Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, BeanB skrev:

Jeg var opptatt av at det skulle være tekkelig uten dype utringninger og uten lårkorte kjoler. Kleskoden var smoking/mørk dress på menn og lange kjoler på damer. Ingen bunad eller knallfarger 🙈 Vi hadde en fargepalett de fleste fulgte, men det var ikke noe tvang. Svigermor var ikke særlig fornøyd siden hun hadde kjøpt kjole for flere år siden jeg sa ikke passet inn pga feil farge. Jeg har skjønt jeg var i overkant streng siden mange kom å spurte om «den og den» kjolen godkjent 🤭 

Når jeg ser tilbake på det i dag og kunne gjort det om igjen, hadde jeg ikke vært så streng/pirkete på alle detaljene og kleskode. Knekorte kjoler hadde vært innafor med andre ord. 

Oj, det syns jeg var veldig spesielt. Det vanlige er jo en standard type dresskode, men å legge seg opp i hvilke farger gjestene skulle bruke utenom hvitt, syns jeg høres helt merkelig ut. Og ja, jeg skjønner hvis folk ble sure...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man finner på egne dresskoder. Skal man legge føringer i antrekk, følger man de formelle dresskodene. Smoking fordrer formiddagsbryllup, og både til dresskodene smoking og mørk dress kan kvinner ha korte kjoler. Til dresskoden mørk dress kan kvinner faktisk ha buksedrakt eller todelt drakt med skjørt. Og bunad er ALLTID kosher. 

Anonymkode: 3ae5e...079

SÅ enig! Det å vise at man ikke kan kleskoder og heller dikter opp en egen er i alle fall IKKE classy.

Anonymkode: ec40c...190

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer Ann på. Er du opptatt av etikette? Da kan du ikke gå med den fordi den er over kneet, og i overkant sort. Er du ikke opptatt av etikette? Gå med den. 

Anonymkode: 35985...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2018 den 13.58, BeanB skrev:

Jeg var opptatt av at det skulle være tekkelig uten dype utringninger og uten lårkorte kjoler. Kleskoden var smoking/mørk dress på menn og lange kjoler på damer. Ingen bunad eller knallfarger 🙈 Vi hadde en fargepalett de fleste fulgte, men det var ikke noe tvang. Svigermor var ikke særlig fornøyd siden hun hadde kjøpt kjole for flere år siden jeg sa ikke passet inn pga feil farge. Jeg har skjønt jeg var i overkant streng siden mange kom å spurte om «den og den» kjolen godkjent 🤭 

Når jeg ser tilbake på det i dag og kunne gjort det om igjen, hadde jeg ikke vært så streng/pirkete på alle detaljene og kleskode. Knekorte kjoler hadde vært innafor med andre ord. 

Huff, tror ikke jeg hadde giddet gå i ditt bryllup nei... Kjøpe lang kjole til kanskje én gangs bruk, og så skulle du kanskje stresse med FARGEN så jeg følte meg presset til å ha en farge som ikke kledde meg en gang? Jeg trenger klesbudsjettet til vinterjakker, jobbklær, en fin topp jeg kan ha på vennefest/byen/julebord. Ikke lang kjole....det har jeg aldri hatt behov for og heller aldri eid. Tipper du ble en snakkis!

Anonymkode: d58f8...5c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

SÅ enig! Det å vise at man ikke kan kleskoder og heller dikter opp en egen er i alle fall IKKE classy.

Anonymkode: ec40c...190

Men hvorfor være så snobbete? Du burde se noen episoder av "Høy på pæra"... Classy, du liksom :fnise:

Anonymkode: d58f8...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt noe på om noen hadde den på seg i mitt bryllup. Kjempefin kjole! :)

Anonymkode: c0cb2...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2018 den 14.04, AnonymBruker skrev:

SÅ enig! Det å vise at man ikke kan kleskoder og heller dikter opp en egen er i alle fall IKKE classy.

Anonymkode: ec40c...190

Har aldri sagt jeg er classy, man velger selv hvordan man vil ha bryllupet sitt eget bryllup. Hver sin smak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Huff, tror ikke jeg hadde giddet gå i ditt bryllup nei... Kjøpe lang kjole til kanskje én gangs bruk, og så skulle du kanskje stresse med FARGEN så jeg følte meg presset til å ha en farge som ikke kledde meg en gang? Jeg trenger klesbudsjettet til vinterjakker, jobbklær, en fin topp jeg kan ha på vennefest/byen/julebord. Ikke lang kjole....det har jeg aldri hatt behov for og heller aldri eid. Tipper du ble en snakkis!

Anonymkode: d58f8...5c8

Bra du ikke var invitert da :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BeanB skrev:

Bra du ikke var invitert da :laugh: 

Mmm. Og da er jo konklusjonen at noen av de som BLE invitert, kanskje ikke synes det var så bra....

Anonymkode: d58f8...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. februar 2018 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man finner på egne dresskoder. Skal man legge føringer i antrekk, følger man de formelle dresskodene. Smoking fordrer formiddagsbryllup, og både til dresskodene smoking og mørk dress kan kvinner ha korte kjoler. Til dresskoden mørk dress kan kvinner faktisk ha buksedrakt eller todelt drakt med skjørt. Og bunad er ALLTID kosher. 

Anonymkode: 3ae5e...079

Er ikke noe galt å ville unngå pupper på display, og rumpa bar hos gjester 😅 Skjønner henne godt. Bunad er jo så som så. Syntes det er grusomt stygt, men er opp til hver enkelt for min del, så lenge man ikke er vulgær.

Anonymkode: f4c7b...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man finner på egne dresskoder. Skal man legge føringer i antrekk, følger man de formelle dresskodene. Smoking fordrer formiddagsbryllup, og både til dresskodene smoking og mørk dress kan kvinner ha korte kjoler. Til dresskoden mørk dress kan kvinner faktisk ha buksedrakt eller todelt drakt med skjørt. Og bunad er ALLTID kosher. 

Anonymkode: 3ae5e...079

Om du skal disse andre for at de ikke kjenner dresskodene, er det kanskje greit å kjenne dem selv, eller? Smoking fordrer på ingen måte formiddagsbryllup, da smoking egentlig ikke skal brukes på dagtid, men først etter kl. 18.00/ mørkets frembrudd. Mulig du bare trykket feil og tenkte på sjakett. Sjakett brukes på dagtid og så skiftes det til Smoking/Kjole og hvitt på kvelden. 

Anonymkode: c1cf2...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var kjempefin, og passer fint til bryllup. Jeg er «nøye» på veldig korte og utringedeting, men denne var absolutt helt innafor på alle måter. Også fargen.

Anonymkode: 03b68...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 369,- kunne du heller kjøpt en brukt, men mye finere kjole til å kunne bruke i et bryllup eller kanskje lånt en kjole. Forstår virkelig ikke hvordan enkelte her kan mene at dette er «nyyyyyyyydelig» kjole å bruke i et bryllup😳 

Anonymkode: 4d106...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...