Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes kjolen var helt fin til bryllup jeg. Nå sier du jo ingenting om kleskode og stil på bryllupet, men hvis vi går ut fra at det er et helt vanlig bryllup, så synes jeg den er fin. 

Ser noen reagerer på at den er litt kort. Jeg synes ikke den er problematisk kort, men dette kommer naturligvis an på hvor høy du er også. Modellene som viser kjoler på nettbutikkene pleier ofte å være endel høyere enn meg som er 165, så en kort kjole på nettbutikken kan være langt mer passende når jeg får den på.... 

Anonymkode: 7afe9...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Nei, den var for kort. Pluss personlig ikke noe fin kjole men godt den er langermet og samtidig "lett" i stoffet :)  Eller da må du gå med en stor lys veske som trekker fokus og flate sko IKKE høye.

Anonymkode: 8d428...e79

..... bla bla bla... meningsløse kompliserte kvinner... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Nei, den var for kort. Pluss personlig ikke noe fin kjole men godt den er langermet og samtidig "lett" i stoffet :)  Eller da må du gå med en stor lys veske som trekker fokus og flate sko IKKE høye.

Anonymkode: 8d428...e79

For noe tull! Det er klart hun kan bruke høye sko.

Anonymkode: 76a93...6c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Søt kjole, men jeg personlig hadde aldri brukt det der i et bryllup🙈 For meg så er dette mer en kjole jeg hadde brukt på en middagsdate eller noe. Hadde gått for noe penere til et bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg giftet meg i 2017. De fleste venninnene mine syntes jeg var streng med kleskoden, som var spesifisert i invitasjonen,  men har de ikke spesifisert antrekk i invitasjon syns jeg fint du kan gå i denne. Den er svart ja, men er jo andre farger i den. Syns ikke den var for kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Veldig pen kjole, men syns ikke den passer i et bryllup. Alt for hverdagslig.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hverdagslig, tung og kjedelig. Syntes kjolen ser ganske «billig» ut. Hva er det med folk fra Skandinavia og bryllup egentlig? SLT i fra brud til gjester, alle ser så kjedelige og hverdagslige ut. Når pynter vi oss liksom?😂😂

Anonymkode: 4d106...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for meg en 17-mai kjole-kjole, spise lunsj på konditori-kjole". Kunne også ha brukt den i en barnedåp, men den hadde blitt for lite pyntet for meg til et bryllup. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin kjole. Men ikke helt pen nok til bryllup.
Du sier det ikke står kleskode, men det er vel gjerne fordi brudeparet mener at det er innforstått at det er ganske formelt, med mindre de selv har spesifisert noe annet. 
Ville sett etter noe mer formelt og pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. januar 2018 den 12.51, BeanB skrev:

Jeg giftet meg i 2017. De fleste venninnene mine syntes jeg var streng med kleskoden, som var spesifisert i invitasjonen,  men har de ikke spesifisert antrekk i invitasjon syns jeg fint du kan gå i denne. Den er svart ja, men er jo andre farger i den. Syns ikke den var for kort. 

Hva slags kleskode hadde du? (bare nysgjerrig). 
Selv ville jeg ha litt "classy" kleskode i mitt, så helst ikke puppeshow eller lårkorte kjoler (da jeg hadde et par veninner som liker å kle seg litt vel vulgært) - de syntes det var litt teit, men de skjønnte det. Sa bare "lange kjoler uten utringning" :fnise:

 

 

Anonymkode: f4c7b...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 2.03, AnonymBruker skrev:

Hverdagslig, tung og kjedelig. Syntes kjolen ser ganske «billig» ut. Hva er det med folk fra Skandinavia og bryllup egentlig? SLT i fra brud til gjester, alle ser så kjedelige og hverdagslige ut. Når pynter vi oss liksom?😂😂

Anonymkode: 4d106...5a7

 

På 30.1.2018 den 2.05, Perle skrev:

Dette er for meg en 17-mai kjole-kjole, spise lunsj på konditori-kjole". Kunne også ha brukt den i en barnedåp, men den hadde blitt for lite pyntet for meg til et bryllup. 

Dere har ikke vært mye i utlandet, har dere vel? Jeg overvar flere bryllup i syd-Frankrike i fjorsommer, og den kjolen her hadde vært av de peneste i de bryllupene, om man ser bort fra bruden og evt brudepiker. Det var mye enkle spaghettistroppekjoler og sandaler av alle slag, og menn i lyse penbukser og skjorter uten slips/sløyfe, selv om brudeparet hadde moderne utgaver av prisessebrudekjole og sjakett. Det samme har jeg opplevd i Italia, også, og i USA hadde TS antagelig vært overdressed i veldig mange bryllup.

