Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

@tweet: Føler at man enten sier man trenger ikke noe, eller alt. :fnise: Nå har jeg klipt meg kort (#MammaHår), så trenger ikke strikk. Tusen takk. :yvonne:

@sullå: Ja, er det jeg tror også. Når man vet at det ender med en baby.. Da er alt verdt det. :rodmer:

@blomst12: Takk. :yvonne:

38+0

Jeg bråbestemte meg i natt for å bestille voksing av armhuler og legger. Jeg husker ikke sist jeg barberte/fjernet hår der, men det var nok ikke i år. :PDet var litt artig å være hos henne igjen, er jo ei jeg har vært mye hos med tanke på bryllupet og litt av hvert.. Hun var overrasket over at jeg fortsatt var så tynn. "Ingen hevelser i det hele tatt på kroppen, herregud så heldig du er!" :sjokkbla: Også var hun redd for å vokse armhulene mine, med så lange hår ville jeg nok få veeldig vondt. Men gikk bra, og nå kan jeg endelig løfte armene mine uten å føle meg som en mann. :laugh: Det vil si, nå kan jeg endelig gå med korterma plagg ute blant folk.

Så var det jordmortime, som gikk bra. :Nikke: Fosterlyd, urinprøve, blodtrykk alt er som det skal. Gått opp 400 gram siden forrige kontroll (to uker siden). Som vil si at nå er jeg på -4,2kg siden startvekt. Ser ut som jeg kommer til å veie mindre før jeg føder enn før jeg ble gravid. Ikke rart med starten jeg hadde! Nå har jeg denne uka og neste uke fri, og fra da av har jeg to kontroller i uken frem til jeg har født. :bond:Kun en kontroll igjen med denne jordmoren, pluss at hun kommer på hjembesøk. :)

Vi besøkte svigermor etter kontrollen, og plutselig var vi på vei til ikea. :klo: Vet egentlig ikke helt hvordan det skjedde. Men fikk kjøpt noen plastbokser til å putte klær i når de blir for små for Minsten, tisselaken og litt lys. Så når Minsten blir eldre kan hen velge å ha blått, lilla, rosa (også videre) eller vanlig lys på soverommet. :idesmil: I tillegg fant mannen en katterangle, og han som elsker katter.. Måtte bare kjøpe den. "Til baby" sier han, men han har alt lekt med den.. flere ganger. :catmilk:Og hvis jeg prøver å ta på den, så tar han tilbake og sier "Nei, bare jeg og Minsten sin!".

 

Med andre ord er jeg ganske sliten nå.. Hårfjerning, svangerskapskontroll og ikea på en dag ble ganske mye når man går rundt høygravid. :gravid: 

Livet er fantastisk! :sol:

---

Litt info: Jeg er førstegangsfødende. Mamma gikk tre uker over tiden med sin første, og den kom først ut etter to dager med igangsetting. Min mormor sin førstefødte ble visstnok født 3 måneder for tidlig, som passet perfekt med bryllupsdatoen.. Men ikke med at han hadde en fødselsvekt på over fire kilo. :fnise:

Deler av slimproppen har sannsynligvis allerede forsvunnet rundt uke 30 (en liten kladd med slim og blod kom ut i det minste), og på UL i uke 34 var livmorhalsen cirka 4,5 cm lang - altså så lang man er før man starter modningen. I uke 36 var hodet festet, og noe som kanskje er maserier startet også da.

:babysmokk:Datolisten:babysmokk:

10.4: 37 uker og ikke lengre prematur!

13.4: Permisjonen starter!

17.4: 38 uker, visstnok skjer 95% av fødsler fra og med nå og til og med overtiden starter.

20.4: tweet

25.4: plastfolien

26.4: Nikketutta

28.4: Omo

30.4: Mensentermin.

2.5: Sille4

3.5: Morfar (min pappa) + sullå + Porcelain

4.5: OUL-termin + mormor (min mamma)

5.5: Pappa (mannen)

6.5: -Mala-

8.5: blomst12

10.5: Mamma (altså meg)

15.5: Offisielt på overtid.

17.5: :flagg:

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble gårsdagen av?! :klo: Dagen bare forsvant liksom. 

Fant ut at det var litt for lenge siden jeg hadde fått meg noe da, og med nyvoksete legger visste jeg akkurat hva jeg kunne gjøre. Dro på meg kjolen jeg vet mannen liker, og passet på at han fikk kjenne at jeg ikke hadde på truse før jeg gikk min daglige tur. :sjarmor:(Tok på meg trusen før jeg gikk da). Ellers gikk dagen i å brodere og jeg vet egentlig ikke? 

Trodde tiden skulle gå sakte nå når man bikket permisjon, men denne uken går fort hittil i det minste. Bør kanskje være forsiktig med hva jeg sier, hvis ikke blir det vel fort til at det sakker ned.

 

Nedpresset jeg har hatt i dag og i går gjør at jeg lurer på om det var rett å kalle det nedpress hva jeg hadde tidligere. :fnise: Ingen tvil om at det skjer ting der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tonio said:

:sjarmor:(Tok på meg trusen før jeg gikk da).

