Gå til innhold

Insekt i senga på ferie! Hjelp meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fullstendig panikk akkurat nå. Våkner nå rundt kl.3 på natten på hotellrommet i Frankrike av at jeg må tisse. Tilbake fra do ser jeg et insekt i sengen. Jeg trykker på det, og det kommer en del blod ut. Så finner jeg et par til nå jeg løfter på madrassen, og dernest finner jeg et par hos samboer som ligger og sover. Jeg googlet selvfølgelig veggdyr med én gang, men syns ikke insektene lignet bildet. Jeg kan selvfølgelig ta feil fordi bildene på nett er forstørret. Jeg så ikke de virvlene man ser på bildene. Et par av dyrene jeg fant var røde og resten var svarte. De svarte var størst. Fant vel tilsammen 5-6 dyr. Jeg har foreløpig ingen bitt, men dette er første natten her. 

Er dette veggdyr, eller er det vanlig med andre insekter i senga i Frankrike? Og hvis det er veggdyr; hva pokker gjør jeg???

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Flått?

Nei, de vet jeg hvordan ser ut. Det var ikke en slik. Ts

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lover ikke bra. Har funnet flere flekker på madrassen, og har skjønt at det er tegn på veggdyr. Tror dere dette stammer fra insekter? På bildene på google er alle slike flekker svarte, men her er de brune. Vet ikke om dette har noe å si? Ts 

20170723_031753.jpg

20170723_031721.jpg

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra Google. Hvis dette er vanlig størrelse og utseende for et veggdyr, så skjønner jeg ikke helt. Insektene jeg fant var veldig små(på str med en flått som ikke enda har sugd blod) og jeg kunne ikke se noen virvler på ryggen. Kan veggdyr ha forskjellig utseende? Skal oppdatere med bilde senere hvis jeg finner flere. Jeg drepte alle i panikk, og foreløpig har det ikke dukket opp noen nye. Ts

vouliagmeni.jpg

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør hvertfall si ifra til hotellet. Dere bør også sette inn tiltak for å unngå spredning når dere kommer hjem igjen. Frysing er vel det vanlige. 

Jeg skjønner at dette er ekkelt, særlig når man oppdager det på natten når man skal sove. Har du et bilde av insektet? 

Anonymkode: 800de...4eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bør hvertfall si ifra til hotellet. Dere bør også sette inn tiltak for å unngå spredning når dere kommer hjem igjen. Frysing er vel det vanlige. 

Jeg skjønner at dette er ekkelt, særlig når man oppdager det på natten når man skal sove. Har du et bilde av insektet? 

Anonymkode: 800de...4eb

Tror det blir veldig vanskelig å gjøre seg forstått, da de nærmest ikke skjønner et ord engelsk her, og jeg ikke kan fransk. Man må omtrent mime for å få gitt en beskjed, men jeg skal prøve. Det er veldig ekkelt å oppdage det på natten, for nå tør jeg ikke sove videre :-( Har ikke bilde av insektene, da jeg drepte alle i panikk før jeg skrev her. Skal oppdatere med bilde hvis det dukker opp flere. 

Angående frysing; jeg har også hørt at man skal gjøre det. Men hva skjer da hvis man går med klær som muligens er infisert, og bærer ting som muligens er infisert ned til fryseren i kjelleren, vil jeg da kunne spre insekter/egg på vei til kjelleren? 

For et mareritt å oppleve på ferie, jeg ligger her og bare gråter. Både fordi jeg er livredd for å bli bitt hvis jeg sovner igjen, men også fordi jeg er livredd for å få utøy i leiligheten hjemme. Har skjønt at prosessen med å få fjernet dette hvis det først har kommet er et rent helvete. Ts

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si fra til ansatte og be om en UPGRADE!

