Gå til innhold
Blondie65

Spekulasjonstråd om symptomer - jeg er skuffet over KG for tiden

Anbefalte innlegg

Fylkesfyrsten   102 506
Fylkesfyrsten
8 minutes ago, Horten Market said:

Det blir ikke mer riktig av at du gjentar det i hvert innlegg. For hver fagperson du finner til støtte for ditt syn, skal jeg finne to som mener din oppfatning av hva som er skadelig, er rent sprøyt.

Du har en rigid oppfatning av at spørsmål omkring kropp og helse har to streker under svaret. Og det er dine svar, naturligvis, ikke svar fra andre fagpersoner. Etter gjeldende regler for skikkethet i helseprofesjonene, vil en slik holdning føre til at man blir sluset ut av studiet eller yrket, før eller siden. Fordi rigiditet er skadelig for pasientene. Kolleger er pliktig til å sende bekymringsmelding, og pasienter vil sende inn klager.

Din holdning er skadelig for pasienter, og den er skadelig for den frie debatt.

Du får ikke flere svar fra meg hvis det er slik du argumenterer. Du adresserer ikke problemstillingen, men karakteriserer meg i stedet. Dette handler ikke om rigiditet. Igjen argumenterer du mot påstander og holdninger jeg ikke har fremsatt eller antydet. Dette handler ikke om skikkethet, og det handler strengt tatt heller ikke om hva JEG mener. Du har ikke forstått den grunnleggende problemstillingen her en gang. 

Det er kg som skal vurdere dette - ikke deg. Jeg har ikke ord for hvor usaklig og umodent det du skriver er. Hadde du enda berørt det som faktisk er problemstillingen, kunn det jo vært greit, men det virker som om du faktisk ikke klarer å se hvilke problemer som knytter seg til å drifte et underforum om helse. Du vet heller ikke noe om min utdannelse eller hva jeg jobber med, så jeg synes du skal være litt forsiktig i dine uttalelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Horten Market   1 408 1 916
Horten Market
På 22.8.2017 den 15.04, Fylkesfyrsten skrev:

Hvordan vet dere at rapportene dere får fra brukere inneholder kompetanse dere kan stole på? Man får jo ikke signere med yrkestittel. Jeg har sett flere ganger at dere sletter fornuftige og godt faglig begrunnede råd, mens farlig synsing er blitt stående (JA, jeg HAR rapportert det).

Dette opplever du fordi andre har en annen oppfatning enn deg om hva som er skadelig. Det kan godt hende jeg er enig med deg i de tilfellene du viser til, det er bare det at du krever å være enerådende om hva som er gode og fornuftige råd. Fornuftige innlegg forsvinner fordi andre gjør som deg, de rapporterer innlegg de føler er til skade, som de formodentlig greier å argumentere overbevisende for. På den måten får du smake din egen medisin.

Mitt syn er at alle disse innleggene bør få stå. Uenighet, begrunnet faglig eller på annet vis, bør aldri begrunne sletting av andres ytringer.

Som forklart tidligere har du åpenbart et ønske om at Kropp og helseforumet skal være et annet forum enn det er ment å være. Hvis dette skulle blitt moderert av en fagperson, ville KG vært nødt til å opprette et nytt underforum for å tilfredsstille ønsket brukerne har til å utveksle råd og erfaringer. Det er nemlig et eget poeng at det IKKE er helsefaglig moderert og kvalitetssikret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fylkesfyrsten   102 506
Fylkesfyrsten
2 minutes ago, Horten Market said:

Dette opplever du fordi andre har en annen oppfatning enn deg om hva som er skadelig. Det kan godt hende jeg er enig med deg i de tilfellene du viser til, det er bare det at du krever å være enerådende om hva som er gode og fornuftige råd. Fornuftige innlegg forsvinner fordi andre gjør som deg, de rapporterer innlegg de føler er til skade, som de formodentlig greier å argumentere overbevisende for. På den måten får du smake din egen medisin.

Mitt syn er at alle disse innleggene bør få stå. Uenighet, begrunnet faglig eller på annet vis, bør aldri begrunne sletting av andres ytringer.

Som forklart tidligere har du åpenbart et ønske om at Kropp og helseforumet skal være et annet forum enn det er ment å være. Hvis dette skulle blitt moderert av en fagperson, ville KG vært nødt til å opprette et nytt underforum for å tilfredsstille ønsket brukerne har til å utveksle råd og erfaringer. Det er nemlig et eget poeng at det IKKE er helsefaglig moderert og kvalitetssikret.

Dette er siste svar til deg.

Det handler ikke om hva jeg mener. Noen av oss her inne har en kompetanse som gjør oss i stand til å se hva som er farlig og ikke. Når jeg reagerer på noe, er det ikke fordi jeg tror at det er skadelig, men fordi jeg vet at det er det, og jeg kan begrunne det. Jeg har sendt inn drøssevis av rapporter du ikke har sett.

Jeg har aldri sagt man ikke skal få diskutere fritt, men at det ofte dukker opp meninger, holdninger og råd som VIL føre til alvorlig skade på liv og helse, eventuelt død, dersom de følges. Det er også VELDIG mye gal informasjon som kan komplisere behandlingsforløp og utredninger, samt gjøre situasjonen for syke og sårbare pasienter veldig mye verre.

Om noen med fagkunnskap modererer, hindrer det på ingen måte utveksling av råd og erfaringer. Det bare gjør det til en trygg arena for disse diskusjonene.

Dette har ingen verdens ting med ytringsfrihet å gjøre. Du driver jo nærmest ensifig meningspåvirkning med din evinnelige messing om dette i nesten alle innlegene du skriver i alle tråder du deltar i.

Nå er jeg lei av kveruleringen din!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fylkesfyrsten   102 506
Fylkesfyrsten

Rett skal være rett:

Nå var dere flinke, og fjernet en farlig tråd i løpet av ca. en time (optimalt burde det skjedd fortere, men det er ikke dårlig). Jeg håper ikke dette var en tilfeldighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden