Gå til innhold

Hund som bjeffer hele tiden og er til sjenanse for naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et byggefelt, og her er det en nabo ca 50m unna meg som har 4 hunder. Den ene hunden bjeffer hele tiden! Til alle døgnets tider.. Står og bjeffer ute i hundegården i timevis. Jeg aner ikke om eieren er hjemme… Eieren har mange anmeldelser på seg, men fortsetter å ha hunder. Det er så utrolig sjenerende med denne høye, fæle bjeffingen hele tiden. Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å få det til å slutte!? :(

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars hunder! Kan du ikke ringe dyrebeskyttelsen? Hva er han anmeldt for? 

Anonymkode: f2f3f...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med Mattilsynet? Stakkars hunden ☹️

Anonymkode: 60f6b...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars hunder! Kan du ikke ringe dyrebeskyttelsen? Hva er han anmeldt for? 

Anonymkode: f2f3f...eff

Å ha flere hunder enn man klarer å ta vare på, å slippe hundene løs (HELE tiden), en av hundene har bitt en mann, de har bjeffet kl 23-00 på natta osv. 

Hvorfor skulle jeg ringt dyrebeskyttelsen? :) De har ingen myndighet. 

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere snakket med Mattilsynet? Stakkars hunden ☹️

Anonymkode: 60f6b...b55

Nei. Tror hunden har det greit, men den bjeffer på alt den ser og skal vokte. Hvis jeg går ut døra er den der og skal bjeffe meg vekk 

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden står og bjeffer i timevis, så har den det nok ikke særlig greit. Det høres ut som en ensom og stresset hund. Jeg ville så absolutt tatt kontakt med Mattilsynet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt dyrevernsorganisasjoner i området. Søk på rescues,  ring og hør- de er ofte involvert i prosess i å fjerne dyr fra hjem der de blir behandlet som dritt. De vet mere om selve prosessen, også i forhold til politiet. Noen ganger får de møkkaeiere til å gi opp hunden til de.

Det er viktig at hunder da ikke blir plassert på death row istedet selvfølgelig. Om du er i USA , vil fraråde deg og personlig oppsøke personen igjen men ta det vis proffe 

Anonymkode: 6424c...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tabris skrev:

Hvis hunden står og bjeffer i timevis, så har den det nok ikke særlig greit. Det høres ut som en ensom og stresset hund. Jeg ville så absolutt tatt kontakt med Mattilsynet.

Enig. Mattilsynet er nok rette plassen å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt dyrevernsorganisasjoner i området. Søk på rescues,  ring og hør- de er ofte involvert i prosess i å fjerne dyr fra hjem der de blir behandlet som dritt. De vet mere om selve prosessen, også i forhold til politiet. Noen ganger får de møkkaeiere til å gi opp hunden til de.

Det er viktig at hunder da ikke blir plassert på death row istedet selvfølgelig. Om du er i USA , vil fraråde deg og personlig oppsøke personen igjen men ta det vis proffe 

Anonymkode: 6424c...00d

Høh.. neeeida. Er i Norge selv om mye i innlegget mitt sikkert tilsier at jeg befinner meg i USA.

Anonymkode: 3cdc0...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sirah skrev:

Enig. Mattilsynet er nok rette plassen å starte.

 

2 timer siden, Tabris skrev:

Hvis hunden står og bjeffer i timevis, så har den det nok ikke særlig greit. Det høres ut som en ensom og stresset hund. Jeg ville så absolutt tatt kontakt med Mattilsynet.

Den er nok stresset, men hvordan kan den være ensom med 3 andre hunder rundt seg?

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha flere hunder enn man klarer å ta vare på, å slippe hundene løs (HELE tiden), en av hundene har bitt en mann, de har bjeffet kl 23-00 på natta osv. 

Hvorfor skulle jeg ringt dyrebeskyttelsen? :) De har ingen myndighet. 

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Fordi det var det første jeg tenkte på🙊 Men Mattilsynet er nok mer riktig! Ut i fra det du skriver her kan hundene neppe ha det veldig bra. Skader ikke å ringe. Dette går ikke utover deg.

