her inne og høre fra dere også ☺

Jeg har ei datter fra før født i 2015 som jeg og mannen min brukte 3 år på å få til. Var gjennom masse testing og legen og gyn fant aldri noe galt. Etter lap og pergo ble jeg gravid. Verdens beste jente ❤

Nå som hun snart blir 2 år ønsket vi å begynne å prøve på en lillesøster eller lillebror. Vi var redde for at det ville ta flere mnd og kanskje år igjen før spiren satt... Men denne satt på 1 pp 😮😮 MILDT SAGT SJOKKERT! Hva var oddsen. Denne gangen var det ikke noe hormontabletter eller noe. Jeg testet positivt 15/7 ❤ Siden jeg har litt ustabil syklus får jeg opp at jeg både har termin 23, 25 og 27 mars 2018. Går ut i fra 27. mars. Da er jeg 5 + 1 i dag.

Skal på tidlig UL 3/8. Føles som er eviiiiighet 🙈 Blir gal av å være livredd for at det skal gå galt. Analyserer kroppen min hver sekund. 

Symptomer frem til i dag:

Ekstremt oppblåst fra 2 dager før inn og testen. Fortsatt oppblåst men ikke like ille om morgenen. Jobber i kroppen hele tiden. Mye mageknip og luftsmerter. Lyst på noe snacks hele tiden. Kraftig metallsmak i munnen i går. Trøtt og sliten hele tiden. Måtte sove på dagen 3 dager denne uka, noe jeg ALDRI gjør ellers. 😜 Føler meg tung og full nederst i magen. Må tisse hele tiden haha. 

Jeg har ikke fått vonde puppene enda noe jeg hadde fra uke 4 sist... Begynte med kvalmen 4+5 sist og ble sykmeldt lenge pga ekstrem svangerskapskvalme ut 6 mnd. 😣 veldig redd for å bli så dårlig denne gangen også. Hadde også bekkenlåsning og bekkenløsning sist svangerskap.

Ja det var ståa til nå :strix:

20170719_090134.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nordvesta: Der var du ja!! Så spennende! Og våres første er født samme år! 2015.:rodmer:  og den kvalmen hadde jeg også sist. Spøy helt til han var ute :kvalm: Gleder meg til å følge deg videre på ferden! Både mot tul og Mars :smilyblomst:

Endret av Mailo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mailo skrev:

:nordvesta: Der var du ja!! Så spennende! Og våres første er født samme år! 2015.:rodmer:  og den kvalmen hadde jeg også sist. Spøy helt til han var ute :kvalm: Gleder meg til å følge deg videre på ferden! Både mot tul og Mars :smilyblomst:

Takk 😊 Å så gøy :nori: Veldig fin avstand mellom barna da. 

Åh du også 😕 og helt til han var ute også, stakkars deg. Jeg som trodde jeg skulle daue midt oppi alt 🙈 Håper vi begge får et mye lettere svangerskap nå :hjerter_rundt:

Takk i like måte!

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er testoman :fnise: så måtte bare ta en ny test i dag for å vite at jeg fortsatt var gravid... selv om jeg egentlig kjenner det da men hehe. Jeg ble så stressa når jeg testet på en sånn billigtest strimmel og den var så vidt det var positiv 😣😣

Tenke åneiii nå går det gale veien. Så mannen dro på butikken å kjøpte en a1 test som jeg tok så fort han var hjemme. Den var super positiv etter bare 30 sek ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, PrøveSola skrev:

Jeg er testoman :fnise: så måtte bare ta en ny test i dag for å vite at jeg fortsatt var gravid... selv om jeg egentlig kjenner det da men hehe. Jeg ble så stressa når jeg testet på en sånn billigtest strimmel og den var så vidt det var positiv 😣😣

Tenke åneiii nå går det gale veien. Så mannen dro på butikken å kjøpte en a1 test som jeg tok så fort han var hjemme. Den var super positiv etter bare 30 sek ❤

Du må ikke teste mer nå.:fnise: Det skaper unødvendig bekymring. Men godt den ble positiv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mailo skrev:

Du må ikke teste mer nå.:fnise: Det skaper unødvendig bekymring. Men godt den ble positiv da. 

Huff ja jeg vet 🙈🙈 Skal klare å holde ut 1,5 uke til ul nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, PrøveSola skrev:

Huff ja jeg vet 🙈🙈 Skal klare å holde ut 1,5 uke til ul nå 😅

Ja det blir bra!! Og det går nok fort :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 5 + 4 og har mye mindre symptomer enn hva jeg hadde sist jeg var gravid. Kjenner jeg blir så bekymret for det 😟 Sist kom kvalmen 4+5 og varte til jeg var 6 mnd. Fikk kjempe vonde pupper fra uke 4 - 7. Har bare hatt en sviende/brennende følelse i puppa i 2 dager, men finnes ikke øm. Nå har jeg ikke det en gang. Føler meg ikke like mye oppblåst lenger heller. Tenk om det har gått galt 😣 

Flere som har opplevd noe lignende?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PrøveSola skrev:

I dag er jeg 5 + 4 og har mye mindre symptomer enn hva jeg hadde sist jeg var gravid. Kjenner jeg blir så bekymret for det 😟 Sist kom kvalmen 4+5 og varte til jeg var 6 mnd. Fikk kjempe vonde pupper fra uke 4 - 7. Har bare hatt en sviende/brennende følelse i puppa i 2 dager, men finnes ikke øm. Nå har jeg ikke det en gang. Føler meg ikke like mye oppblåst lenger heller. Tenk om det har gått galt 😣 

Flere som har opplevd noe lignende?? 

