Gå til innhold

Enda en "hjelp oss å velge hund"-tråd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Shetland Sheepdog er utrolige hunder, virkelig fantastiske, men av personlig erfaring vil jeg nok anbefale den rasen til noen som ser for seg å være i mye forskjellig aktivitet sammen med hunden. De liker å ha et tett bånd med mennesker og gjøre "alt" sammen, og sier ikke neitakk til en oppdagelsesferd til fots. Jeg kan nok også bekrefte det med at de kan mislike katter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Tibetansk spaniel, såkalt tibbe er ikke samme rase som tibetansk terrier :)

Jeg tenker kanskje whippet jeg? De krever ikke så mye, men du bør ha mulighet for å slippe den en plass så den kan rase fra seg minst et par ganger i uka. De er dog ikke så lette å bruke til lydighet feks. Kanskje på hobbybasis, men ikke en rase å satse på hvis du vil konkurrere. En whippet liker ikke å ligge på gulvet. De er såkalte sofagriser:)

Anonymkode: 5c048...31c

Whippet er kjent for å ikke gå sammen med katter :icon_frown: det kan jo kanskje gå men de har veldig instinkter på å jage og drepe små byttedyr har jeg lest (har katt og hadde lyst på whippet :P men kommer ikke til å tørre)

Anonymkode: cbd0c...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Whippet er kjent for å ikke gå sammen med katter :icon_frown: det kan jo kanskje gå men de har veldig instinkter på å jage og drepe små byttedyr har jeg lest (har katt og hadde lyst på whippet :P men kommer ikke til å tørre)

Anonymkode: cbd0c...220

Å, hvor har du hørt det? Jeg vurderer whippet selv så har lest mye om de, men det har jeg aldri hørt..vet om flere som har katt og whippet uten problem i hvertfall

Anonymkode: 5c048...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...