Anonymkode: f2f3f...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hunden behøver ikke ha det dårlig. Mange hunder bjeffer for å varsle. De reagerer med bjeffing på det meste. Og er med det selvfølgelig et mareritt for naboer som bor i områder de oppholder seg og fritt får lov til å stå slik å gjø. Det er kanskje flere rundt der som evnt plages av dette og dere kan da gå sammen om å forsøke få en slutt på dette. Dessverre har man relativt få rettigheter når det kommer til dette, selv om det er et helvetes leven. Jeg hadde to slike j' i nabohuset ei tid. Takk og lov fikk vi de fjernet ved å klage til huseier da dette var en utleiebolig og utleier var ikke interessert i at dette skulle fortsette å plage naboer i området.

Anonymkode: 555b8...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høh.. neeeida. Er i Norge selv om mye i innlegget mitt sikkert tilsier at jeg befinner meg i USA.

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Hvorfor du sier Town Hall gir jo ingen mening, veldig spesielt å si.

Mattilsynet i Norge er ekstremt trege og tafatte,  hunden vil mest sannsynlig lide år og dag. Men prøv mere vær så snill , kanskje du er heldig 

Anonymkode: 6424c...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne hunden behøver ikke ha det dårlig. Mange hunder bjeffer for å varsle. De reagerer med bjeffing på det meste. Og er med det selvfølgelig et mareritt for naboer som bor i områder de oppholder seg og fritt får lov til å stå slik å gjø. Det er kanskje flere rundt der som evnt plages av dette og dere kan da gå sammen om å forsøke få en slutt på dette. Dessverre har man relativt få rettigheter når det kommer til dette, selv om det er et helvetes leven. Jeg hadde to slike j' i nabohuset ei tid. Takk og lov fikk vi de fjernet ved å klage til huseier da dette var en utleiebolig og utleier var ikke interessert i at dette skulle fortsette å plage naboer i området.

Anonymkode: 555b8...131

Feil. Ingen hund lever et på langt nær godt liv ved å stå pall å bjeffe time etter time. Mishandling.

Anonymkode: 6424c...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at eieren har mange anmeldelser på seg?

Anonymkode: cc7c7...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et byggefelt, og her er det en nabo ca 50m unna meg som har 4 hunder. Den ene hunden bjeffer hele tiden! Til alle døgnets tider.. Står og bjeffer ute i hundegården i timevis. Jeg aner ikke om eieren er hjemme… Eieren har mange anmeldelser på seg, men fortsetter å ha hunder. Det er så utrolig sjenerende med denne høye, fæle bjeffingen hele tiden. Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å få det til å slutte!? :(

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Prøv Mattilsynet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at eieren har mange anmeldelser på seg?

Anonymkode: cc7c7...da0

Fordi jeg har snakket med de som har anmeldt ;)

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mari Y skrev:

Prøv Mattilsynet 

Hva kan de gjøre? Kan jeg være helt anonym? Ønsker ikke nabofeide..

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Ingen hund lever et på langt nær godt liv ved å stå pall å bjeffe time etter time. Mishandling.

Anonymkode: 6424c...00d

Mishandling neppe, men kanskje forsømmelse. Men noen hunder har veldig separasjonsangst da, synes dog det er merkelig når den har selskap av andre hunder hele dagen. Noen hunder varsler jo veldig, på alt, men da har du igjen rett fordi det peker mot en stresslidelse som eieren ikke jobber med. Mest sannsynlig (siden hun reiser fra den).

Istad gikk jeg ut døra for å vanne tomatene mine, og da kom den hunden igjen.. "Ja, bare bjeff du", sa jeg. Den knurret hissig på meg før den satte i å bjeffe. Stakkars.. eller? Tydeligvis et vokterinstinkt.

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor du sier Town Hall gir jo ingen mening, veldig spesielt å si.

Anonymkode: 6424c...00d

Hva er det du prater om, egentlig? 

Anonymkode: 3cdc0...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...