Gå til innhold

Reimatec dress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper dere en skalldress (/høstdress/parkdress) og en vinterdress? Eller holder det med skalldressen? På Reima sine sider står det at skalldressen kan brukes utover vinteren med flere lag under. 

Anonymkode: f4f21...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å omformulere; KAN man bruke skalldressen? Blir det varmt nok? Tenker da med ull + fleece under evt 2 lag ull. 

Anonymkode: f4f21...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kjøpt vinterdress fra Reima og en lettere høst/vårdress fra billigkjedene. Bor på østlandet hvor det kan bli ned til -15-25. Synes ikke skalldresser uten for isolerer like godt selv om man har flere lag under.

Om du bor et sted med milde vintre og barnet er svært aktivt, samt klarer å kommunisere at det fryser er det mulig skalldress er et fullgodt alternativ. 

Anonymkode: b74bf...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper vinterdress til vinteren og skalldress til vår/høst.

Anonymkode: b2343...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skallbukse og en vanlig jakke kan være et alternativ til vårdress om du synes det blir for dyrt å kjøpe to dresser, spesielt om det er et lite barn som vokser mye. Hadde kjøpt vinterdress dog, tror ikke det holder med skallklær midtvinters. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skalldress på vår/høst og vinterdress på vinteren. Skalldressen ville ikke vært varm nok her vi bor på vinterstid, selv med mye under. De skal jo også klare å bevege seg ute, ser for meg at det kan bli klumpete med 2 lag ull og fleece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert greit å planlegge skalldress med flere lag under for hjemmebruk, men jeg føler det er mye å kreve av barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ablaze skrev:

Det går sikkert greit å planlegge skalldress med flere lag under for hjemmebruk, men jeg føler det er mye å kreve av barnehagen. 

Det var faktisk en god ide. Da kan jeg også følge godt med på om barnet blir for kaldt. Holder det med ett lag ull under en vinterdress?

Anonymkode: f4f21...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk en god ide. Da kan jeg også følge godt med på om barnet blir for kaldt. Holder det med ett lag ull under en vinterdress?

Anonymkode: f4f21...881

Det kommer jo helt an på hvor kaldt det blir. Hvis du har ullundertøy på barnet kan du la en tynn ulldress feks ligge i barnehagen, så er det mulighet for et lag til ved behov :) Små barn er mye på bakken og da blir det jo mer kaldt for dem 

Anonymkode: 02c36...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor kaldt det er. I barnehagen jeg jobber har vi f.eks ved noen få plussgrader brukt vinterdress med bare ullundertøy under, eller parkdress med ullundertøy og et tjukkere lag ull eller fleece. Er det åtte minusgrader har vi alltid vinterdress, og et tykt lag med ull eller fleece. 

Jeg ville ikke satset på å ha mange lag med klær, tre lag er det som er anbefalt. 

Anonymkode: 5fcff...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, og skulle velge, så ville jeg heller valgt en god vinterdress, og heller en billigere parkdress. 

Anonymkode: 5fcff...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pga økonomi du vurderer å kjøpe bare parkdress Ts? Det er mange gode tilbud om du kjøper utenom sesong, både på reima og andre sider som selger reima. Ellers finnes det jo billigere merker som er gode, mange selger også brukt uten at det er noen særlig slitasje.

Anonymkode: b2343...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid hatt en vinterdress og en parkdress. Nå er hun så stor at hun heller bruker bukse og jakke på våren og høsten og vinterdress på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det pga økonomi du vurderer å kjøpe bare parkdress Ts? Det er mange gode tilbud om du kjøper utenom sesong, både på reima og andre sider som selger reima. Ellers finnes det jo billigere merker som er gode, mange selger også brukt uten at det er noen særlig slitasje.

Anonymkode: b2343...9cc

Ja, det er pga økonomi. Nå har vi ikke spesielt dårlig råd, så det er ikke det. Men jeg bare innser hvor ufattelig mye klær vi kommer til å trenge fremover - og ikke minst dobbelt opp med alt! 

Anonymkode: f4f21...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva legger dere i billig parkdress forresten? 

Anonymkode: f4f21...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger dere i billig parkdress forresten? 

Anonymkode: f4f21...881

Name It, Kaxs, Stormberg etc har mange gode dresser til en rimeligere penge enn feks Reima. Vil du ha det enda billigere ville jeg fulgt med på salg på den dressen du ønsker deg (opprette prisvarsel på Prisjakt feks) eller sjekket Sparkjøp, Coop Obs e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnihagen.no har mye bra tilbud også.

Anonymkode: b2343...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er pga økonomi. Nå har vi ikke spesielt dårlig råd, så det er ikke det. Men jeg bare innser hvor ufattelig mye klær vi kommer til å trenge fremover - og ikke minst dobbelt opp med alt! 

Anonymkode: f4f21...881

Tenkte mye på det med økonomi selv. Og trodde vi måtte ha dobbelt opp med alt, men vi enda heller med å ta med hjem det vi tenkte å bruke hjemme fra barnehagen. Så vi har kun ett sett av regnklær, tjukk reimadress og skalldress. Vi rekker jo nesten aldri å være noe særlig ute etter barnehagen, guttungen er dritsliten og vi skal ha middag og alt før det er sengetid kl 1830. Men min gutt er bare 1,5 år da. I helgene tar vi hjem det vi trenger basert på værmeldinger. Vet mange sytes det er stress å drasse ting frem og tilbake, men vi syns det er helt greit. Vi har gåavstand til bhg, så vi bare stapper det i en sekk eller under vogna.

I vårt tilfelle så jobber vi jo begge fulltid, er jo selvfølgelig noe helt annet hvis barnet er deltid eller kortere dager i bhg, da er det nok mer praktisk med flere sett.

Vi har ønska oss sånne ting til jul og bursdag + at vi f.eks. sjekka best i test på regntøy som faktisk er Kapp Ahl sitt, som koster en brøkdel av andre merker. Dressene brukes jo ofte minimalt når de er små, så det er helt sikkert mulig å finne rimelig på finn.no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...