Gå til innhold

..


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Problemet er at jeg ikke kjenner vedkommende. Det er vanskelig å ta tak i voksne en knapt kjenner og forklare hva som er ok og ikke ok å si. Når han har så store problemer så synes jeg ikke han burde vært på slike arrangmenter med hvor ingen kjenner han. Da bør han heller holde seg til sine

Folk med asperger har like mye rett til å være med på sosiale arrangement som alle andre.

Ellers så beveger du deg i retning av regelrette diskriminerende uttalelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Problemet er at jeg ikke kjenner vedkommende. Det er vanskelig å ta tak i voksne en knapt kjenner og forklare hva som er ok og ikke ok å si. Når han har så store problemer så synes jeg ikke han burde vært på slike arrangmenter med hvor ingen kjenner han. Da bør han heller holde seg til sine. 

Han er på arrangementet fordi ingen andre vil være med han tenker nå jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aspergers eller ikke, det der var skikkelig drittsekkoppførsel. Som en annen bruker sa så var han jo temmelig klar over at dattera ikke måtte finne utav det. Da har han visst at det han gjorde var galt, men han sa ikke beklager etterpå.

 

Jeg er enig i det som er uthevet. Det kan kanskje være ubehagelig  skulle si noe til en man ikke kjenner, men jeg tror jeg hadde blitt så provosert at jeg hadde sagt noe uansett.

Anonymkode: 37a66...aab

Hvem er "hans"? Å be ham holde seg til "sine" er tydeligvis ikke så vanskelig å uttrykke. Men å snakke modent og voksent med et annet menneske er for mye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Nei, gud forby han skulle bevege seg ut av komfortsonen og bli kjent med nye folk. Her er det altså du som har et sosialt problem, ikke han. Du nevner i første innlegget ubehaget ved at han tok ordet. Nå sier du at han skulle holdt seg til "sine".

Fy fader så stygg du er!

Det er nok egentlig du som ikke skal slippes løs som frivillig, med de holdningene.

Kanskje han bør ha med seg verge da, slik at slik oppførsel forminskes. Ellers burde han ha vært ærlig med en gang, slik at andre er klar over det (og kanskje ikke si en så stor hemmelighet til han)...

Anonymkode: 37a66...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gardermobanen skrev:

Han er på arrangementet fordi ingen andre vil være med han tenker nå jeg. 

Er du seriøs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Hvem er "hans"? Å be ham holde seg til "sine" er tydeligvis ikke så vanskelig å uttrykke. Men å snakke modent og voksent med et annet menneske er for mye...

OK?

Anonymkode: 37a66...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje han bør ha med seg verge da, slik at slik oppførsel forminskes. Ellers burde han ha vært ærlig med en gang, slik at andre er klar over det (og kanskje ikke si en så stor hemmelighet til han)...

Anonymkode: 37a66...aab

Han burde hatt med seg en person som kunne skjerme ham for dere. Du viser stadig kunnskapsløshet, hvis det var noe som helst tak i deg, burde du ha lest deg opp på hva du egentlig snakker om!
Ja, han burde kanskje fortalt det. Selv er jeg for åpenhet og ærlighet. Men når du skriver hvilken holdning du har til "sånne som ham" så forstår man jo hvorfor han holdt kjeft. Noen ganger får man åpenheten rett tilbake i trynet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juli 2017 den 17.36, WubWub skrev:

 

Endret av Pipaluk
..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Er du seriøs?

Ja, jeg hadde jo ikke skrevet det hvis jeg ikke mente det. 

En fyr som ikke oppfører seg drar for å tilbringe en uke sammen med fremmede mennesker.  Det er vel plausibelt at han gjør det fordi han  ønsker å sosialisere seg og de eneste han sosialisere seg med er de som ikke vet hvordan han  kommer til å oppføre seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Han er på arrangementet fordi ingen andre vil være med han tenker nå jeg. 

Nettopp av den grunn er det fint at de fremdeles kommer seg ut å sosialiserer seg.

Mange med asperger er ensomme outsidere som har vanskeligheter med å stifte vennskap. Husker selv fra barne og ungdomsskolen, autister og aspergere hadde sjeldent noen å leke med. Det er trist å tenke tilbake på i ettertid for de gjorde jo ingen mennesker noe vondt, men de hadde vanskeligheter med å tilpasse seg sosialt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gardermobanen skrev:

Ja, jeg hadde jo ikke skrevet det hvis jeg ikke mente det. 

 

Skremmende.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Nettopp av den grunn er det fint at de fremdeles kommer seg ut å sosialiserer seg.