 

:fnise::fnise: 

 

Snart i mål! :) Blir spennende. 

Dagene mine forsvinner alt for ofte, men det er nok litt fordi jeg er sykemeldt, og tilbinger mesteparten av tiden alene. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 18.17, Gakkepus skrev:

:fnise::fnise: 

 

Snart i mål! :) Blir spennende. 

Dagene mine forsvinner alt for ofte, men det er nok litt fordi jeg er sykemeldt, og tilbinger mesteparten av tiden alene. 

Må man så må man! :laugh:

Det er jo egentlig digg at dagene forsvinner da, selv om det kan være enslig om man er alene.

---

38+3! To uker til termindato!!!!

Nok en dag jeg lurer på hvor ble av?! :klo:Besøkte mamma og pappa i dag, kom plutselig på at det var for lenge siden jeg var med dem. Min mormor har jo kommet på ett hjem nå (veldig dement), som gjør at mamma rydder litt ut av huset hennes. Det har gjort at mamma har innsett at hun vil ikke at sine barn må gå gjennom det samme når hun blir "gal". Så nå rydder hun huset til sin mor og sitt eget samtidig, heldigvis hjelper pappa til også. :PJeg visste jo ikke om dette, og plutselig skulle jeg være med å tømme litt fra barndomsrommet mitt. Ti år siden jeg har bodd der, med andre ord var mesteparten ikke mitt.. Men men. :fnise: 

Når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg ikke har gjort nok i dag, så jeg lagde brownie og kanelsnurrer. Det vil si, sistnevnte står til heving nå og brownien skal inn i ovnen straks. :spise: Heey, jeg veier fortsatt mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, jeg kan vel være litt godtemums nå den siste tiden? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mimreinnlegg.

I dag er det ett år siden.

Ett helt år! Så lenge, men så kort. Jeg husker ikke hvorfor, men jeg lå i senga og gråt. Var ikke i godt humør. Mannen kommer inn.

Han la seg i senga ved siden av meg, og pustet fort med tanke på at han ikke hadde gjort noe spesielt. Han virket så rar, så utrolig rar. Det bragte meg tilbake til noe som skjedde for nesten to år siden, dagen han fridde. Dagen jeg trodde han skulle gjøre det slutt med meg, på verdens merkeligste måte: først blomster og god mat, så gjøre det slutt. Hvem gjør vel det? :fnise: Så hører jeg en pilleboks. :sjokkbla:

Og jeg vet hva han skal si, og greier ikke å si noe. Han sliter han også: "Ehh atte" også videre. 

"Du vil ikke starte å ta disse da?"

Det var pilleboksen med folat. Vi hadde avtalt at for at jeg skulle slippe å være redd for at han bare sa ja til å starte å prøve å få barn, skulle han ta vare på pilleboksen frem til han var klar. Så skulle jeg ta de i tre måneder, slutte på p-pille og vi bruke kondom som prevensjon i stedet. Etter det kunne vi offisielt bli prøvere. Jeg regnet i hodet, maibarn blir det.. Om det treffer på første forsøk. Men mest sannsynlig tar det lang tid.

I dag er det ett år siden jeg tok min siste p-pille. Og om to uker har jeg termindato. Under fire uker til mannen og jeg får en liten baby. :gravid:

 

For å sitere fra første innlegget mitt:

På 22.7.2017 den 2.24, Tonio skrev:

I april merket jeg en dag at han var så rar, det minnet meg om dagen han fridde, plutselig stod han der med boksen folat og lurte på om ikke jeg skulle starte å ta de snart. :hjerter: Så da ble p-pillene kastet, og kondomer dratt frem. Det tok ikke lange tiden før vi (han) fant ut at kondomer var noe herk, og at vi bare skulle kjøre på. På dette tidspunktet hadde jeg da gått på p-pill/minipille/p-stav i ti år, og visste ikke engang om jeg ville ha regelmessig mens!

Så ja, selv om det ble rett med maibarn, så ble det ikke tre måneder med prevensjon. :fnise: Jeg ser at jeg skyldte på mannen, men jeg mener å huske at det han mente var herk var hvordan jeg ikke ville vente til den var på. :sjenert: Så det ble en runde med prevensjon, en runde med sånn halvveis prevensjon, en runde vi faktisk prøvde og så, på tredje pp! da traff det. Med andre ord gikk det fort og vi er veldig glade for det. 

 

I går kveld gikk mannen rundt og sang "jeg skal bli pappa". Gud, som jeg elsker han. :flau:

Hva har jeg gjort for å fortjene en så god mann. :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har fått det der siste giret msn hører om :ler: blir sliten bare av å lese alt du driver med jeg. 