Anonymkode: ed7e8...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå etter en times tid, dukket det opp et nytt insekt. Syns det denne gangen ser veldig ut som et veggdyr. Mulig lyset var for dårlig i stad. Ts

 

20170723_040931.jpg

20170723_040837.jpg

20170723_040905.jpg

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette røde insektet igjen nå også, og dét ser i hvert fall ut som veggdyr. Fant også svarte flekker på lakenet (som fungerer som dyne) nå. Ganske sikker på at de ikke var der tidligere i kveld. 

20170723_041755-1.jpg

20170723_041918.jpg

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som veggdyr. De er flate og ovale før de får i seg blod som på det første bildet.

bed-bug-feeding-Whitney-Cranshawb.jpg.522d39cf1f8366ec193d60357a9e266e.jpg

 

Endret av SnuskeLuska
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææ! Stå opp! Pakk! Få dere et nytt rom NÅ!!! Og sjekk grundig for veggdyr på det nye rommet! Lukk kofferter asap!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står hotellet nevnt på denne siden? http://registry.bedbugs.net/country/france

Pakk sammen alt dere har, vask alt tøyet deres, vesker og kofferter grundig eller kjøp nye! Be om nytt rom og sjekk det nøye, spesielt inntil/bak sengerammer, lister og strømuttak. Finner dere det minste tegn på misfarging, små prikker eller dyrene selv er det bare å sjekke ut med det samme og finne et annet hotell ASAP.

Anonymkode: 44e14...1c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom dere ut av rommet fortest mulig!! Wæ!

Anonymkode: afaa0...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står hotellet nevnt på denne siden? http://registry.bedbugs.net/country/france

Pakk sammen alt dere har, vask alt tøyet deres, vesker og kofferter grundig eller kjøp nye! Be om nytt rom og sjekk det nøye, spesielt inntil/bak sengerammer, lister og strømuttak. Finner dere det minste tegn på misfarging, små prikker eller dyrene selv er det bare å sjekke ut med det samme og finne et annet hotell ASAP.

Anonymkode: 44e14...1c5

Det står ikke der, men det er jo åpenbart veggdyr her allikevel. Ts

Anonymkode: 2c300...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det blir veldig vanskelig å gjøre seg forstått, da de nærmest ikke skjønner et ord engelsk her, og jeg ikke kan fransk.

Anonymkode: 2c300...22f

Du har tydeligvis PC/nettbrett/mobil med internett, så skriv det du skal si, oversett det med google translate og vis det til dem. 

Anonymkode: 481e8...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ta med restene av alle insektene du har drept når du går til resepsjonen.

Hvordan gikk det, har dere fått nytt rom?

Anonymkode: 3e144...9bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ta med restene av alle insektene du har drept når du går til resepsjonen.

Hvordan gikk det, har dere fått nytt rom?

Anonymkode: 3e144...9bd

Vi skulle uansett til en annen fransk by i dag, så vi har dratt videre. De i resepsjonen latet til å ikke skjønne hva veggdyr var (vet ikke om det var sant eller ikke.) Vi fortalte litt om veggdyr sa at de måtte få sjekket det opp med en gang. Vi gadd ikke krangle noe mer på det enn det. Jeg skal definitivt legge inn hotellet på den siden det ble linket til tidligere her.

Anonymkode: 2c300...22f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv på Tripadvisor også, det er der nesten alle sjekker.

Anonymkode: bbf28...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle uansett til en annen fransk by i dag, så vi har dratt videre. De i resepsjonen latet til å ikke skjønne hva veggdyr var (vet ikke om det var sant eller ikke.) Vi fortalte litt om veggdyr sa at de måtte få sjekket det opp med en gang. Vi gadd ikke krangle noe mer på det enn det. Jeg skal definitivt legge inn hotellet på den siden det ble linket til tidligere her.

Anonymkode: 2c300...22f

Regner med at dere ikke har tilgang på dypfryser på vei fra et hotell til et annet, så da må dere kaste alt dere har med dere, og kjøpe nytt før dere sjekker inn på nytt hotell. Ellers risikerer dere å spre faenskapen til neste hotell.

Anonymkode: 8851e...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...