Gå til innhold

Aircondition på hotellrom. Hvilken temperatur foretrekker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på hva folk foretrekker/hva som er vanlig å ha som temperatur på aircondition. 

Jeg og kjæresten er for øyeblikket på ferie, og har veldig forskjellige preferanser her. Vi har et relativt lite rom, så luften siger ut i hele rommet. Lufta blåser ganske direkte på oss, og vi har ikke dyner, bare laken til å ha over oss. Uansett, kjæresten stilte inn på 21 grader. Jeg mener dette er en veldig lav innetemperatur. Siden rommet er lite, er dette også den faktiske temperaturen i rommet, ikke bare i anlegget. Han mener at det er så varmt ute (30 grader) at vi må ha det såpass kaldt. Jeg våknet iskald og med litt sår hals etter et par timer. Måtte kle på meg bukse og genser. Jeg mener utetemperaturen ikke har noen betydning for hva slags temperatur vi skal ha inne.

Any way; hva er deres foretrukne temperatur på air condition når dere er på ferie? 

Anonymkode: 1f495...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23-22 grader. Og jeg sover bestandig med pledd i tillegg til lakenet. Det får du sikkert om du ber om det på hotellet. Og kjæresten din bør ta mer hensyn. Blir en veldig dårlig ferie om du blir liggende syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-18-19 grader om dagen dersom det er opp mot 30 grader ute, jo kaldere inne desto bedre. Kanskje et par grader høyere om natten, men jeg takler ikke varme når jeg skal sove. 

Endret av SnuskeLuska
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha aircondition på 20 grader.

Anonymkode: 24415...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som hjemme antar jeg - dvs. ca. 23 grader. Men som regel får jeg ikke stilt inn aircondition på hotell så jeg må pent ta det jeg får. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å finne en temperatur som er lav nok til å gi lindring fra utevarmen, men høy nok til at overgangen ute/inne ikke blir for stor og gjør meg utsatt for halsvondt og forkjølelser. Jeg ender ofte opp rundt 23-24 grader. 

Anonymkode: ac4b5...a9d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ikke bruke den i det hele tatt siden jeg så og si uten unntak har blitt syk de gangene jeg har prøvd. Om de er temperaturforskjellen som blir for stor eller luften det blir noe "galt" med vites ikke, men slimhinnene mine tåler det ikke og jeg ender opp som voldsomt forkjølet. Løsningen jeg foretrekker er å lufte så godt det lar seg gjøre når temperaturen har sunket på kveldstid og så sover jeg med bare et tynt tøystykke over meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg pleier å stille temperaturen slik at det er normal temperatur inne. Dvs 23 grader (om natten). Dersom det er svært varmt ute (over 30) pleier jeg å ha den på 25-26 grader om dagen.

Den dustete ideen om at man skal ha 17-19 grader inne når det er svært varmt ute er grobunn for sår hals og forkjølelse - noe jeg også var plaget med før jeg forstod at man ikke kan gå direkte fra "fryseboks" til "steikeovn" mange ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat på ferie. Var 30-35 grader ute. Hadde aircondition på 25 grader om natten. Tåler egentlig varme om natta veldig dårlig, men det gikk fint,, en kompis hadde kaldere temp på natta nå og ble sjuk..

Anonymkode: 538b4...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både mannen min og jeg liker å ha det kjølig på soverommet, så vi stiller den så lavt som mulig.  Rundt 20 grader fungerer greit for oss begge, men blir det opp mot 25 sliter vi med å sove, det er for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tåler også varme om natten veldig dårlig. Men det er forbløffende hvor godt det er med et rom som er nedkjølt 5-8 grader mer enn utetemperaturen. Det holder godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater aircondition, og det må være veldig varmt hvis den skal på om natta. For det første blir jeg kjempestressa av den durelyden. Jeg må ha det HELT stille for å få sove, og lyden av noe elektronikk som durer og går og jobber (de bråker ofte MYE), og en strøm av luft mot meg, gjør at jeg ikke klarer å finne roen.

For det andre har jeg også det som Leo oppe i tråden: Blir tørr i halsen og småforkjølet av å ha aircondition på om natta. Mulig det er pga lav temperatur og kun et tynt laken, eller så er det luftsirkuleringen som gjør det. Kan få det samme av å sitte på fly når vifter blåser i alle mulige retninger rundt meg.

Når det gjelder temperatur, så er det helt avhengig av en god og varm dyne. Med kun laken til dyne, kan ikke temperaturen være lav.

Anonymkode: 657dd...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier aldri å ha den på. Hater AC. Pleier å ha altandøren åpen bare. Hvis det er alt for varmt så ligger jeg og baker heller enn å bli syk av AC :fnise: Men det beste er takvifte da, den holder det komfortabelt opp til 40+ uten at man trenger å fryse eller bli syk :jepp: skulle ønske det var vifte på flere hotellrom. 

Anonymkode: 7f64b...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

22-23 grader, kunne gjerne ha hatt det kaldere på natta, men har erfart at man stort sett alltid blir småsyk når man har for lav temperatur på AC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levdt med ac i et år, og har den aldri under 25-26. Blir bare syk. Det trekker en del og da blir det alltid kaldere, så mitt tips er ikke å tenke slik du gjør hjemme. I syden går du mye mer inn og ut av ac rom, og da blir man utrolig lett syk. 

Anonymkode: a420d...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...