Har opplevd dette fra start til nå (12+6)! Symptomer kommer og går i hytt og pine, men jeg er fortsatt like gravid ;) Tror ikke du skal ta det så tungt at noen symptomer kommer og går litt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med graviditeten😊

Mine symptomer har variert fra dag til dag, helt normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Har opplevd dette fra start til nå (12+6)! Symptomer kommer og går i hytt og pine, men jeg er fortsatt like gravid ;) Tror ikke du skal ta det så tungt at noen symptomer kommer og går litt :) 

Så godt å høre 😊 Alltid litt lettende å høre at andre har opplevd noe av det samme. Gratulerer med svangerskapet også 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Så godt å høre 😊 Alltid litt lettende å høre at andre har opplevd noe av det samme. Gratulerer med svangerskapet også 😄 

Takk! Og gratulerer til deg også 😄 Jeg har hatt meg noen runder med panikk over lite symptomer, men har lært at panikken hjelper ingen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tweet skrev:

Takk! Og gratulerer til deg også 😄 Jeg har hatt meg noen runder med panikk over lite symptomer, men har lært at panikken hjelper ingen! 😊

Takk 😊 

Ja det er helt sant. Er ikke til noe positivt å stresse og få panikk nei. Må bare stole på kroppen da 😝 Blir lettende å få se lille på ul  om 8 dager ❤ 

Så får jeg heller nyte at jeg ikke er kvalm (enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, her vil jeg gjerne følge med :) Termin i mars her også! Det er veldig betryggende å se andre som har brukt lang tid på førstemann, og så sitter neste spire nesten med en gang:danse: Da er det håp for flere av oss. 

Det er jo mest vanlig å få kvalmen litt senere enn du fikk sist, så det er ikke sikkert du slipper unna :P Håper du får det sånn som jeg har nå - konstant passe kvalm. Elsker symptomer som er til stede uten å hemme hverdagen :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Hei, her vil jeg gjerne følge med :) Termin i mars her også! Det er veldig betryggende å se andre som har brukt lang tid på førstemann, og så sitter neste spire nesten med en gang:danse: Da er det håp for flere av oss. 

Det er jo mest vanlig å få kvalmen litt senere enn du fikk sist, så det er ikke sikkert du slipper unna :P Håper du får det sånn som jeg har nå - konstant passe kvalm. Elsker symptomer som er til stede uten å hemme hverdagen :hjerte: 

Så hyggelig 😀 Velkommen!! 

Ja føles nesten for godt til å være sant at det gikk så raskt nå. ❤ Kanskje derfor jeg er ekstra redd for at det går galt nå. 😔 Hvordan er din historie? Første baby nå? Tok det lang tid? 

Å da håper jeg at jeg er så heldig som deg! Vil helst slippe kvalmen, men samtidig er den et trygghetstegn for at man fortsatt er gravid hehe. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var 5+6 i dag, men så at jeg hadde bommet på datoen jeg fikk TR med tre dager, så om syklusen min stemte er jeg 6+2 i stedet 😀 Håper ikke jeg blir satt tilbake på TUL neste uke. Sååååå spent :strix:

Sliter så med å sove om natta. Er så urolig i kroppen og klør i leddene i armer og bein, så må strekke og strekke på meg uten at det blir bedre. Så ubehagelig. Noen som har opplevd det? Noe man kan gjøre for å slippe det? Kan det være vitaminmangel?

Helt utslitt hele tiden 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, PrøveSola skrev:

Jeg trodde jeg var 5+6 i dag, men så at jeg hadde bommet på datoen jeg fikk TR med tre dager, så om syklusen min stemte er jeg 6+2 i stedet 😀 Håper ikke jeg blir satt tilbake på TUL neste uke. Sååååå spent :strix:

Sliter så med å sove om natta. Er så urolig i kroppen og klør i leddene i armer og bein, så må strekke og strekke på meg uten at det blir bedre. Så ubehagelig. Noen som har opplevd det? Noe man kan gjøre for å slippe det? Kan det være vitaminmangel?

Helt utslitt hele tiden 😴

Jeg har opplevd sånne "restless legs" eller hva det kalles. Kjenner kribling i lår og legger som gjør at jeg ligger og sparker i senga 🙈 Heldigvis gitt seg, men kan være du har noe lignende? Syns jeg har lest at magnesium skal hjelpe, men ikke ta meg på ordet. Hørte at bananer også skal hjelpe, om det ikke var mot kramper.. 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Jeg har opplevd sånne "restless legs" eller hva det kalles. Kjenner kribling i lår og legger som gjør at jeg ligger og sparker i senga 🙈 Heldigvis gitt seg, men kan være du har noe lignende? Syns jeg har lest at magnesium skal hjelpe, men ikke ta meg på ordet. Hørte at bananer også skal hjelpe, om det ikke var mot kramper.. 🤔 

Ja akkurat sånn driver jeg også! 🙈 sparker, rister og strekker ut beina. Sliter nesten enda mer med det i armene/albuene. Å ja men når du sier det så mener jeg å ha hørt at magnesium skal kunne hjelpe mot det 😊 det er ikke farlig å ta ekstra magnesium når man er gravid? 

Får begynne å spise mer bananer også da sånn i tilfellet 😊 hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Vi har en gutt som vle født Mars 2015, fin månded å få barn i. Venter også nummer to nå, i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Gratulerer! Vi har en gutt som vle født Mars 2015, fin månded å få barn i. Venter også nummer to nå, i desember. 

Takk 😊😊 Gratulerer til deg også! Ja mars er en fin mnd å ha bursdag. Men mulig det blir påskebarn da hehe. Beste påskeegget da 😂❤ 

Hvor mange uker er du nå? Vet du kjønnet på baby nr 2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...