Mange med asperger er ensomme outsidere som har vanskeligheter med å stifte vennskap. Husker selv fra barne og ungdomsskolen, autister og aspergere hadde sjeldent noen å leke med. Det er trist å tenke tilbake på i ettertid for de gjorde jo ingen mennesker noe vondt, men de hadde vanskeligheter med å tilpasse seg sosialt. 

Nemlig. Og så lurer man på hvorfor mange med avvikende oppførsel på en eller annen måte føler det ukomfortabelt å ære seg selv og kunne slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juli 2017 den 17.47, WubWub skrev:

..

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Han burde hatt med seg en person som kunne skjerme ham for dere. Du viser stadig kunnskapsløshet, hvis det var noe som helst tak i deg, burde du ha lest deg opp på hva du egentlig snakker om!
Ja, han burde kanskje fortalt det. Selv er jeg for åpenhet og ærlighet. Men når du skriver hvilken holdning du har til "sånne som ham" så forstår man jo hvorfor han holdt kjeft. Noen ganger får man åpenheten rett tilbake i trynet.

Personangrep? Jøss, så voksent av deg... Jeg er ikke ts, bare så det er sagt. Jeg er dog enig med henne. Selv om man har aspergers eller en annen lidelse, så betyr det ikke at man kan si og gjøre hva man vil uten konsekvenser. Han her virker til å slite veldig, og da bør man faktisk enten ha med seg en verge, eller i det minste være ærlig fra starten. Jeg vet godt hva aspergers er ja.

Anonymkode: 37a66...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Så du mener at alt en med asperger syndrom gjør skal unnskyldes og forklares pga diagnosen? Er ikke de til tross fo at de har en diagnose innen autismespekteret selv ansvarlig for hva de sier til noen? Har ikke de også noen ganger behov for litt drama, som folk uten diagnose også kan utøve? Kan ikke en med asperger syndrom også ha dårlig folkeskikk?

Jeg kjenner noen andre med asperger syndrom. De overhodet ikke like. De har ulik væremåte og vanskeområde, så å skulle forstå asperger syndrom ut fra dem, er vanskelig. Det er vel en grunn til at det nå kalles autismespekterforstyrrelse.

Jeg syntes man kan skylde på diagnose i dette tilfellet hvor det vises til dårlige sosiale vurderinger - det er jo i all hovedsak primært dette asperger grunner ut i; Vanskeligheter med å vite hva man kan si og ikke si til andre.

Men som i alt annet i livet finnes det et spekter - noen kan ha større forståelse enn andre. Det kan også tenkes at de du kjenner fra før med asperger har fått bedre oppfølgning og omsorg av omverden og av den grunn har tilpasset seg bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Personangrep? Jøss, så voksent av deg... Jeg er ikke ts, bare så det er sagt. Jeg er dog enig med henne. Selv om man har aspergers eller en annen lidelse, så betyr det ikke at man kan si og gjøre hva man vil uten konsekvenser. Han her virker til å slite veldig, og da bør man faktisk enten ha med seg en verge, eller i det minste være ærlig fra starten. Jeg vet godt hva aspergers er ja.

Anonymkode: 37a66...aab

Nå var ikke jeg den første med personangrep i denne tråden, da - bare sånn for å ha sagt det.

At han kunne hatt med fritidskontakt/støttekontakt er nok mulig, verge er noe annet. Men du som er oppdatert på asperger vet sikkert det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Nå var ikke jeg den første med personangrep i denne tråden, da - bare sånn for å ha sagt det.

At han kunne hatt med fritidskontakt/støttekontakt er nok mulig, verge er noe annet. Men du som er oppdatert på asperger vet sikkert det også.

Vis meg hvor jeg har drevet personangrep her.

Jeg tror du har blandet meg og ts, og det er da vitterlige min feil.

Verge passer nok best, da som sagt han ikke akkurat virker som om han har "lett" aspergers.

Anonymkode: 37a66...aab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, WubWub skrev:

Nettopp av den grunn er det fint at de fremdeles kommer seg ut å sosialiserer seg.

Mange med asperger er ensomme outsidere som har vanskeligheter med å stifte vennskap. Husker selv fra barne og ungdomsskolen, autister og aspergere hadde sjeldent noen å leke med. Det er trist å tenke tilbake på i ettertid for de gjorde jo ingen mennesker noe vondt, men de hadde vanskeligheter med å tilpasse seg sosialt. 

Fyren vet hva han oppfører seg dårlig og sier likevel ikke unnskyld, men prøver i stedet å hindre at hans datter finner ut av hvordan han oppfører seg. Jeg har ingen sympati for slike mennesker. Det er noe helt annet en små barn som oppfører seg litt rart og derfor ikke får venner. De kan jeg sympatisere med. 

Endret av Gardermobanen
Det var datteren hennes og ikke hans datter han ikke ønsket skulle finne ut hva han drev på med.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...