Gå til innhold

Aircondition på hotellrom. Hvilken temperatur foretrekker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte en gang at man ikke bør ha airconditionen på mer enn 5-6-7 (husker ikke eksakt, men rundt der) grader kaldere enn utetemperaturen, for å unngå å bli syk, som jo mange blir etter en sydentur med aircon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Viernes skrev:

Jeg hørte en gang at man ikke bør ha airconditionen på mer enn 5-6-7 (husker ikke eksakt, men rundt der) grader kaldere enn utetemperaturen, for å unngå å bli syk, som jo mange blir etter en sydentur med aircon.

Høres fornuftig ut.  å sove i 17 grader på naturlig måte er behagelig, men med hjelp av AC er det iskaldt og i alle fall for meg oppskrift på å bli syk. Bruker bare AC på ferie land som Thailand hvor det er hett og fuktig. 

Anonymkode: 8bfd6...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg bruker ikke klimaanlegg. Jeg kan sove i hvilken som helst varme med litt naturlig bris fra et åpent vindu. De periodene jeg ikke sover er det ikke gradestokken som er problemet uansett.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 grader er passe. Det føles kaldt når det er over 30 grader ute. Jeg klarer ikke å sove i 23 grader hjemme, men aircondition 23 føles mye kaldere. 

Som denne skrev:

På 23.7.2017 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å finne en temperatur som er lav nok til å gi lindring fra utevarmen, men høy nok til at overgangen ute/inne ikke blir for stor og gjør meg utsatt for halsvondt og forkjølelser. Jeg ender ofte opp rundt 23-24 grader. 

Anonymkode: ac4b5...a9d

 

Anonymkode: e980c...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Der jeg ferierer betyr åpent vindu at jeg blir spist levende av mygg.

Der jeg ferierer har de ofte ikke vinduer i det hele tatt. Derimot har de malariamygg og derfor er myggnett oppfunnet. Også lette, enkle varianter til reisebruk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med en  norsk lege på ferie i Tyrkia for noen år siden. Han anbefalte 25 grader for å forhindre at man ble syk av den.

Det rådet har jeg fulgt og ikke hatt noen problemer  .   Har derimot fått lungebetennelse  av for kald aircondition  på tur bussene på utflukter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...