Gå til innhold

Øresopp hund.


Rotemor

Anbefalte innlegg

Vi blir ikke kvitt øresoppen på hunden vår. Det er sort guffe som produseres hele tiden.

Hun har vært igjennom flere kurer og vi har endret kostholdet flere ganger. Hun har også fått allergivennlig for i ett halvt år uten effekt.

Nå lurer jeg på om jeg skal spyle daglig med saltvann for å se om det å holde det rent i seg selv er en kur...

Noen som har erfaring/gode tips?

Jeg husker ikke navnet på medisinene hun har forsøkt. Veterinæren er også litt oppgitt og mener det kan være atopisk allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må rense forebyggende med kortison, blandet med ''vanlig'' ørerens. Kortison er det eneste som funker her.
Renset forebyggende med ''vanlig'' ørerens tidligere, men det holdt ikke i lengden.

 

Anonymkode: a1e91...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som atopi (evt anatomisk defekt i ørekanal dersom det bare er i ett øre). Må rense grundig morgen og kveld med egnet preparat (eks otodine, trizchlor), evt iblandet kortison dersom øregang er veldig irritert. Høres også ut som din lokale veterinær bør utrede hunden din for om det skyldes matallergi eller atopi. Dette er ofte tidkrevende (og kostbart)-- men ørene kommer ikke under kontroll før dette er under kontroll. 

Anonymkode: bcc40...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...