Så koselig minne! Mannen din høres ut dom en keeper! Hold på han! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste giret fire uker før man føder, er ikke det bare dager før? :fnise: Mannen min er helt fantastisk, uten tvil. Og ja, snart baby! :yvonne:

I natt våknet jeg av krampe i magen. Det spredte seg over hele magen, og varte nesten ett minutt. Det var IKKE godt! Ble sykt kvalm, og lurte på om det betydde at fødselen er så vidt i gang?! Løp (hahaha) og tisset, og gassen som kom ut fra meg i halvtimen etter.. :fart2: Gjorde meg ganske sikker på at det var nok bare magen som sa ifra at middagen i går var litt i sterkeste laget. :laugh: Tok litt tid før jeg greide å sovne igjen, og når jeg endelig sovnet så hadde jeg en ekkel drøm. :sjenert: Drømte at vi fikk lov til å dra hjem fra føden allerede dagen etter fødsel, og vel hjemme kom jeg på at jeg ikke hadde prøvd å mate Minsten en eneste gang! Og vel hjemme ville den ikke ta nipplen min. :trist:Ah, merker at tankene går på at det snart er baby i hus ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte for litt siden også at jeg hadde glemt å mate den nyfødte babyen i flere dager. At jeg ikke hadde tenkt over det. 

Trodde man fikk det ekstra giret i et par uker jeg. Den gjøre klar redet-giret. :fnise: jeg håper jeg får det snart, for jeg er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare 11 dager til fødsel, så det er ikke rart at det kicker inn litt ekstra energi! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, det var godt å lese om drømmen din Omo! Å vite at jeg ikke er alene. :yvonne: (Liker at du teller til "din" dato Sullå! :laugh:)

Jeg våknet midt på natta, natt til i går. Hodepine. Før jeg ble gravid hadde jeg den typen 1-2 ganger i måneder, forran i pannen. Tatt MR, prøvd forskjellige resepetbelagte smertestillende og muskelavslappende. Ikke funnet ut av noe som er feil, annet enn at jeg er overvektig. Det er en av grunnene til at jeg dro ofte til fastlegen min, for å prøve å gå ned litt i vekt og kanskje slippe hodepinen. Det hjalp for min søster nå når hun har gått ned i vekt. Jeg har vært lykkelig dette svangerskapet, hatt hodepine ett par ganger. Men ikke denne typen. Ikke den typen som går vekk kun når jeg sover 6-7 timer sammenhengende. Den som gjør så vondt at jeg spyr.

Og denne hodepinen våknet jeg altså av. :raven:Og det å sove så lenge sammenhengende, er jo umulig nå. Med andre ord har jeg bare ligget, spydd, hatt diare (Tmi anyone? :fnise:), og grått i nesten 40 timer. Heldigvis (?) ble kroppen så utslitt til slutt at jeg sluknet helt og greide å sove av en del nå. Sitter igjen med litt svak hodepine, så bare jeg tar det heelt med ro nå så satser jeg på at formen er grei i morgen! Kanskje var det kroppens måte å si ifra at nå ble det litt mye de siste dagene, eller så er det bare skikkelig uflaks. Hadde glemt hvor ille det var i det minste!

Stakkars mannen var jo sikker på at nå hadde jeg fått svangerskapsforgiftning og det som er. :P Heldigvis har Minsten sprellet av gårde i magen, og vist seg frem som bare det. Så selv om jeg ikke har hatt det i toppform, så er alt bra med lille. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det der hørtes ikke godt ut. Er det en slags migrene eller noe sånt? Du får hvertfall ta det med ro så du ikke blir verre. For sånn kan du hvertfall ikke ha når du skal føde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at det ligner på hva migrene er fra hva jeg har lest, men er det søsteren min fikk beskjed om at hun hadde. :) Tar det mer med ro nå, ihvertfall i dag. :fnise: Men har jo en leilighet som skal vaskes, senger som må skiftes på og en haug av klesvask.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0 (what, hva skjer?! Hvor blir dagene av???:sjokkbla:)

I natt våknet jeg av at skambenet verket som det aldri har gjort før, og at det føltes som hoftene ble dyttet utover. Ikke den typen vondt jeg har hatt i hoftene når jeg har ligget på dem for lenge, men som om noe innenfra dytter utover. Ny følelse! 

Føler denne dagboken burde merkes TMI snart, men har merket mer utflod de siste dagene. Og i dag var det ekstra mye, med gulskjær og slimete. :klo: Tenkte først det kunne være etter kosestunden vi hadde i natt. :sjenert: Men så kom jeg på at jeg tisset minst fem ganger etter det, så kan umulig være rester. Så lenge sitter det ikke igjen liksom. :laugh:

Nå skal vi straks på butikken og handle inn til middag, noe pålegg og ikke minst.. Det vi trenger for å lage pizzasnurrer og ostehorn! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som du er nærme! Og det er jo i grunn ikke lenge til termin heller, så da er det jo ikke så rart. 

Kanskje det var den berømte slimproppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI tmi tmi tmi

Var nettopp og tisset, og det kom sinnsykt mye slim. Jeg tørket og tørket, men det tok ingen ende. :sjenert: Tror det kom fort en spiseskje om gangen liksom..

 

Ser at mens jeg skrev innimellom gamingen min (:fnise:) så skrev du noe Omo, kan godt hende det er det som skjer. :klo:

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper slimpropp! :jepp:  Da kan det jo skje noe ganske snart! Og i tillegg det dyttegreiene du kjente på i natt. Kanskje du bare er dager unna?

Er alt klart? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...