Anonymkode: 3ae5e...079

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den var kjempefin! For kort er den ikke, den går jo ned til knærne på modellen :) Er ikke fan av at gjestene må kjøpe kjole til mange tusen kroner for å tekkes bruden :) 

Anonymkode: 56f96...31c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kjole! Selv ville jeg nok gått for en litt lengre og formell modell. Men for all del, det er jo du som skal bære den og føle deg komfortabel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin kjole! Ikke for kort, og helt innafor til et bryllup uten spesifisert kleskode.

(Og jeg er 50 år og har vært i haugevis av bryllup.. ;) )

Anonymkode: 49443...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.2.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Hva slags kleskode hadde du? (bare nysgjerrig). 
Selv ville jeg ha litt "classy" kleskode i mitt, så helst ikke puppeshow eller lårkorte kjoler (da jeg hadde et par veninner som liker å kle seg litt vel vulgært) - de syntes det var litt teit, men de skjønnte det. Sa bare "lange kjoler uten utringning" :fnise:

 

 

Anonymkode: f4c7b...f94

Jeg var opptatt av at det skulle være tekkelig uten dype utringninger og uten lårkorte kjoler. Kleskoden var smoking/mørk dress på menn og lange kjoler på damer. Ingen bunad eller knallfarger 🙈 Vi hadde en fargepalett de fleste fulgte, men det var ikke noe tvang. Svigermor var ikke særlig fornøyd siden hun hadde kjøpt kjole for flere år siden jeg sa ikke passet inn pga feil farge. Jeg har skjønt jeg var i overkant streng siden mange kom å spurte om «den og den» kjolen godkjent 🤭 

Når jeg ser tilbake på det i dag og kunne gjort det om igjen, hadde jeg ikke vært så streng/pirkete på alle detaljene og kleskode. Knekorte kjoler hadde vært innafor med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BeanB skrev:

Jeg var opptatt av at det skulle være tekkelig uten dype utringninger og uten lårkorte kjoler. Kleskoden var smoking/mørk dress på menn og lange kjoler på damer. Ingen bunad eller knallfarger 🙈 Vi hadde en fargepalett de fleste fulgte, men det var ikke noe tvang. Svigermor var ikke særlig fornøyd siden hun hadde kjøpt kjole for flere år siden jeg sa ikke passet inn pga feil farge. Jeg har skjønt jeg var i overkant streng siden mange kom å spurte om «den og den» kjolen godkjent 🤭 

Når jeg ser tilbake på det i dag og kunne gjort det om igjen, hadde jeg ikke vært så streng/pirkete på alle detaljene og kleskode. Knekorte kjoler hadde vært innafor med andre ord. 

Ikke bunad?? Det er godtatt selv i kongelige brylluper!

 

Anonymkode: 56f96...31c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke bunad?? Det er godtatt selv i kongelige brylluper!

 

Anonymkode: 56f96...31c

I know.. men jeg syntes ikke det passet inn i vårt bryllup.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BeanB skrev:

Jeg var opptatt av at det skulle være tekkelig uten dype utringninger og uten lårkorte kjoler. Kleskoden var smoking/mørk dress på menn og lange kjoler på damer. Ingen bunad eller knallfarger 🙈 Vi hadde en fargepalett de fleste fulgte, men det var ikke noe tvang. Svigermor var ikke særlig fornøyd siden hun hadde kjøpt kjole for flere år siden jeg sa ikke passet inn pga feil farge. Jeg har skjønt jeg var i overkant streng siden mange kom å spurte om «den og den» kjolen godkjent 🤭 

Når jeg ser tilbake på det i dag og kunne gjort det om igjen, hadde jeg ikke vært så streng/pirkete på alle detaljene og kleskode. Knekorte kjoler hadde vært innafor med andre ord. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man finner på egne dresskoder. Skal man legge føringer i antrekk, følger man de formelle dresskodene. Smoking fordrer formiddagsbryllup, og både til dresskodene smoking og mørk dress kan kvinner ha korte kjoler. Til dresskoden mørk dress kan kvinner faktisk ha buksedrakt eller todelt drakt med skjørt. Og bunad er ALLTID kosher. 

Anonymkode: 3ae5e...079

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...